Het grote wat doe jij voor werk?

Vanaf januari ga ik vast in het rooster lopen bij de ferries. Schaal omhoog en weer meer vooruitzichten op doorgroeien.

Zin in, na daar 8 maanden 1e invaller te zijn geweest is dit 'vrij snel' om vast te gaan lopen. Toch wel een compliment.

Daarbij is het ook één van de leukere posten om te werken als ISPS (International Ship & Port Facility Security code) beveiliger. Denk aan samenwerking met Kmar & Zepo, actief bezig met 'terreurdreiging', smokkel (drugs/tabak/mensen) en andere voorkomende zaken. Zoals gevaarlijke stoffen lekkage's, EHBO incidenten, passagiers die onder invloed zijn (hooligans, Engelse dagjesmensen die naar Amsterdam gaan of bijv. pro-Wilders demonstranten) enzovoorts enzovoorts.

Basis salaris ligt rond de 2200 bruto. Komt dan nog een best bedrag qua toeslagen bovenop. En uiteraard reiskosten.
 
Leeftijd:16
Opleiding:Industrieel electromonteur bbl (4 dagen werken 1 dag leren)
Baan:asistent monteur bij koster elctrotechniek
Bruto salaris:606 euro :S
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?:Niveau 4 halen en verder nog meer losse diploma's halen

Leuk werk nieuwe machines plaatsen heb dit gekosen omdat er electrotechnies veel achter zit veel ingewikkelde instalatie's en niet van die makkelijke huis instalatie's :p

grtz ferdi

EDIT: let niet op spelings fouten heb dyslexsie
 
Lekker heur.

Ik volgende week gesprek. Wil er toch wel wat meer uit gaan trekken, is het niet in salaris, dan wel in ontwikkelingskansen.

Gesprek gehad, ben goed tevreden.

100 euro bruto erbij (werk 24 uur), cursus netwerken erbij volgen. En dat mag ik meteen gaan toepassen door een actiever netwerk in Duitsland en Benelux op te bouwen.
 
Daarnaast, 5eu voor een bak koffie HOEIST! Drink het alleen op schiphol als ik uit t vliegtuig kom, omdat nergens anders koffie is op dat tijdstip...Qua werk zou ik er niet teveel van verwachten bij zo´n internationaal concern...
 
Ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen... En lijkt me dat ze daar juist wel aardig wat aan coaching doen, zelfde bij McDonalds bijvoorbeeld... Je zult er geen CEO worden, maar dat weet je van tevoren denks...
 
Als je wat laat zien kun je altijd prima doorgroeien bij een Amerikaans bedrijf hoor. Moet je wel ff door de verschrikkelijke management tools en voorgekauwde shit heen prikken :p
 
Zo ik schop deze even omhoog :) Een vraag van mijn kant wat betreft de 'eerste echte baan'

Ik heb dus gesolliciteerd en nu mijn contract ontvangen. In hoeverre valt er naar jullie ervaring te onderhandelen over het salaris van je eerste baan?

Als ik het loon check @ intermediar zit ik toch wat onder het normale salaris voor die functie, vandaar mijn vraag :)
 
Ligt eraan hoe de banenmarkt in de betreffende branche is. In de meeste gevallen zou ik het risico niet nemen en eerder uitwijken naar opleidingen/certificaten, na werkervaring sta je ook weer een stuk sterker in de onderhandeling en is "jobhoppen" beter mogelijk mocht er toekomstig geen beter salaris inzitten.

Als het salaris niet schokkend laag is en je kunt er mee rondkomen en daarnaast werkervaring + opleidingen opdoen zou ik het altijd doen. Heb je wel relevante werkervaring is het wat beter onderhandelen.
 
Tja, zoiets blijft natuurlijk een gevoelig onderwerp. Ik zou ook eerst even wachten, als je een jaar gewoon goed presteert, weten ze wat ze aan je hebt. En kan je extra eisen gaan stellen. Denk ik.
 
Ik denk dat ze wel weten wat ze aan me hebben, ik ben uitgekozen uit een grote groep kandidaten en na een pittige assessment/test. Ervaring opdoen is natuurlijk goed, ik heb inmiddels enige relevante ervaring uit meerdere (internationale) stages maar het blijft natuurlijk wel de eerste echte baan.
 
Tja, zoiets blijft natuurlijk een gevoelig onderwerp. Ik zou ook eerst even wachten, als je een jaar gewoon goed presteert, weten ze wat ze aan je hebt. En kan je extra eisen gaan stellen. Denk ik.

Ik snap dit niet. Wees gewoon recht door zee en vertel wat je wil. Anders werk je straks een jaar lang met een kut gevoel omdat je naar je zin te weinig verdient. Geloof me, zeg gewoon wat je verwacht.
 
Back
Top