Het grote Wintersport topic #3

Status
Not open for further replies.
lijkt me goed ruk zo'n fullface helmet

Ik wil zoiets aanschaffen:
b4374673-f492-4276-82a1-933590f3e33f.jpg
 
Lijkt me echt vet om met een paar vrienden een weekje op wintersport te gaan:D
Probleem is alleen dat ik niemand mee krijg omdat ze dan geen geld meer hebben om in de zomer op vakantie te gaan:(
Heb alleen nog maar een paar keer binnen gesnowboard, dus ik bak er zelf nog weinig van.
Misschien deze week nog een keer aankaarten in de groep (ookal is de kans zeer klein).

Wat kost trouwens een weekje wintersport ongeveer als je alles moet huren?
Hoeft niet in het duurste gebied te zijn, maar wel waar je ook goed kunt drinken:+
 
Volgens mij mag je sowieso wel op een euro'tje of 800/900 rekenen.
Naast de liftpas, is vooral 't zuipen errrrg duur. ;)
Drinken kan overal ofc, maar om leuk te drinken moet je toch iets grotere gebieden hebben.
Verwacht overigens geen Lloret ofzo.

Steven, fix iig knie en polsbeschermers (zitten tegenwoordig ook in handschoenen, maaar dat wist je vast al wel).
Ik had destijds 2 behoorlijk gekneusde polsen en beurse knieën, niet te zuinig.

Pruttel, die powermove weet ik idd nog maar al te goed. :D
Vooral omdat ik er diezelfde dag ook 1 maakte; snap nogsteeds niet helemaal hoe ik die dude ontweek.
't Had iig een hele vieze klap geweest anders..
 
Vorig jaar naar La joue du loup geweest, heel goedkoop gebied en leuk als je nog even de sneeuw op wil zoeken voor relatief weinig. Ga dit jaar sowieso naar Dutch week in Val Thorens en in januari/februari 10 dagen naar Les Deux Alpes of iets in die richting.

Ik ben een ervaren skiër sta al vanaf jongs af aan op de latten, maar wil vanaf dit jaar gaan snowboarden. Heb al eerder een aantal uren geboard indoor en nu een maatje van mij mee gaat die ook board begint het bij mij ook te kriebelen. Ik wil eerste een board gaan huren en sowieso een aantal keer naar Bottrop (Duitsland) om zo weinig mogelijk dagen in de verse sneeuw te moeten verprutsen. Iemand met tips waar ik als "beginner" op moet letten? Rugzak met backprotector en helm/pols bescherming heb ik allemaal nog van het skiën. Ik wil sowieso mijn eigen schoenen gaan kopen, maar zit dan ook alweer te denken aan een eigen board, omdat het te huren materiaal vaak niet 100% is en ik dit jaar minimaal 2x ga.

Wtf steef , wist niet dat jij het ook kon:p

Als je la joue du loep al leuk vindt dat staat er nog heel veel open:p dat gebied daar is echt 5% van bijvoorbeeld Koningsleiten , het kost geen drol maar het is daar ook echt niets:p

Wat ik je kan meegeven , haal gewoon ergens een 2dehands board en ga daar 2 keer een week lekker op oefenen , neem een redelijk korte plank! 150 ofzo
Ik wil best een keertje met je naar snowworld ofzo , botrop viel mij behoorlijk tegen , vooral de lift omhoog is echt een drama!

Leuk man dat jij ook hier mee bezig bent:p
 
[ir]http://www.blue-tomato.com/medias/TlCc048r8v0dyVklhU3IEb-30.jpg[/ir]
+
BAh7CGkKIgwyNjh4Mzg1aQtsKwfwzFlMaQhpA-uHAQ.jpg


net bril en beanie gekocht voor februari,
jammer dat de pakken uitverkocht zijn (2010 collectie :():
OAK375-OAKLEY-AIR-RAID-JACKET.JPG
 
Wtf steef , wist niet dat jij het ook kon:p

Als je la joue du loep al leuk vindt dat staat er nog heel veel open:p dat gebied daar is echt 5% van bijvoorbeeld Koningsleiten , het kost geen drol maar het is daar ook echt niets:p

Wat ik je kan meegeven , haal gewoon ergens een 2dehands board en ga daar 2 keer een week lekker op oefenen , neem een redelijk korte plank! 150 ofzo
Ik wil best een keertje met je naar snowworld ofzo , botrop viel mij behoorlijk tegen , vooral de lift omhoog is echt een drama!

Leuk man dat jij ook hier mee bezig bent:p

150? dat is wel echt een kindermaatje hoor. Weet niet hoe lang hij is maar 150 lijkt me voor een 16+ iemand net wat kort. Verder doet niet alleen de lengte ertoe maar ook de flex. Als je alleen maar piste wilt knallen moet je een wat stijvere plank hebben dan wanneer je de hele week alleen maar gaat jibben.
 
Vraagje:

Heb besloten om volgend jaar dan toch te gaan snowboarden :).

Iemand een goede aanrader kwa skigebied & hotel?
 
Mayrhofen, Gerlos, Kaprun kun je dan bijv aan denken.

Afgelopen seizoen voor het eerst in Oostenrijk (Kirchberg) geweest, hoe vet was dat! :D Frankrijk vind ik altijd maar matig kwa après-ski, maar dit was echt super. Wat je dan zeker een keer moet doen is eerst de après ski in tot een uur of 6, dan ff wat eten, weer verdergaan tot een uur of 9 en dan gaan rodelen :D Zijn toen nog twee tenten tijdens het rodelen tegen gekomen, damn wat was ik kort aan het eind van de avond.. Maar wát een lol, met 6 man de berg af :#

@ Steven, het kan wel eens verstandig zijn om iets van kniebeschermers mee te nemen. Als je niet te veel valt niet echt nodig, maar de knieën van een vriendin van me waren na haar eerste week les gewoon ZWART :X

Wel apart trouwens dat ik nooit op m'n knieën ga eigenlijk, als ik onderuit ga is het meestal tijdens een backside bocht.. Gelukkig maar want op je knieën vallen is kut :p
 
Jongens hebben jullie nog tips qua Dutch week in Valto voor app? Ik kan de data van dutchweek vaak niet boeken bij online aanbieders. Boeken jullie direct ofzo?
 
Wij hebben gewoon geboekt via Sunweb, Tourotel ofzo.
Niks te klagen in dat appartementen complex. Je moet geen grote kamers verwachten, daar staat Frankrijk ook niet om bekend. Maar wel direct aan de piste, en dat is alles wat telt wat mij betreft.
 
Pfff, nu het kouder begint te worden kan ik echt niet wachten om weer lekker op de latten te gaan:W. Binnenkort maar ff een dagje Snowworld doen, kijken of het allemaal nog lukt:#
 
Met de opkomst van de GoPro en andere 'bulletcams' zullen er ook wel steeds meer filmpjes online komen, i like
 
Last edited:
Wij hebben gewoon geboekt via Sunweb, Tourotel ofzo.
Niks te klagen in dat appartementen complex. Je moet geen grote kamers verwachten, daar staat Frankrijk ook niet om bekend. Maar wel direct aan de piste, en dat is alles wat telt wat mij betreft.

Dit hotel is goed bevallen dus? prijs valt nog meer naar mijn inziens!
 
Met de opkomst van de GoPro en andere 'bulletcams' zullen er ook wel steeds meer filmpjes online komen, i like

M'n broertje had afgelopen zomer een GoPro met surfen op z'n board.
Dat is wel heel vet om dan terug te zien! :)
Goed betaalbaar ook.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top