vet, hoor, maar waarom gebruik je polyester als je ook de mogelijk heid hebt om te draaien ?
voor wat voor carburateur wil je dat gaan gebruiken?
gr,
speciale apparatuur is vooral de vacuumpomp, verder natuurlijk een goede zak e.d.
Je kan heel droog lamineren in een losse bak, dan de vezel aanbrengen, nog wat "rommel" erbij, zak eromheen, pomp aan. Doordat de luchtdruk het aandrukt krijg je een mooi eindresultaat.
Voor brandstoftanks is er een speciale sealer http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm misschien een tank maken met standaard lamineer-hars en dan sealen met dit spul? Verder overigens geen ervaring mee.
Tof dat je het even na wilt vragen, maar ik denk dat ik mijn spullen beter hier kan halen. Hier is in Zweden...Ik weet niet of het bestaat (epoxy dan) maar ik heb voor je eens een e-mail gestuurd naar me leverancier misschien kan ik het wel leveren.
Mijn brommer/scooter tijd is een beetje over. Ben nu een 450cc eencilinder blok in een Aprilia RS 125 aan het proppen. Word voor de ONK Supermono. Kelken mogen van mij op een vaste lengte blijven. Ik verveel mij idd niet genoeg om dat aan te gaan passen.wat voor racer / blok ben je op aan het bouwen neohippie? Zoals die gasklephuizen zitten is wel apart, zo naast elkaar.. Moet er niet een automatisch verstelbare inlaatkelk op, of verveel je je niet ZOveel?
Tanken polyesteren is een klein drama denk ik, bij die kreidlers doen ze dat ook, maar lees vaak wel wat van lekke tanks enzo. op kreidler.nl/forum zijn denk ik wel heren die je wat advies kunnen geven
epoxy kan van zichzelf goed tegen benzine en dergelijke. als je de benzine er niet continu in laat staan zou het geen probleem moeten zijn. tanks op motorfietsen worden vaan van een carbon/aramide hybride weefsel gemaakt. door de stijfheid en treksterkte van carbon en de weerstand tegen puntbelasting van aramide(dat spul uit kogelwerende vesten) is dat veiliger. aramide is echt een hel om mee te werken, dus een goede mal en schaar zijn handig om zo weinig mogelijk af te hoeven werken(dat wil niet echt namelijk..)
en ervaring met weefsels, mallen, vacuumtechniek, en afwerken is ook wel handig
Enkel zonde dat zo'n schaar 40 euro ofzo kost.