How To Polyesteren Deel #2

Status
Not open for further replies.

Firefox_16

-SpeedFox-
Zo deel 2 over polyesteren.

Na deel 1 helemaal vol geluld te hebben, werd het tijd voor deel 2 :W

Dus brand los!
 
Advertisement - register to remove this

Vandaag weer ff losgebrand op de kap.
alles strakker geschuurd en eens primer opgespoten zodat ik kon zien waar alle slechte punten nog zaten. Die punten gemarkeerd. Enkel is die primer gaan reageren met plaatsen waar de originele primer van de kap kwam piepen. :p

Maar dat is niet erg, dit is toch enkel ter controle.

homemade paddock :p
[ir]http://xs225.xs.to/xs225/08121/img_2359455.jpg[/ir]

[ir]http://xs225.xs.to/xs225/08121/img_2363550.jpg[/ir]

Terror 8)
[ir]http://xs225.xs.to/xs225/08121/img_2364455.jpg[/ir]

[ir]http://xs225.xs.to/xs225/08121/img_2367920.jpg[/ir]
[ir]http://xs225.xs.to/xs225/08121/img_2366847.jpg[/ir]

deadline: binnen 3 weken in grondverf + basislak erop voor mal. :)
 
Ik heb er ook weer 1 af :)

Een sonic voorkap. Een rooster inwerken, knipperlichten wegwerken, zoveel mogelijk weghakken, barsten en krassen repareren en een kapotte doorzichtige kap toevoegen die normaal voor de koplamp zit.

[ir]http://i28.tinypic.com/wrasfl.jpg[/ir]

[ir]http://i29.tinypic.com/23tm3af.jpg[/ir]

[ir]http://i25.tinypic.com/2utkh81.jpg[/ir]

Voorbeeld van een scheur.

[ir]http://i32.tinypic.com/140j8me.jpg[/ir]

[ir]http://i31.tinypic.com/2hobngg.jpg[/ir]

[ir]http://i29.tinypic.com/s49h7o.jpg[/ir]
 
Plastiek gelast zeker?

edit/ ik zie dat je al aardig materiaal hebt, die zwarte witte kit in dat "geweertje" is dé shit he. :D
 
Ik heb zeker de beschikking over mooi spul :). De kit/epoxy of hoe je het ook wilt noemen is super. Erg sterk, droogt snel, makkelijk te verwerken. Nadeel is, is dat het erg duur is ;). Gebruik je het ook?
 
Yup om kappen te herstellen, heb ik leren kennen nadat ik aan deze kap ben begonnen. Erg stom nu bekeken, aangezien de plamuur zeer snel scheuren vertoont op stukken waar de kap wat kan plooien.

Met die kit had ik het mooi aan elkaar kunnen lijmen en dan plamuren, dan gaf het geen krimp.

Ander nadeel is nog dat je telkens opnieuw een ander opzetstukje moet pakken.

Ik ken iemand in de carrosserie en daar komen aak vertegenwoordigers langs van 3M, erg fijn zoiets. :)
 
Daarom gebruik ik ook geen matten, en zo min mogelijk plamuur/polyesterhars. Het kan vrijwel niks geen rek of krimpspanningen aan, en dat is nou juist wat het doet bij het uitharden: Inkrimpen.

Ik ben er op precies dezelfde manier bij gekomen. Ze gebruiken mij meestal als proefkonijn voor nieuwe producten. Zo kom je nog wel eens leuke dingen tegen :).
 
Inderdaad, zou was er laatst een klant die aardig leuke schuurdingen bij had.

Waren soort van plankjes, met aan weerskanten soort van stof waar schuurpapier opzat. hiertussen zit dan moes. Schuren met die dingen is echt heerlijk. Damn, dat schuurt lekker. :D

Krijg je ook niet van die irritante blaasjes op de vingers.
 
Inderdaad, zou was er laatst een klant die aardig leuke schuurdingen bij had.

