Het grote wintersport topic.

Status
Not open for further replies.
....... echt géén duits spreekt en hem toch gehaald heeft +ralf+ 8P . Dat kwam mede door andere cursisten die hem geholpen hebben.:-:

Dat is het wederzijdse respect tussen boarders :D

Maar echt enorm vet dat je dus ook gevraagd word om dingen te doen voor bepaalde merken. En dan helemaal Burton :).
Maar zijn er nou echt veel leraren, en is het iedere winter knokken om een plekje om ergens les te kunnen geven?
En hoe is dat op de NL indoorbanen?
 
Ik ben ook wel vd partij in Snowworld. Maar dan niet aankomende maand, want heb het nu echt te druk met bullshit voor de studie... :)
 
Dat is het wederzijdse respect tussen boarders :D

Maar echt enorm vet dat je dus ook gevraagd word om dingen te doen voor bepaalde merken. En dan helemaal Burton :).
Maar zijn er nou echt veel leraren, en is het iedere winter knokken om een plekje om ergens les te kunnen geven?
En hoe is dat op de NL indoorbanen?

Nee je kan overal makkelijk terecht over het algemeen.. Bij de skischool daar in Gerlos stonden ze te springen toen ik met nog 3 vrienden vroeg of we les konden geven. Bij de indoorbanen hebben ze ook altijd wel mensen nodig alleen is het seizoen wat korter dan in het buitenland.

De link hieronder is ook wel leuk om te lezen. Dat zijn vrienden van mij die een maand in de USA zitten en daarna doorgaan naar Scandinavie.
Zij deden overigens ook mee aan de Tacky Jibb Battle van vorig jaar met Landen teams.

http://www.tacky.nl/snowboard/artikelen/display_article.asp?artikkelID=19443
 
ben net terug uit winterbergen was wel chill:D
alleen lag er niet echt super veel sneeuw maar ik kwam toch meer voor het apre ski en:p
 
kan ik niet mee in de handbagage ofzo:p


dacht gelezen te hebben dat er 2 weken terug al 165cm ofzo lag. best ziek.
is nu ook een nieuwe lift in dat gebied .. amhitheather ofzo. gewoon een lift naar de top van de berg en dan alleen maar poeder afdalingen:W

edit: symphony express heet ie
http://www.whistlerblackcomb.com/mountain/symphony/index.htm

dat gebied staat echt bovenaan mijn verlanglijstje om een keer heen te gaan.

edit:

foto's van me board na 8 dagen planken.
voor de wintersport zat er geen krasje op.
met me telefoon genomen dus niet de meest duidelijke foto's maarja.
klik voor vergroting.




 
Last edited:
Iemand een website waar je een ski jas kan bestellen, de mijne is verrot dus heb een nieuwe nodig.
Het liefst in de uitverkoop ofzo.
Ik had een Brunotti jas en die beviel me erg goed, dus als je die online snel kan vinden...gooi de link ff neer.

Iemand?? :p
 
kan ik niet mee in de handbagage ofzo:p


dacht gelezen te hebben dat er 2 weken terug al 165cm ofzo lag. best ziek.
is nu ook een nieuwe lift in dat gebied .. amhitheather ofzo. gewoon een lift naar de top van de berg en dan alleen maar poeder afdalingen:W

edit: symphony express heet ie
http://www.whistlerblackcomb.com/mountain/symphony/index.htm

dat gebied staat echt bovenaan mijn verlanglijstje om een keer heen te gaan.

edit:

foto's van me board na 8 dagen planken.
voor de wintersport zat er geen krasje op.
met me telefoon genomen dus niet de meest duidelijke foto's maarja.
klik voor vergroting.

Duidelijk genoeg om te zien dat dat board wel flinke wax-beurt kan gebruiken.

Btw, Whistler - Black Comp schijnt echt een super gebied te zijn, ook veel heli-skieen. Oom en tante van me zijn er geweest verleden jaar.
Jammer dat ze daar geen skileraren kennen maar Ski-Gides. Misschien es informeren of je daar geen skileraar opleiding nodig hebt -:-

Vertrek overigens 1e week van februari (kom vlak voor carnaval terug) naar Tsjechie, reuzengebergte. Ik weet dat het niet zo groot is als St. Anton am Arlberg (Tirol, vlakbij Lech, zelfde gebied, zelfde skipas), maar het is wel beter betaalbaar. En na 7 jaar hetzelfde gebied wil je weleens wat anders toch?

Btw zelf ski ik. Heb boarden weleens geprobeerd, maar is me niet echt goed bevallen (lees: gevallen :p ).
Ik wil voor komend jaar wanneer ik zelf skileraar hoop te zijn, zelf ski's en schoenen aanschaffen. Heeft iemand nog tips welke ski's fijn zijn? Bij het huren heb ik er zelf eigenlijk nooit zo op gelet x|

Ik zoek iets in de richting van Fun Carv, liefst met ophoogplaat onder de bindingen (fijner bij bochten, kun je platter). Ski nagenoeg altijd zonder sticks, heb ik tenminste mijn handen vrij voor een camera :D
Vorig jaar zijn die rode Atomics (type BC nogwat) wel goed bevallen.

Kwa schoenen ben ik er helemaal nog niet uit, van de ene kant heb ik zoiets van, beter in 1 keer goed doen en wat duurdere kopen waar ik meerdere jaren profijt van heb, of goedkope die ik als ze niet bevallen zo kan weggooien? Ik weet dat je ze hebt waarbij je zelfs de stand van de voet kan instellen (iets naar binnen of buiten gedraaid, in de lengte van de voet, moeilijk uit te leggen, ben ff de officiele benaming kwijt), maar vraag me af of het de meerprijs waard is?
 

bij een cursus tot skileraar krijg je ook les over de ski's en het materiaal zelf enzo.
misschien dat je daar op kan wachten.

wat betreft duurder spul, vriend van me heeft in de week dat ik me plank in die staat heb gekregen. het weten te presteren om 1 set skies de vuilnisbak in te jagen omdat ze gewoon helemaal kapot waren door stenen. een heel stuk van de edge was er af, viel niet meer mee te skieen.
dat is ook wel iets wat je in je overweging mee zou moeten nemen.
optimaal zou zijn 1 pro set voor goede condities, en 1 rag set voor als de pistes klote zijn.
 
Duidelijk genoeg om te zien dat dat board wel flinke wax-beurt kan gebruiken.

Doe maar gerust vullen. Vooral dat stukje waar hij door de base heen is. Of lijkt dat door de foto. Vocht eronder is bol staan... Eerst vullen dan waxen ;).
Pistetoestanden waren wel erg slecht trouwens.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top