How to polyesteren deel #2

  • Thread starter Thread starter Bas
  • Start date Start date
Puntjes kunnen er idd wel inkomen, maar ik dacht dat je bedoelde dat het echt zou gaan kraken.

Kees wilt lichte kappen hebben, dan kan hij evengoed 1 laag carbon leggen, ik weet eigenlijk ook niet een reden om er meer te leggen.

Het is een simpele kap die netjes ophangt en waar geen krachten op komen te staan.
Echt sterk hoeft het dus niet te zijn, wil je toh sterkte hebben moet je dus epoxy gebruiken.

Als kees de hars gebruikt die achter op de tafel staat weet ik ook al ineens waarom het arbon niet blinkt zoals hij het wil. Die hars is niet volledig transparant, iets wat je met epoxy wel bekomt.

Ik denk dat hij al epoxy gebruikt.

..., ik ga hem morgen avond pas lossen omdat epoxy best lang nodig heeft om uit te harden!

Als het puur om gewicht gaat is het wel goed zo ja.
 
Wie kan mij is uitleggen wat het doel is van polyesteren ofzo?
Nog nooit van gehoort en kan er niks bij bedenken...

Je hebt 89 berichten geplaatst op dit forum.
je zal ondertussen zelf wel weten hoe een scooter er uit ziet;

Als je dit topic doorleest en deel 1 hiervan zal je ook wel zien wat voor veranderingen mensen met polyester ed. aanbrengen.

Je kan er gewoon erg creatief mee zijn.
Gewoon lezen en kijken.
 
Kuip zit er al op, en staat best wel vet.

Ik gebruik gewoon lamineer epoxy sander met 2:1 delen. We hebben de kuip in de blanke lak gezet en hij glimt gewoon mooi nu! Alleen tja hij is mooi op een paar lucht plekjes na.

Degene die morgen naar Nijmegen gaan zullen hem wel zien, en kun je meteen voelen, hij is sterk zat maar op zwakke plekken voelt het als plastic en beweegt het ook zo, breekt echter niet. Je kunt hem bij wijze van spreken gewoon dubbel vouwen :D
 
Kuip zit er al op, en staat best wel vet.

Ik gebruik gewoon lamineer epoxy sander met 2:1 delen. We hebben de kuip in de blanke lak gezet en hij glimt gewoon mooi nu! Alleen tja hij is mooi op een paar lucht plekjes na.

Degene die morgen naar Nijmegen gaan zullen hem wel zien, en kun je meteen voelen, hij is sterk zat maar op zwakke plekken voelt het als plastic en beweegt het ook zo, breekt echter niet. Je kunt hem bij wijze van spreken gewoon dubbel vouwen :D

Als je het mooier wil hebben blinken gewoon even de epoxy mat zetten, opnieuw blanke lak erop, weer schuren, weer blanke lak.

Dan krijg je uitiendelijk een heel diepe glans.
Maar waarschijnlijk zal de 500gram aan blanke lak teveel wegen 8P :)

Of je wist het mss zelf al.
 
Ja, dat heb je sowieso, maar ligt er ook aan hoeveel verharder je erbij doet, temperatuur is e.d.

Mijn achterkap paste wel in een keer aardig goed.
 
Van dit:
[Ir]http://i35.tinypic.com/24ypjsm.jpg[/Ir]

Naar dit:
[Ir]http://i36.tinypic.com/2818qhc.jpg[/Ir]

Nu dit:
[Ir]http://i34.tinypic.com/inb8uq.jpg[/ir]

Nog veel schuur, plamuur werk
 
Ik zal jullie niet langer in spanning houden:

25082008787.jpg


Het was niet de bedoeling van het weekend al, maar een maat van me drong zo aan haha! Uiteindelijk vind ik hem wel redelijk netjes gelukt :)
 
Aardig goed vooruitziend vermogen Ruud! Zonder deze reply gelezen te hebben heb ik daar nu de kont maar besteld. Inderdaad baal ik er stevig van dat die *%#$@ de ruimte van het originele zadel eruit hebben gelaten. Deze zal ik er zelf weer in gaan maken.

Vanavond trouwens mijn eerste poly-knutsel-werkje gemaakt. Een inlaatkelk! Mal zelf gedraaid op de draaibank. Daar kon ik hem ook mooi in polijsten voordat het poly erop ging. Momenteel is hij aan het uitharden. Als het resultaat de moeite is zal ik er een mooi plaatje van maken! (Plaatjes kijken is kewl!)

Oja, ik heb mijn kennis van deze .pdf. Ik vond hem best goed!

EDIT: klaar...

6e603f447e4f6bf53ad1d005c5334bee.jpg


1b09ade73041aa41e28e47d850cd6dc1.jpg
 
Last edited:
Back
Top