Het grote wat doe jij voor werk?

Ik werk ook in de chemie, alleen op een iets grotere plant waar engineering thermoplastics (ETP's) worden gemaakt:

SABIC.jpg

Ik quote em even om je foto op normale grootte te zien (zal dit forum ooit nog weer normaal worden?)
Ik zit niet in de chemie hoor, maar in de zuivel. ;)
 
Ik heb wel een simpel laptopje, maar daar ligt het niet aan. Sinds het forum is gerestyled heb ik die addblocker moeten installeren, maar bij elke nieuwe post, en de post onderaan de pagina komt de tekst/filmpje/foto maar tot de helft.
 
Ik ga er vanuit dat Marco bedoelt dat omgaan met AutoCAD/Solid Works leuk is, maar je toch echt technische kennis (dus bijv. mts wtb) moet hebben om te kunnen tekenen ;)

En laten we de techniek ook maar niet romantiseren, ben consultant (recruiter/account manager) bij een technisch w&s bureau en zooooo fantastisch gaat het nou ook weer niet :)

Techniek mag je best romantiseren in de regio Eindhoven... Ik ben de afgelopen maanden gewoon via de receptie van m'n werk benaderd door W&S, of dat ze je s'morgens om 7:30 prive opbellen voor een functie... Op m'n LinkedIn is de eerste regel bij Experience: NOT interested in job opportunities & job offers. In regio Eindhoven zoeken ze zich suf naar constructeurs. Vat het overigens helemaal niet als een compliment op, verreweg de meeste mensen van W&S kennen me niet, en willen gewoon banen schuiven.

Resume voor Martin; techniek is echt wel zooo fantastisch, alleen niet vanuit het perspectief van een recruiter, in een halflege vijver van mensen die allemaal niet willen verkassen vanwege baanzekerheid :)



Wat doet een technisch tekenaar qua salaris eigenlijk? Sowieso wel benieuwd wat iedereen met HBO hier ongeveer verdiend?

Ongeveer € 3.300,= per maand, (net) 33 jaar en 8 jaar ervaring, HBO WTB, branche; verpakkingsindustrie.

@Pepijn: Als je er aan denkt om processoperator te worden kan ik je dat zeker aanraden. Het is heel leuk en divers werk, je bent deels TD'er, deels laborant, deels administratief en natuurlijk process operator. Het werken in 5 ploegen is hartstikke leuk, je hebt heel veel vrije tijd, enkel wel regelmatig als andere mensen aan het werk zijn. Ikzelf zit dan bijvoorbeeld in de garage of in de sportschool. Qua loon lach je bijna iedereen uit, zelfs je chef die in de dagdienst zit, en al helemaal als je nagaat dat je maar 33,xx uur werkt tegenover 40 in de dagdienst. Ik zou echt niet anders meer willen, en heb er zelfs spijt van dat ik op mijn 18e niet naar mijn vader heb geluisterd en toen geen VAPRO ben gaan doen.

Heb je kinderen?

*edit* Interessant topic, heb het ook nog op willen graven onlangs.
 
Had beter kunnen zeggen, niet ''elke'' zaterdag werken. Werk nu altijd do, vr en za standaard en soms de zondag er nog bij.
Dan werk ik liever in de vol continue en wat meer afwisseling.

Tsjah, als je zulke eisen gaat stellen zal het moeilijk worden he ;). Je krijgt zat andere vrije dagen/momenten er bij waarschijnlijk als je weer studeert...
 
Nope, maar voor mensen met kinderen is het helemaal ideaal, omdat je ze veel minder naar de creche hoeft te brengen, en je je kinderen veel meer ziet.

Je hoeft ze minder naar de creche / kinderdagverblijf te brengen, maar je moet er veel meer alleen voor zorgen als je partner gewoon "kantoortijden" heeft. Verder trekken (jonge) kinderen zich doorgaans weinig aan van een 5-ploegendienst ;)

Maar het zal ook wel voordelen hebben, ben blij dat ik het niet heb... Toen mijn schoonzus + schoonbroer alletwee onregelmatig werkten (zorg), was opvang een drama in ieder geval :)
 
Gelukkig weet mijn vriendin 2 maand van te voren haar rooster dus vraag ik dan net de andere dienst aan(vroeg/laat). Op die manier hebben wij vrij weinig oppas nodig, enkele keer zitten we even wanneer we beide vroege dienst hebben. Maar we hebben ook maanden erbij zitten dat ze niet eens heen hoeven. Gelukkig hebben we flex opvang en betalen we niks extra mochten we wel boven de uren komen.
 
