DJT-Speed-Area said:afwerkplamuur mengen met verharder?
DJT-Speed-Area said:Ja, ik heb normale plamuur. En afwerk plamuur. Ik heb de middelste voorkap, daar zit normaal een "inham" in. Die heb ik helemaal strak gekregen, samen met het "afwerkplamuur" Daarvoor heb ik géén verharder gebruikt. En ja het is goed hard geworden, en het breek niet, dat heb ik al uitgeprobeerd. Daarom vind ik het raar, dat het nu niet echt hard word.
DJT-Speed-Area said:Ja, ik heb normale plamuur. En afwerk plamuur. Ik heb de middelste voorkap, daar zit normaal een "inham" in. Die heb ik helemaal strak gekregen, samen met het "afwerkplamuur" Daarvoor heb ik géén verharder gebruikt. En ja het is goed hard geworden, en het breek niet, dat heb ik al uitgeprobeerd. Daarom vind ik het raar, dat het nu niet echt hard word.
zjaaakie said:ik ken afwerkplamuur wel. Op zich fijn spul maar met nadelen. Namelijk het mag niet dikker dan een millimeter worden aangebracht anders droogt het niet. Natuurlijk moet dat altijd het streven zijn om zo dun mogelijk te smeren!
Ten tweede is het minder flexibel na droging. Dit omdat in de plamuur waar DG... het over heeft beschikt over meer of iig betere weekmakers die in de verharder zitten. Deze zorgen voor blijvende flexibiliteit.
Professionele plamuur bestaat bijna altijd uit 2 componenten, das niet voor niets
ProjectRox said:Ik heb men pop plaatje er dus afgeflext en wil de underseat dus 1 geheel maken met de zijschermen. Maar nu vraag ik em af wat ik in dat gat waar dat pop plaatje eerst doorheen stak moet doen. Gewoon met polyster opvullen of met plamuur? En hoe zat dat nou met glasvezelplamuur? Als ik eerst in de binnenkant polyster leg, polysterhars er op doe, danw as ik van plan om dat aan de buitenkant ook te doen. Maar kan ik het dan ook afwerken met glasvezelplamuur?
DG SF2 said:Ben je nou nog niet begonnen met die kap
Wat je aan elkaar wilt maken leg je een matje achter, maak het jezelf makkelijk en doe het als een soort pleister.
Maak je oppervlakte lekker ruw, vetvrij en stofvrij.. dan een op maat geknipt matje op een alu plaat (mag ook iets anders) leggen en insmeren, en deze er vervolgens overheen leggen.(dan zet je aan de andere kant van het matje ook nog even een laagje polyhars) Hetzelfde doe je met dat gaatje. een klein matje erachter om te zorgen dat je een basis hebt. Dit doe je allemaal met polyester, dus niet met plamuur. ook aan de buitenkant zet je er een laagje polyesterhars overheen, dus ook dat gaatje opvullen. Pas als je dit zo ver hebt geschuurd dat het grotendeels klaar is, dan leg je er plamuur overheen om het af te werken.
Dus ja, om je laatste vraag te beantwoorden, dat kan je afwerken met je plamuur.
ProjectRox said:Ok bedankt. En neej ben er nog niet aan begonnen omdat men pa nog niet klaar is met lassen. Is laastens geopereert aan zen neus weer dus ligt het wat stil. Maar wil die kap wel goed doen.
En dan dat glasvezelplamuur. Is dat afwerk spul of gewoon puur voor de stevigheid?
ProjectRox said:Ok dus zo min mogelijk plamuur. Dan leg ik gewoon ana de binnenkant matjes met hars. Aan de buitenkant ook. Goed opschuren en dan een heel klein laagje plamuur. Dan scheurt het toch niet zo snel?
En als ik mijn hele voorkap dicht wil met licht moet ik dan matjes op men orginele koplamp leggen en hars overgooien en dan die matjes er weer aftrekken?
Holladiejee, imageshack werkt hier niet voor de honderdmiljoenstekeer.The Fatal said:ben gister ook begonnen met mijn poly projectje.. moet alleen glas vezel plamuur hebben... want die is op..
Anders had ik morgen mooi kunnen gaan plamuren..
het is nog niet afgewerkt maar wel al een preview..:
http://img209.imageshack.us/img209/1719/photo00161ga.jpg
en de voorkant:
http://img209.imageshack.us/img209/3285/photo00112hv.jpg
DeJongh said:Holladiejee, imageshack werkt hier niet voor de honderdmiljoenstekeer.
The Fatal said:gewoon copy past in nieuw venster..
En imageshack laad dan de fotow sneller dan andere sites
dan gaan we de fotows even verhuizenDG SF2 said:Toch blijft het enorm irritant imo. En zou ik je pics even posten in het 'Hoe heb ik mijn kappen bewerkt' topic. Daar kan je er tips en commentaar op krijgen, dit is eigenlijk voor vragen bedoeld.