How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Aerox1997 said:
oke thx voor de info en dan nog een vraag,de spuitplamuur van alabastine tot hoever vult die,dus zeg maar welke oneffeheden hoe diep.

Wederom zegt het merk weinig ;). Spuitplamuur vult vrijwel niks, hoogstens een paar schuurkrasjes. Daar dus niet op rekenen qua afwerken.
Als je je plamuur in vorm hebt gewoon gaan schuren met 120 of fijner. Duurt wat langer, maar het resultaat is stukken beter.

marvinaerox said:
vult alleen kleine gaatjes die nog in je gewone plamuur zitten, wel een paar dunne lagen doen ipv 1 dikke.

Spuitplamuur vult geen kleine gaatjes. ook niet als je 3 of meer dunne laagjes eroverheen spuit. Die moet je toch echt gewoon vullen en glad schuren.

The Fatal said:
ben ook weer wat verder :)

klikbaar :)

Foto's zijn wederom dood :X.. Dit is de derde keer en is het weer zo dat dit niet het topic is om elke keer te posten hoe ver je bent.
Het hoe heb ik mijn kappen bewerkt is hiervoor, zoals ik al eerder zei.

www.picsplace.to

Upload ze daar maar. De forum link kopieren en je bent klaar.

Ben weer wat verder moet eerlijk zegge ndat het nou toch al aardig opschiet schuren gaat nu ook al sneller,wordt sneller glad

wgx1mx.jpg

wgx3xv.jpg

wgx453.jpg

Ikdenk niet dat het meer lang duurt :P

machtig wat een plamuur bonken.

ik polyester meer dan plamuur.

als ik plamuur schuur dan komt me polyester en door heen. meestal zie je maar een paar plamuur plekken.

soms schuur ik zo ver dat er een gat in me polyester valt en dat weer bij polyester.

na de matten kan je ook een paar lagen hars aan brengen om het glad te schuren.

zo gebruik je zo min mogelijk plamuur dus gewichts besparing en het belangrijkste minder kans op scheuren.

Sonic Tuning said:
machtig wat een plamuur bonken.

ik polyester meer dan plamuur.

als ik plamuur schuur dan komt me polyester en door heen. meestal zie je maar een paar plamuur plekken.

soms schuur ik zo ver dat er een gat in me polyester valt en dat weer bij polyester.

na de matten kan je ook een paar lagen hars aan brengen om het glad te schuren.

zo gebruik je zo min mogelijk plamuur dus gewichts besparing en het belangrijkste minder kans op scheuren.

Ik doe het precies hetzelfde :). En heb ook wel eens dat ik door mn polyester heen schuur. Of iig zachte plekjes erin heb.

Aerox1997 said:
Ik gebruik alleen maar meer plamuur omdat ik een mal als monoseat heb dus moet ik alles wel bedekken met plamuur.

Dan kan ik je de garantie geven dat het vroeg of laat scheurt. Is het niet door de eigenschappen van het plamuur zelf, dan wel door het complete gewicht vd achterkap.

Plamuur is een goedje dat je gebruikt om af te werken, niet om iets mee op te bouwen :).

Aerox1997 said:
Ik gebruik alleen maar meer plamuur omdat ik een mal als monoseat heb dus moet ik alles wel bedekken met plamuur.

had je beter 1 laag polyester gedaan en de rest polyesterhars meerdere lagen aan brengen en dat netjes vlak schuren.

DG SF2 said:
Foto's zijn wederom dood :X.. Dit is de derde keer en is het weer zo dat dit niet het topic is om elke keer te posten hoe ver je bent.
Het hoe heb ik mijn kappen bewerkt is hiervoor, zoals ik al eerder zei.

www.picsplace.to

Upload ze daar maar. De forum link kopieren en je bent klaar.

had ze al ergens anders geupload.. bij men ma gekeken doen ze het ook gewoon.

maar iedereen plaatst tog die fotows hoe ver ze zijn of iets heb het helemal doorgelezen.
dus denk niet dat het zo erg is..

maar jouw feestje pleur ze in dat andere topic wel weg

@robinsr50
ook heel netjes gedaan..
Ook hoe je die "luchthappers" der in hebt gezet.
en je vookant loopt mooi strak.. (Y)

Maar de helft is er al af en het lijkt alleen maar meer plamuur omdat het ook de helft van me kappen bedekt,ik schuur nou op steeds meer plekke ntegen me hars aan oftewel er zit haast geen plamuur meer op.

Heb vandaag ook gepolyestert met dat spul van de big boss (albastine). Zelf een mal gemaakt van gips ( geen gat opvullen ofzo maar een heel zitje) en daarna alu folie erover heen.
Werkt echt super goed, heb 2 lagen glasspul over elkaar. Ik voelde net ff maar volgens mij kan er wel een vrachtwagen over heen rijden zo sterk dat dat ding is!

Status
Not open for further replies.
Back