Werk nu als "sales manager" bij een uitgeverij in Moskou. Verkopen voornamelijk registers met de contactgegevens van "Rusland's belangrijkste", tot aan de assistent van de president himself. Nederlandse ambassade had wel een WTF momentje toen ik ze belde en in het Nederlands sprak :p

Met feestdagenperiode (wat hier in Moskou een maand duurt) heb ik een leuker klus van mijn baas gekregen: boeken vertalen. Kan gewoon vanuit thuis, en 10 dollar per "A4" is makkelijk geld verdienen.
 
Je hoeft ze minder naar de creche / kinderdagverblijf te brengen, maar je moet er veel meer alleen voor zorgen als je partner gewoon "kantoortijden" heeft. Verder trekken (jonge) kinderen zich doorgaans weinig aan van een 5-ploegendienst ;)

Maar het zal ook wel voordelen hebben, ben blij dat ik het niet heb... Toen mijn schoonzus + schoonbroer alletwee onregelmatig werkten (zorg), was opvang een drama in ieder geval :)

Maar 5-ploegen is iets anders dan onregelmatige diensten. Ik weet nu al of ik over 2 jaar met kerst moet werken. Als je partner dan gewoon in de dagdienst werkt, kan je precies zien wanneer ze naar de chreche moeten. Dat zou dan bijvoorbeeld ook na een nachtdienst kunnen zijn. Maar meestal brengen collega's van mij de kinderen na een nachtdienst gewoon naar school, en kunnen zij daarna naar bed.
 
Mbt een studie Hbo, kijk dan eens naar een deeltijd studie. T kost je naast een fulltime baan best wel wat tijd (twee avonden studie in de week +huiswerk/projecten, zo'n 20uur) maar je krijgt er wel een gemotiveerde studieomgeving voor terug. Beter dan een fulltime studie weer gaan volgen. Docenten zijn vaak ook mensen uit het bedrijfsleven. De kosten zijn niet hoog, collegegeld is zo'n €1400 per jaar en boeken valt ook wel mee.
 
Maar 5-ploegen is iets anders dan onregelmatige diensten. Ik weet nu al of ik over 2 jaar met kerst moet werken. Als je partner dan gewoon in de dagdienst werkt, kan je precies zien wanneer ze naar de chreche moeten. Dat zou dan bijvoorbeeld ook na een nachtdienst kunnen zijn. Maar meestal brengen collega's van mij de kinderen na een nachtdienst gewoon naar school, en kunnen zij daarna naar bed.

Je hebt gelijk, ploegen is anders dan zeer onregelmatig :)
 
Ben inderdaad vorige week vrijdag nog naar de opendag geweest van het STC.

Het lijkt me opzich best interessant maar heb alle afdelingen bekeken en er lijkt me op de een of andere manier weinig uitdaging in te zitten (in de opleiding). Heb ook nog bij een paar jongens gekeken die op de computer bezig waren een krachtcentrale op te starten, zag er wel leuk uit maar ook niet echt heel uitdagend verder. Puur vanuit mijn oogpunt en wat ik daar gezien heb is het een kwestie van het programma beheren en de juiste waardes weten en zorgen dat alles daar op blijft staan (kan uitdaging inzitten maar niet voor mij denk ik).

De mechanica afdeling zag er opzich wel leuk uit maar niet heel spectaculair, de metaal afdeling op mijn Vmbo school vroeger was geavanceerder qua draaibanken en las apparatuur.
Ook nog even bij de elektro afdeling gekeken maar vond ik ook nogal basic overkomen (kan natuurlijk dat dat in de opleiding heel anders is, dit is puur hoe ik het op de opendag zag en hoe het bij mij overkwam).

Er liepen vooral veel jongens rond die net klaar waren met het vmbo, waar dus ook alles nieuw voor was. Bij de mechanica afdeling hoorde ik iemand ''wow is dit nou een draaibank? wat kan je daarmee doe dan? en bij de elektro afdeling hoorde ik een jongen ''ok maar als je de stekker andersom in het stopcontact doet gaat een stofzuiger dus niet blazen?''.

Allemaal eerste indrukken van me maar denk dat ik door sommige stukken herhaling van kennis die ik al heb er weinig uitdaging inzit voor mij en dat ik de motivatie snel laat zakken.

Denk dat als ik die richting op zou gaan ik meer iets zou moeten zoeken in de Natuurkunde (lab).

Wel blij dat ik naar de opendag geweest ben, wel een beter beeld gekregen van alles. Denk dat het werk als processoperator zeker mooi is maar denk toch dat het voor mij niet zo is weg gelegd.


Net terug uit Amsterdam trouwens, gesprek ging erg goed en ben door de selectie :) Nu op naar het tweede deel van de selectie maar heb er wel een goed gevoel over eigenlijk!
 
Back
Top