Waren soort van plankjes, met aan weerskanten soort van stof waar schuurpapier opzat. hiertussen zit dan moes. Schuren met die dingen is echt heerlijk. Damn, dat schuurt lekker. :D

Krijg je ook niet van die irritante blaasjes op de vingers.

Hahah ja, als je 1 tip moet geven in dit topic als het gaat om plezier tijdens het schuren dan is dat waar het omgaat :D.

Er zijn zoveel schuurblokjes te krijgen die het een stuk meer comfortabel maken!

Maar ik zie dat jij een mal gaat laten trekken van je kap? Ik kan me herrineren dat je met carbon wilde werken? Dus word het polyester of carbon?
 
Nee, eerst trek eentje uit polyester.
Dat mal blijf ik sowieso houden, dis ik kan ngo altijd uit carbon een kap trekken.

Enkel lijkt het mij echt zo ontiegelijk moeilijk met carbon werken, ik kan ook nergens de nodige informatie erover vinden, over hoe en met wat ik moet werken ermee.

Ik vind polyester al moeilijk werken eigenlijk. :p
 
Als je carbon op de best mogelijke manier wil benutten is het enorm moeilijk ja. Zie polyester dan maar als leerschool. Als je het hele proces van een mal ergens van trekken doorhebt kan je inderdaad altijd nog opstappen.
 
achja, eerst maar eens kijken wat ik van deze kap bak.
Zal al enorm blij zijn als hij gaat zijn zoals ik het wil.
perfect strak dus en in een mooie kleur. (sepang bronze met gouden flakes) :p

Zitten genoeg uren in, dan moet hij ook perfect zijn zoals ik wil, anders is het zo'n zonde. Maar ik doe het graag, dat is al iets. :p
 
Je weet waar je het voor doet. Elke keer dat je nog net even moet doorgaan is het waard zodra je het eindresultaat ziet. Ben benieuwd, zal het hier in de gaten houden :)!
 
ik zie dat er hier voornamenlijk bestaande vormen worden gepolyesterd, knipperlichtglaasjes weg enzo, maar ik pak het altijd wat grootser aan. Zelf vormen erin maken met pur, en dat soort dingen, nu ben ik bezig met mijn nieuwe achterkap

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Fotos-0148.jpg[/ir]
[ir]http://i164.photobucket.com/albums/u34/Fontio/Fotos-0144.jpg[/ir]


het nadeel is alleen alle lijnen die je zelf strak moet maken. daar ben je lang mee bezig, en vergt soms veel plamuur.

Zou iemand hier uit kunnen leggen hoe je zelf een mal maakt en daar dan weer een kap uit trekt? Dan kan ik me daar ook eens mee bezig gaan houden.
 
Nee, eerst trek eentje uit polyester.
Dat mal blijf ik sowieso houden, dis ik kan ngo altijd uit carbon een kap trekken.

Enkel lijkt het mij echt zo ontiegelijk moeilijk met carbon werken, ik kan ook nergens de nodige informatie erover vinden, over hoe en met wat ik moet werken ermee.

Ik vind polyester al moeilijk werken eigenlijk. :p

koolstof vind ik zelf makkelijker als CS Mat, wat de meeste hier gebruiken.
wil je een goede oefening neem dan eens een glasweefsel, keper gewoven, dit is ongeveer hetzelfde qua verwerken, maar iets stugger.
verder kun je koolstof met de hand verwerken, maar voor een optimale sterkte gebruik je een vacuumtechniek, of een druk.
een vacuum machientje heb je zo in elkaar, en het is vrij simpel om er mee te werken. ik ga hier verder geen uitleg doen, maar je mag me altijd mailen/pb'en
 
Even een vraagje over het dicht polyesteren van de SR knipperlichten (in de voorkap)
Ik had het idee om gewoon het knipperlicht te laten zitten (zonder bolletje enzo, dat doet er nu niet toe) alleen het plaatje wat ervoor zit eraf te halen.. Dan het soort "knipperlicht kastje" te dichten met pur en dan af te snijden...
Hierover polyestermatjes met hars schuren en dan plamuren en mooi vlak schuren, zal dit goed werken?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top