Zo even dit topic opgegraven, april 2012 bij mijn werkgever eruit gewerkt/bezuinigd. Werkte er 2 jaar en in die 2 jaar flink omhoog gewerkt, mijn salaris verdubbeld en goede toekomstperspectieven gekregen. Toen er een nieuwe directeur werd aangenomen ging de bezem er doorheen (christelijk bedrijf en wilde liever ''ja en amen'' volk, ipv mij). Twee dagen voor mijn contract afliep geen verlenging gekregen, terwijl de week daarvoor nog toegezegd was dat ik verlenging zou krijgen. Voelde me dus dik genaaid, maargoed blijkbaar gaat dat allemaal maar zo.
Nu werk ik parttime (24uur) tegen salaris waar ik net mijn rekeningen van kan betalen en peppie uiteraard niet blij van word :0
Aangezien ik een functie in de reclame/media zoek ivm opleiding en ervaring (grafisch vormgever/dtp/media adviseur) afgelopen maanden stad en land afgezocht naar passende vacatures.
Ik weet niet of er meer mensen zijn hier die in deze branche iets zoeken maar hier in Zuid-Holland is het drama qua werkgelegenheid in deze branche.
Ben net 24 en ben aan het overwegen om compleet wat anders te gaan doen of om alsnog een Hbo opleiding te gaan doen in de richting van reclame/media/marketing (veel gevraagd in de reclame/media en heb Mbo4).
Het Hbo gebeuren houd mij tegen aangezien je er zonder studieschuld niet vanaf komt en bij omscholen ik dan voor mijn gevoel ''opnieuw'' moet beginnen.
Heb helaas nooit gehad dat ik precies wist wat ik wilde en ben niet iemand die alleen een spijker in een stuk hout kan slaan, dat maakt het zo moeilijk.
Wat zijn jullie ervaringen met een eventuele studieschuld of omscholen/switchen?