How To Polyesteren Deel #2

Status
Not open for further replies.
ff een vraag hoe weten jullie wanneer je ongeveer 3% verharder tussen de hars gemengt hebt aangezien de hars vloeibaar is en de verharder niet echt?
 
Gewoon op gevoel... Iets meer is niet erg, moet je alleen sneller smeren want het is dan eerder hard ;) als je het in de hars gooit moet je de verharder even roeren met iets door de hars heen...
 
om zelf mallen te maken kan je producten kopen van vosschemie www.vosschemie.be er zijn over heel belgie wat winkels verspreid .
het zijn niet van de goedkoopste producten maar wel van kwaliteit
 
kent iemand dit spul?
redkevlarlg.jpg


carbon/kevlar hybrideweefsel , de kevlar is rood!
Ik heb momenteel een inkoop actie opgezet, het is pas vanaf 10m^2 te kopen, we zitten op 5.
als je meer wilt weten kun je mij pm'en

Let op: dit is geen commerciele actie! wordt voor inkoop+verzendkosten verkocht, prijs nog niet bekend( waarschijnlijk niet meer als normaal carbon)
Dus als dit bericht niet volgens de regels is kan het zonder waarschuwing verwijderd worden!
 
Ik heb nog een vraag, ben dus bezig met m'n kappen (wat ook wel aardig lukt). En het ziet er ook wel super strak uit.

Maar nou gerbuik ik als polyesterhars gebruik die van Motip, x| maar die is vrij ''dun''. Is er ook een dikkere polyesterhars, die je kan aanbrengen zonder dat het ''wegloopt''.

Of die epoxy/kit (waar Daniël en Sandor het over hebben). Is dit een vervanger van polyesterhars, of hoe moet ik dit spul zien?
 
nee, dat is daar geen vervanger voor, dat is een soort van lijm, maar om kappen op vorm te brengen niet echt geschikt. eerder om te hechten.

Normaal moet die hars niet uitlopen, je gooit er zeker een hele kwak om :p
beter gewoon met het borseltje op het oppervlakte dippen matjes erop, en die dan olledig nat dippen. het hoeft echt niet te lopen.
 
eerst doe ik inderdaad altijd matjes, en dat aardig dik indeppen. Maar soms (doe ik wel is in hoekjes of om een klein stukje op te ''hogen'') gebruik ik alleen hars. Dan loopt het wel weg. Vandaar. :p
 
hoeduur is die epoxy dan? Ik kan het op m'n werk gewoon pakken maar heb het daar zelf eigenlijk nooit nodig. Is dus handig om een scheur of zo te maken? en kan je dat spul dan ook schuren en daarna spuiten of moet je er wel wat overheen doen?

Verder ben ik nu bezig yamaha aerox achterkappen op m'n slider te maken (ja DG k ben zelf begonnen :p ) gaat de goede kant op. Er komt ook nog een rooster in m'n beenschild.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top