en dan na het schuren is het redelijk glad alleen hield ik veel putjes over dus die heb i kweer groten deels dicht geplamuurd en ga dus morgen weer schuren
Ik zal trouwens effe vertellen hoe ik alles heb gedaan:
Wat je nodig heb :
polyester
polyestermatjes
polyester verharder
Zit meestal al in 1 bij alabastine
plamuur (veel) wit/grijs (alabastine)
schuurpapier
en natuurlijk je kappen
twee zijkappen
monoseat.
Eerst zet je je kappen op je scooter en draai je ze vast behalve de schroef in hetm idden want dan zit ie aan je frame vast
.
Dan ga je je matjes op maat knippen.
Dan schuur je de kap op met korrel 80 of 100 waar de matjes komen te liggen,dat eenmaal gedaan ga je polyesterhars in een bakje doen en doe je verharder erbij,let wel op dat je er niet teveel bij doet anders brand heel je bakje weg
.
Op de verpakking staat hoeveel je nodig heb,gebruik niet meer polyesterhars dan je denkt te kunnen gebruiken in 4 min want anders word het te snel hard.
eenmaal gemengd maak je eerst je kap nog stofvrij breng daarna je matje aan op je kappen en ga je die insmeren met hars,wees nie te zuinig gewoon alles moet goed bedekt zijn,als je dit eenmaal gedaan heb laat je het goed drogen totdat het echt goed hard is.
Eenmaal hard ga je alle oneffeheden eruit schuren,dus alle stukken draadjes en dergelijke wat nog omhoogstaat,hiermee voorkom je dat je dus kilo's plamuur moet aanbrengen om alles goed bedekt te hebben,ook na het schuren (doe dit weer met korrel 100 ofzo) maak je de kap weer stofvrij.
Nu kan je de plamuur aan gaan brengen,ook bij dit moet je snel te werk gaan want dit word snel hard en dan word het moelijker uit te smeren,ook hierbij staat aangegeven hoeveel verharder je moet gebruiken.
Begin nu met het opbrengen van de plamuur probeer dit gelijk al goed aan te brengen du zo glad mogelijk,hierdoor maak je het je eigen later al makkelijk als je moet gaan schuren (niet op mijn eerste kap letten
).
als je klaar bent zou ik zkr de plamuur een dag laten drogen dit is alleen maar voor de zkrheid dat het dan goed hard is.
Dan ga je dus weer schuren,dit kan je met de hand doen,maar ook met een schuurmachine,dan heb ik het dus niet over een kanon van een schuurmachine maar over een kleine mouser,die schuurpapiertjes zijn meestal als een driehoek,want als je een te grote gebruikt dan word het meestal niet mooi egaal enheb je ook kans door te heftige trillingen dat het plamuur afbrokkelt.
ik zelf doe het met een kleine schuurmachine die handig is in de hand en niet teveel trilt,eenmaal voor de bochten enz,zou ik wel voor de hand gaan.
Ik had aardig wat putjes en gaten al in me kap zitten,dit is simpel op te lossen door er weer wat plamuur erover heen te smeren,daar heb je handig matjes voor die zeg maar meebuigen met de kap zodat het gelijk netjes en goed vult.
nadit ga je weer schuren enz enz en het plamuren mss nog een x herhalen totdat het netjes glad word,eenmaal als het zover is spuit je er spuitplamuur eroverheen.
Ik spree kzo uit eigen ervaring want heb eerder zo'n kap gemaakt (aerox) die mooi was gelukt.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn kappen