How to polyesteren deel #2

• Thread starter Thread starter Bas
  • Start date Start date
Supervet!

Ik had zelf heel veel moeite met het lossen van de SP98 mal vanwege de vorm aan de boven en onderkant waardoor hij zich zelf vast klemt. Als ik jouw kap zo zie heb ik best wel zin om het opnieuw te proberen.

Maar, op Eindhoven zei je dat je gelcoat gebruikte he? Is dat polyestergelcoat of wellicht epoxy gelcoat? En laat je deze volledig uitharden alvorens je het lamineert?

Als je hieraan begint; heb ik er veel intresse bij !

Vraag:

Ik heb een carbon voorspatbord. Enkel is er bij het lamineren denk ik wat lucht onder gekomen. Dus nu zitten er op het zichbare oppervlak hier en daar wat putjes. Ziet er niet echt heel mooi uit. Kan ik b.v. de blanke lak eraf schuren (als die erop zit) en opnieuw in de blanke lak zetten?

Nevermind, was een beetje een ongepaste reactie van me :).
Het leek me vanzelfsprekend dat, als je iets schuurt het ook dof is.

Zoals ik al zei: nogal ongepast, er zullen vast dingen genoeg zijn die voor u vanzelfsprekend zijn en voor mij dan weer niet :)

een paar pagina's terug las ik dat de normale grondlak uit een spuitbus gaat reageren met de lak van een spuiter?:o
ik heb juist al mijn kappen nu in de grondlak staan ( gewoon die grijze van motip) om de scooter in 1 kleur te hebben voor photoshops en om nog kleine oneffenheden te zien.
als de spuiter hier zelf zijn eigen grondlak overheen doet, komt het dan goed of moet ik dus alles eraf gaan schuren tot ik weer op het kale kunstof zit?;(

Volgens mij heeft dit te maken met dat Polythuraan reageert met Acryll maar bijv. "MHR Zip Katwijk" hier op het forum weet dat vast wel, die is tenslotte spuiter of #maik?

Gewoon netjes schuren, dat moet sowieso ook gebeuren, motip grondlak ligt toch niet dik.

Dan kan de spuiter zelf spuitplamuur aanleggen, dat reageerd nergens mee, en hierna grondlak enz.

een paar pagina's terug las ik dat de normale grondlak uit een spuitbus gaat reageren met de lak van een spuiter?:o
ik heb juist al mijn kappen nu in de grondlak staan ( gewoon die grijze van motip) om de scooter in 1 kleur te hebben voor photoshops en om nog kleine oneffenheden te zien.
als de spuiter hier zelf zijn eigen grondlak overheen doet, komt het dan goed of moet ik dus alles eraf gaan schuren tot ik weer op het kale kunstof zit?;(

Het kan goed gaan maar het kan ook echt onwijs fout gaan....
Ik heb wel een aantal keren kappen gespoten waar spuitbus rotzooi opzat 1e x ging het goed andere keer moest ik toch wel een aantal kapjes over doen...

oke bedankt:) zal ze weer verder opschuren dat de grondlak iig op zoveel mogelijk plekken weg is. worden de kapjes natuurlijk alleen maar weer gladder dus mooier van:)

weet dat dit eigenlijk neit het goede topic is, maar omdat het eerder ook hierin werd besproken..... :)

'k Was vandaag bij een leuk bedrijfje. Die maakten voornamelijk prototypen en kleine oplage onderdelen...

...in carbon!

Een projectje van één van de werknemers was zijn motorfiets.

hpim1210largett6.jpg

hpim1211largeks8.jpg

hpim1212largedw2.jpg

Die gaat hij helemaal carbon maken... Frame, tank... helemaal op de achterbrug en blok na. Oja, wielen dacht hij misschien pas op het laatst te doen...

Anyway. Hij wil mij helpen met een paar onderdelen voor mijn eigen racert... Hehe, mooi! Ze hebben een vacuum pomp, overdruk tank en een oven... :D Kan leuk worden!

Denk het niet. Omdat je alleen spullen zoals een peelply, breather etc moet kopen. Kost opzich wel wat maar je producten lukken wel beter.

Ziet er wel stoer uit! Ik wil ooit ook een vacuum machine gaan bouwen..!

Back