Het grote wat doe jij voor werk?

Er bestaan wel van die werken/leren trajecten, maar of daar ook de wat "oudere" voor in aanmerking komen.... Hebben ze liever een 16jarige die ze nog lekker kunnen kneden denk ik. En die zijn veel goedkoper.
 
Las het ff terug en kan ook neerbuigend overkomen maar dat is niet het geval. Het is dat ik mezelf ken en echt uitdaging nodig heb anders ben ik ergens heel snel klaar mee wat ook weer zonde is.

Dat je constant uitdaging nodig hebt, kan 2 dingen betekenen imo; of je bent behoorlijk ambitieus of niet gemotiveerd... Onthou in ieder geval dat elk werk, van straatveger tot register accountant k*tklusjes met zich meebrengt, maar dat weet je zelf ook wel...

Helemaal niets, uitkering misschien?

Gvd zeg :W

Sorry hoor, maar dan ben je hartstikke gek. :X Ik rij 2x 20 minuten en dat vind ik meer dan genoeg.
Kijk net op google maps, en zonder file sta ik zelfs in 1 uur en 50 minuten in Amsterdam, 190 km. :P

Ik heb 2x40 minuten, dat is voor mij het uiterste (i.c.m. een relaxt traject waar NOOIT file is)...
 
Last edited by a moderator:
30/40 hier, moet langs Amersfoort, 's morgens goed te doen, als ik later van 't werk weg moet dan soms drama maar valt heel erg mee.

Ik ben nu een jaar groepscommandant van een transportgroep (totaal 8 man) In de praktijk heb ik altijd meer dan 8 man, helemaal tot eind februari (max 24 man) omdat ik het enige kaderlid ben met uitzondering van mijn direct leidinggevende, ben nu dus verantwoordelijk voor het maken van de weekindeling, het indelen van de verschillende transport opdrachten, lesweken indelen (met daarbij alle aanvragen die er bij horen, denk aan terreinen, materialen, leslokalen enz), lessen maken en geven, vergaderingen van de compagnie voorbereiden en bijwonen en nog proberen er iets nuttigs uit te slepen en het toezien op het onderhoud aan de auto's en het overige materiaal.

Moet wel zeggen dat ik het steeds weer meer naar m'n zin heb, het is best omschakelen na 9 jaar manschap te zijn om dan ineens leidinggevende te zijn en boven die jongens te staan, heel veel geleerd en leer nu nog elke dag bij.

Heb m'n draai aardig te pakken en sta vaak op met zin om naar m;n werk te gaan en dit is wel eens anders geweest.
 
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: HBO Logistiek & Economie in deeltijd, zit in mijn 3e jaar. Werkgever betaald.
Baan: Logistiek Planner, voorraadbeheer + productie aansturing van bloemzaad
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?: Volgende week mijn 3e en tevens laatste interne sollicitatie voor Business Process Analyst (process analyses maken en verbeteren). Over 5 jaar zou ik wel een management functie willen hebben.

Daarnaast hoef ik maar 20min te fietsen om op mijn werk te komen :D
 
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: MBO DTP (3 jr) en daarna HBO digitale communicatie (4jr)
Baan: Werk samen met een oud klasgenoot in een VOF (www.studiorazend.nl)
Wat wil je bereiken..: Nog geen concreet toekomstplan, vooral veel ervaring op doen.
 
Ben inmiddels al weer 33 , net als Bart. Zit dit jaar al 11 jaar bij dezelfde baas. Ben sinds een maandje of 3 Teamleader IT Benelux. Qua salaris ga ik dit jaar over de 2x modaal grens heen. En dat zonder HBO/WO :P
 
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding: HBO Fysiotherapie, Master Manuele Therapie (2de jaar).
Baan: Fysiotherapeut.
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?: Na mijn manuele therapie opleiding nog verder studeren. Bewegingswetenschappen, inspannings-fysiologie of klinische epidemiologie. Waar sta ik over 5-10 jaar, nog geen idee.
 
Ben inmiddels al weer 33 , net als Bart. Zit dit jaar al 11 jaar bij dezelfde baas. Ben sinds een maandje of 3 Teamleader IT Benelux. Qua salaris ga ik dit jaar over de 2x modaal grens heen. En dat zonder HBO/WO :P

Goed bezig baasje... Salaris is niet het allerbelangrijkste, zolang het maar bovengemiddeld is :P

Zolang ik + partner meer verdienen dan 2x modaal (met 29 en 33 jaar, wel alletwee HBO) en alletwee standaard groeien, vind ik het prima...
 
Techniek mag je best romantiseren in de regio Eindhoven... Ik ben de afgelopen maanden gewoon via de receptie van m'n werk benaderd door W&S, of dat ze je s'morgens om 7:30 prive opbellen voor een functie... Op m'n LinkedIn is de eerste regel bij Experience: NOT interested in job opportunities & job offers. In regio Eindhoven zoeken ze zich suf naar constructeurs. Vat het overigens helemaal niet als een compliment op, verreweg de meeste mensen van W&S kennen me niet, en willen gewoon banen schuiven.

