How to polyesteren deel #2

• Thread starter Thread starter Bas
  • Start date Start date
Je ziet het verkeerd. Ruimte achter je koplamp is hol. ;) Meestal veel ook. Of jij moet 20 bussen pur op willen maken aan zo'n gat ? :P

Het is misschien ook een goed idee om uit karton een mal te snijden in de vorm van het gat van de lamp. De vorm in smeren met vaseline zo dat het niet op het karton hecht en dat matjes er over heen leggen en hars strijken zodat het in de goede vormen blijft. Dan als de hars uitgehard is er af halen en de vorm als het nodig is afwerken. Deze dan in het koplamp gat zetten en met matjes aan de kap vast maken ( moet je zelf even kijken wat het makkelijkste is).

Hoop dat je er wat aan hebt:p
iig succes;)

ok duidelijk en waar is dat gelcoat eigenlijk voor dat snap ik niet echt en welk merk/soort plamuur gebruiken jullie en waar te halen/bestellen

Ik bestel mijn spullen bij Poly Service nu, maar binnenkort heb ik een eigen webshop. Gelcoat heb je niet nodig, dit gebruik ik voor het maken van me mal, ik doelde meer op de eerste 3 foto's waar je ziet hoe ik mijn rooster dicht maak :) Zo kun je het dus ook met je koplampen doen!

Plaats anders een foto?

[ir]http://i29.tinypic.com/oi6oly.jpg[/ir]
heb geen betere pic

edit:

wat betaal je dan per mat van 1 m2 en hoe duur is dan zon pot met plamuur 1kg, een pot van 750gr ps 28 en 30 gr verharder ongeveer.
(sorry voor al die vragen)

Last edited:
Haha stuur polyservice een e-mail, dan krijg je de bestellijst. Prijzen weet ik niet uit mijn hoofd, maar zeker goedkoper als bijvoorbeeld de praxis.

Helaas begin ik mijn webshop pas over een paar weken ;)

Maar ik zou als ik jou was het volgende bestellen:
1 x m2 oppervlakte mat 25gram
2 x m2 glasvezelmat 225gram
1 x 100gr mek peroxyde (verharder)
1 liter polyester lamineer hars
500 gram polyester glasvezel plamuur
500 gram fijn plamuur
2 tubes B.P. pasta
1 x injectiespuit 2ML (voor het afmeten van de verharder)

Kom je op totaal denk ik +- 25/30 euro, en dan komen er nog 10 euro aan verzend kosten bij.

En wellicht wat mengbekers, handschoenen, koolstofmasker, plamuurmes, polyesterkwast, etc.

Succes!

Zadel in me achterkap gepolyed!

~~Na veel schuren en opnieuw plamuren en een laagje filler is dit het resultaat:

Toen was de kap strak genoeg om hem af te geven aan de mannen van L&M om er een mal van te maken en er een compleet poly kap van te maken. De opdracht was om de kap zo licht mogelijk te maken en dat is gelukt ook! Het gewicht van de kap bedraagt 1650 gram, volgens Michiel van L&M was dit lichter dan wanneer 'ie de kap van Carbon zou maken. (wat ik eerst wilde)
Eindresultaat:

~~

Even een vraag. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de website van L&M Design. Misschien kan ik hem niet vinden omdat ik nu in Zweden zit en de Google hier niet zo zeer naar Nederlandse pagina's zoekt.

Heeft iemand een Internet adres of mail adres (telefoonnummer) zodat ik contact met het bedrijf op kan nemen?

Het gaat overigens over een compleet gesloten zitje (en tankcover) voor een Aprilia RS125 model '94>'99. De fiets moet het circuit op maar ik kan de kuipen zelf nergens vinden. Vandaar dat ik wil informeren hoeveel een custom made exemplaar moet gaan kosten.

P.S. Overige bedrijven/goede beunhazen die de zelfde dienst kunnen leveren zijn ook welkom natuurlijk!

je kunt gewoon contact opnemen met "Michiel" hier op het forum, hij is de M van L&M ;) kan de site op het moment ook niet echt vinden

Je ziet het verkeerd. Ruimte achter je koplamp is hol. ;) Meestal veel ook. Of jij moet 20 bussen pur op willen maken aan zo'n gat ? :P

Dacht dat die ruimte wel wat mee viel. Maar jah dan heb ik het fout :P.

Momenteel kan ik de site van L&M ook niet vinden. Lijkt wel of die er af is gehaald of zo...

O-)

17082008755.jpg

Nice Kees :)! Als je echt de nieuwe L&M gaat worden en je hebt wat vers bewerkte kappen nodig om een mal van te trekken kunnen we wel even praten denk ik zo.

Misschien helemaal geen slecht idee Daniël ;)

Maja.. of ik de 'nieuwe' L&M word weet ik nog niet.. Ik doe dit wel voor mijn plezier en naast mij bedrijf/werk/vrouwtje/etc heb ik er niet zoveel tijd meer voor en slaap ik al (te) weinig :p

Maar om bijvoorbeeld een speciaal kappensetje te maken (zoals die van jou) maak ik graag tijd voor vrij :)

Ik ben zelf ook een beetje bezig met poly en heb hier en daar bij bedrijven navraag gedaan.
Nu word me bij iedere bedrijf verteld dat poly niet goed gaat op de kunstof kappen
waarom hebben jullie geen scheuren/barsten ????
mvgr

Back