Erik.
Running
ben ik het onderdehand spuugzat en tot bijna alles bereid.
heb er een hekel aan om op zaterdagen te werken.
@Siroj, parttime werk + stufi is idd een optie maar heb dan wel erg weinig vrije tijd.
...?
ben ik het onderdehand spuugzat en tot bijna alles bereid.
heb er een hekel aan om op zaterdagen te werken.
@Siroj, parttime werk + stufi is idd een optie maar heb dan wel erg weinig vrije tijd.
...?
Ik werk ook in de chemie, alleen op een iets grotere plant waar engineering thermoplastics (ETP's) worden gemaakt:
Ik ga er vanuit dat Marco bedoelt dat omgaan met AutoCAD/Solid Works leuk is, maar je toch echt technische kennis (dus bijv. mts wtb) moet hebben om te kunnen tekenen
En laten we de techniek ook maar niet romantiseren, ben consultant (recruiter/account manager) bij een technisch w&s bureau en zooooo fantastisch gaat het nou ook weer niet
Wat doet een technisch tekenaar qua salaris eigenlijk? Sowieso wel benieuwd wat iedereen met HBO hier ongeveer verdiend?
@Pepijn: Als je er aan denkt om processoperator te worden kan ik je dat zeker aanraden. Het is heel leuk en divers werk, je bent deels TD'er, deels laborant, deels administratief en natuurlijk process operator. Het werken in 5 ploegen is hartstikke leuk, je hebt heel veel vrije tijd, enkel wel regelmatig als andere mensen aan het werk zijn. Ikzelf zit dan bijvoorbeeld in de garage of in de sportschool. Qua loon lach je bijna iedereen uit, zelfs je chef die in de dagdienst zit, en al helemaal als je nagaat dat je maar 33,xx uur werkt tegenover 40 in de dagdienst. Ik zou echt niet anders meer willen, en heb er zelfs spijt van dat ik op mijn 18e niet naar mijn vader heb geluisterd en toen geen VAPRO ben gaan doen.
Heb je kinderen?
Had beter kunnen zeggen, niet ''elke'' zaterdag werken. Werk nu altijd do, vr en za standaard en soms de zondag er nog bij.
Dan werk ik liever in de vol continue en wat meer afwisseling.
Nope, maar voor mensen met kinderen is het helemaal ideaal, omdat je ze veel minder naar de creche hoeft te brengen, en je je kinderen veel meer ziet.
Je hoeft ze minder naar de creche / kinderdagverblijf te brengen, maar je moet er veel meer alleen voor zorgen als je partner gewoon "kantoortijden" heeft. Verder trekken (jonge) kinderen zich doorgaans weinig aan van een 5-ploegendienst
Maar het zal ook wel voordelen hebben, ben blij dat ik het niet heb... Toen mijn schoonzus + schoonbroer alletwee onregelmatig werkten (zorg), was opvang een drama in ieder geval
Maar 5-ploegen is iets anders dan onregelmatige diensten. Ik weet nu al of ik over 2 jaar met kerst moet werken. Als je partner dan gewoon in de dagdienst werkt, kan je precies zien wanneer ze naar de chreche moeten. Dat zou dan bijvoorbeeld ook na een nachtdienst kunnen zijn. Maar meestal brengen collega's van mij de kinderen na een nachtdienst gewoon naar school, en kunnen zij daarna naar bed.