Resume voor Martin; techniek is echt wel zooo fantastisch, alleen niet vanuit het perspectief van een recruiter, in een halflege vijver van mensen die allemaal niet willen verkassen vanwege baanzekerheid :)

Dus resume: de techniek gaat prima want in Eindhoven zoeken ze zich suf naar constructeurs en jij (33jr/HBO WTB/8jr ervaring) krijgt regelmatig banen aangeboden? Kom eens een weekje naar Amsterdam, draai ik een lijst voor je uit met 1000 klanten in de machinebouw, industrie en installatietechniek, verspreid door het hele land, met lbo-hbo geschoold technisch personeel in dienst, dan mag jij gewoon eens een rondje gaan bellen puur om marktinformatie te krijgen :) Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen ;)

De vijver is het probleem namelijk echt niet... Er zijn zat goede mensen te krijgen, sommige durven nl. de stap wel aan, andere zijn het slachtoffer van een reorganisatie/faillissement/whatever, mensen stappen over omdat het juist bij hun bedrijf niet goed gaat en ze nu in een stabiele club terecht komen, etc etc etc. Het werkaanbod over de gehele linie is gewoon minder, dat is over een jaar of 2 wel weer anders, maar momenteel houdt het echt niet over. Iemand met jouw kwalificaties hoeft zich momenteel inderdaad niet zo druk te maken, dat ben ik met je eens. Maar 'de handjes', om het oneerbiedig te zeggen, in bijvoorbeeld transport, luchtvaart en bouw hebben het niet gemakkelijk. Laat staan als je ook nog eens 50+ bent ipv een frisse dertiger :)

Resume voor Bart; Natuurlijk is het in sommige regio's, voor een aantal specifieke profielen, helemaal geen probleem om aan een technische baan te komen. Maar we zitten in een economische crisis en dat zie je ook in de technische werkgelegenheid terug.
 
Interessante reactie Martin, bedankt daarvoor.

Ben het met je eens dat een heleboel segmenten gewoon beroerd zijn, installatietechniek hangt natuurlijk ook een stuk tegen de bouw aan, en daar zullen we het maar helemaal niet over hebben (heb buren, familie enz. die nog nooit in hun leven werkloos zijn geweest, maar nu dus wel). Automotive zal ook aardig op z'n gat liggen gok ik, heb ik geen contacten mee...

Mijn verhaal heeft uiteraard betrekking op mijn situatie i.c.m. mijn regio en mijn ervaringen, en is slechts een tegenhanger op jouw, toen vrij negatief verwoordde, reactie :) Ik zie dit ook wel terug bij "de handjes", want bij ons is het verloop in (service) monteurs / magazijnmedewerkers op dit moment ongeveer 0 personen de afgelopen paar jaar :) Ik zit bovendien dichtbij bedrijven als ASML die van gekkigheid niet weten hoeveel mensen ze moeten aannemen/inhuren voor ontwikkeling.
 
Asml neemt idd mensen met bosjes aan. Collega van me had het er ook al over. Bij mij op de zaak zijn er het afgelopen jaar ongeveer 100 mensen aangenomen voor alleen maar productontwikkeling. Nu is er wel een vacaturestop omsta het toch niet zo goed gaat...
 
Mijn lijstje trouwens;
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Bachelor HRM, specialisatie arbeidsrecht (niet afgerond ;x)
Baan: Consultant te Amsterdam, w&s/detachering bureau voor technisch personeel
Brutosalaris: ca. 1,5 tot >2x modaal (maandelijkse bonus op basis van eigen resultaten)
Wat wil je uiteindelijk bereiken qua werk/functie?: Eigen vestiging (franchise), eigen onderneming met personeel of interim recruiter (zzp) is vooralsnog de planning.

En m'n reistijd is 6 min met de auto :p
 
Iemand enig idee hoe het zit met uitbetaling vakantieuren en de belasting daarover?

Momenteel werk ik via het uitzendbureau en heb ik nog 65 vakantieuren staan, deze wil ik graag uit laten betalen op een manier zodat ze zo min mogelijk worden belast. Ben van plan om ergens anders te gaan werken binnen 4-8 weken. Werk nu 15-20 uur per week. Hoor van mensen dat ik het beste tot max 40 uur kan laten uitbetalen, maar anderen zeggen ook dat het tot 24 uur nog minder wordt belast. Iemand enig idee?

Even wat opgezocht..
Voor belastingjaar 2013 gelden voor personen tot 65 jaar de volgende tarieven:

1. t/m € 19.645 37%
2. € 18.946 t/m € 33.863 41,95%
3. € 33.864 t/m € 56.991 42%
4. € 56.992 en hoger 52%

19.645 per jaar/52 = 377.78 per week /10.75 (bruto)= 35 uur max laten uitbetalen? Daarboven kom ik in een andere schaal?

Bron: http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.p...aat+er+af+als+je+vakantieuren+laat+uitbetalen
 
Last edited:
Volgens mij gooien ze je vanaf het eerste uur dat je overwerk laat uitbetalen in je hoogste belastingschaal... Komt gewoon bovenop je verzamelinkomen, zoals Henri al zegt.
 
Ik zit nu sinds September ook bij ASML, heb het er prima naar mijn zin. Ben blij dat ik de stap van autotechniek naar ASML gemaakt heb.
 
Ik zit nu sinds September ook bij ASML, heb het er prima naar mijn zin. Ben blij dat ik de stap van autotechniek naar ASML gemaakt heb.

Wat doe je daar precies?

Ik zit inmiddels bijna 2 jaar bij een aluminium gieterij in Helmond, voornamelijk bezig met productie automatisering. Veel met robots ed bezig, bevalt echt super.
 
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met stages in het buitenland (Curacao oid)?

Ik heb stage gelopen in Kaapstad :) Kan je een buitenland stage sowieso aanraden, staat goed op je cv en je doet niet alleen qua studie, maar ook op persoonlijk vlak ervaring op (dat is mijn ervaring iig..)

En ik vond het echt fijn om ff een half jaar weg te zijn uit NL, gewoon even totaal iets anders doen :)
 
Back
Top