Het grote wat doe jij voor werk?

Ik heb me rijbewijs gewoon zelf betaald natuurlijk, kon ik nergens declareren. Nogmaals, leuk voor je dat het kan, maar ik snap niet waarom een rijbewijs gedeclareerd kan worden onder het motto studiekosten, ten koste van het belastinggeld. Waarom heeft een militair überhaupt een potje voor studiekosten, als je je training/opleiding voor je functie hebt gehad is het goed toch? Zoiets bestaat in het normale bedrijfsleven ook niet, dus waarom wel weer bij een overheidsinstantie die op dit moment hard moet bezuinigen. 8P

Ik had mn B ook al, alleen de rest is dus voor een baan buiten defensie. Had er ook een MBO/HBO studie oid van kunnen doen ;)

Een ex werkgever heeft mn rbw B ook (gedeeltelijk) betaald :7 Ging ze niet snel genoeg, en ik had geen zin in meer dan 1 les per week :P

Heb afgelopen maanden wel een lekker salaris, 13e maand, teruggave studiekosten (rbw). En straks in januari/feb mn premie:)

Werk voor dezelfde 'baas' als douwe btw. Alleen lopen wij in een mooi pak :D

En ik ben het er nog mee eens ook, rare aardappel zakken van ons :P

Dat eeuwige "ons belastinggeld" gelul word je af en toe ook wel moe van.

Ik ben sinds 2 weken aankoper (Purchase officer) bij Boss Paints, Belgie en het bevalt me goed :). Firma doet erg veel voor zijn werknemers, fijne collega's ook.

Wie heeft er hier ervaring met als Nederlander in Belgie werken? En dan vooral met hoe het er financieel en qua belastingen aan toe gaat.

Ik woon goed 3 kwartier vanaf Antwerpen en aangezien ik van baan wil switchen nu ook mogelijkheden in Antwerpen aan het bekijken.

Dat eeuwige "ons belastinggeld" gelul word je af en toe ook wel moe van.

Tja, het leger is dan ook nogal een kostenpost, en je kan je afvragen wat je eraan hebt. Vredesmissies zijn natuurlijk hartstikke politiek correct, maar ik zie het meer als Amerika in de kont kruipen.
Daarnaast is mijn vriendin onder het motto van bezuinigingen wegbezuinigd bij de gemeente, die nu dus werkloos thuis zit, terwijl aan de andere kant militairen lekker een beetje van alles en nogwat kunnen studeren wat niet eens functie gerelateerd is. Ik neem aan dat je wel snapt dat dat mij dan een beetje zwaar valt. Voor jullie hartstikke leuk hoor, en als ik er had gezeten, had ik er ook gebruik van gemaakt, maar als je toch ergens op moet bezuinigen lijkt mij dat studiepotje wel een goed punt.

Ze kunnen ook genoeg bezuinigen hoor, en dat gebeurt ook zeker. Maar vind juist niet dat ze daar op moeten bezuinigen aangezien het vooral is voor een baan/functie NA defensie. Anders sta je dus zonder diploma op straat, aangezien je met de meeste diploma's die je bij defensie haalt, in de burgermaatschappij niks mee kan.

Het vrij studeren/opleidingen is er wel af al aantal jaar, ik ga bijvoorbeeld echt niks krijgen anders dan werk gerelateerde studie's/cursussen.

Als je wegbezuinigd word krijg je vaak nog wel iets om je op gang te helpen buiten defensie maar dat scheeld uiteindelijk gewoon geld voor de baas, beter een opleiding betalen en meteen een baan vinden dan een lang slepend traject van doorbetaald werk zoeken bijvoorbeeld...

Ik vind dat mannen (en vrouwen) die hun jeugd/leven op kunnen geven om Nederland te dienen als militair nog veel meer mogen krijgen dan alleen een rijbewijs.

Ik vind dat mannen (en vrouwen) die hun jeugd/leven op kunnen geven om Nederland te dienen als militair nog veel meer mogen krijgen dan alleen een rijbewijs.

Ze krijgen al hele dikke toeslagen als ze op missie zijn, zelfs al als ze op trainingsmissie gaan geloof ik. Daarbij kies je er zelf voor.

Op missie is het zeker leuk maar vergeet niet dat 4+ maanden van huis, elke dag de hele dag werken onder omstandigheden die in Nederland ondenkbaar zijn, geen vrij en het risico kapot geschoten te worden daar wel recht op geeft. Nederland betaald in verhouding overigens niks meer op missie's in vergelijking met andere landen.

Op oefening door de week is het prima maar in het weekend is het te zielig voor woorden.

Door de week krijg ik ongeveer 35e per dag extra samen met je normale salaris tikt dat best aan, dat krijg je omdat je niet thuis komt die avond en als afkoop om je 24 uur bezig te kunnen houden en in het bos in je slaapzak slaapt zonder enige vorm van comfort (Ja we slapen ook wel eens in gebouwen), je salaris per uur is dan alsnog om te huilen maar daar hoor je me niet over.

In het weekend krijg je alleen die 35e en 2 vakantie uren per dag, je normale salaris word niet doorbetaald omdat je werkweek op vrijdag voorbij is, komt dus neer op 40-45 euro om een hele dag van huis te zijn 24 uur bezig gehouden te worden en weer in het bos in je slaapzak te slapen.

Het basis salaris voor de soldaat is overigens netjes maar als je kijkt naar wat ik nu verdien in vergelijking met mijn plaatsvervanger (ongeveer 70 per maand meer) staat dat totaal niet in verhouding met de verantwoordelijkheden die ik heb, specifiek voor mijn functie komt het salaris al helemaal niet overeen met een zelfde functie in de burger maatschappij.

Waarom dan deze baan ? Omdat het mooi werk is en uitzendingen met alle risico's wat het met zich mee brengt een super ervaring zijn. Ondanks alles hou ik van m'n land en ben ik toch een beetje trots op dit kleine landje en hoe we sommige dingen doen in Verweggistan.

Ja ik heb er zelf voor gekozen maar ik denk dat het niet meer dan normaal is gecompenseerd te worden voor het werk dat je doet en de risico's die je loopt.

mooi verwoord Douwe!...

ben ook altijd aan 't schreeuwen ons belasting geld, maar hier hoor je me echt niet over...

pak liever al die onnodige uitkeringtrekkers aan, weet je wat je daar aan kan besparen?? VEEL!!

en nu heeft rocco zijn rijbewijs vergoed gekregen, wat denk je als hij straks wegbezuinigd word.. zonder opleidingen/rijbewijs ed, word hij dus een uitkering trekker...

Ik geloof echt niet dat op z'n minst de helft het doet voor t "vaderland" maar eerder omdat het wat anders is als studeren. En zo is het met de politieopleiding precies zo... Natuurlijk moet je betaald worden voor de risico's die je loopt:)

Op missie is het zeker leuk

Denk dat je ook genoeg dingen mee maakt die niet zo leuk zijn.

Waarom dan deze baan ? Omdat het mooi werk is en uitzendingen met alle risico's wat het met zich mee brengt een super ervaring zijn. Ondanks alles hou ik van m'n land en ben ik toch een beetje trots op dit kleine landje en hoe we sommige dingen doen in Verweggistan.

Ja ik heb er zelf voor gekozen maar ik denk dat het niet meer dan normaal is gecompenseerd te worden voor het werk dat je doet en de risico's die je loopt.

Wat je voor zo'n overnachting krijgt, is ongeveer vergelijkbaar met wat een vrachtwagenchauffeur krijgt. Ik neem aan dat je ook gevarengeld krijgt?

Het leek mij ook wel leuk, zeker als marinier, lekker je grenzen opzoeken en extreme dingen doen.

pak liever al die onnodige uitkeringtrekkers aan, weet je wat je daar aan kan besparen?? VEEL!!

Mijn vriendin is nu een uitkeringtrekker, uitzendbureaus willen haar niet eens inschrijven omdat ze niks hebben voor haar. Zo zijn er velen. Daar tegenover zijn er natuurlijk ook heel veel die het wel prima vinden, en liever gewoon thuis zitten.

en nu heeft rocco zijn rijbewijs vergoed gekregen, wat denk je als hij straks wegbezuinigd word.. zonder opleidingen/rijbewijs ed, word hij dus een uitkering trekker...

Dus moet je maar niet bezuinigen op opleidingen in het leger? Ten eerste zijn er in het leger genoeg functie's die je ervaring geven, die je ook kan gebruiken bij een vergelijkbare functie in het burgerleven. Ten tweede kan je altijd nog omscholen, ben je ook geen uitkeringtrekker meer.

Die omscholing waar jij het over hebt is ook wat er nu geboden word, vroeger kon je leren bloemschikken als je dat leuk vond, die tijd ligt al even achter ons :P

Denk dat je ook genoeg dingen mee maakt die niet zo leuk zijn.

Wat je voor zo'n overnachting krijgt, is ongeveer vergelijkbaar met wat een vrachtwagenchauffeur krijgt. Ik neem aan dat je ook gevarengeld krijgt?

Het leek mij ook wel leuk, zeker als marinier, lekker je grenzen opzoeken en extreme dingen doen.

Er zijn idd genoeg dingen gebeurd die niet leuk zijn.

Gevarengeld is er op uitzending idd ook, op oefening niet.

Speciaal voor bart:
Dit is mijn laatste afgeronde project:
rijnhavenbrug-de-taartschep-in-gebruik-gesteld-08-02-2012-mare-liberum-scheepsfotografie.jpg

Dat casco voor die boot heb ik bij een ander bedrijf gemaakt dan waar ik nu werk. Nu bouw ik voornamelijk bruggen. Dus als je er zin in hebt mag je zelf uitzoeken waar ik werk.

Back