ik ben ook iets totaal anders gaan doen dan waar ik voor gestudeerd heb..
Heb een mbo niveau 4 diploma als bewegingsagoog. (sportgerelateerde zaken met mensen met een beperking). Daarna kon ik het 2e jaar instromen op het HBO, Fontys sporthogeschool. Docent lichamelijke opvoeding voor het speciaal onderwijs. Dit heb ik 4 jaar vol gehouden en uiteindelijk toch niet de drive gehad om verder te gaan. Praktijk e.d. had ik allemaal gehaald, theoretisch lag ik nog in jaar 2/3
.
Kreeg een vacature onder ogen van een revalidatie centrum hier om de hoek voor parttime. Dat is dus een functie met mijn mbo diploma. Uiteindelijk na een half jaar weer buiten gezet ivm bezuinigingen e.d.
toen 2 maanden thuis gezeten, 30 sollicitatiebriefjes verder, 3 gesprekken verder en nogsteeds niks. Toen maar oude werkgevers aangeschreven, ik moest toch iets om geld te gaan verdienen.
In het verleden heb ik op de zaterdagen wat gewerkt als hulpje bij een grote metaal slijperij/frezerij. Daar gesolliciteerd als slijper om maar gewoon werk te hebben en ik weet dat het een prima bedrijf is om te leren e.d.
Mocht op gesprek komen 2 dagen later al, uitgelegd wat ik kwam doen. Bieden ze mij een functie aan als assistent productie manager. Met een intern opleidingstraject tot aan die functie. Kortom ze willen mij binnen nu en een 5tal jaren een complete afdeling laten runnen. Van planning tot werkvoorbereiding tot sales tot aangesturen werknemers.
Ik was natuurlijk verbaasd dat ze mij dit zomaar aan durfde te bieden maar kon geen reden bedenken waarom ik dit niet zo willen proberen..
Nu zijn we bijna een jaar verder en het gaat prima! Ondertussen al kleine beetjes verantwoordelijkheid gekregen op 'mijn' afdeling.
Goede vooruitzichten, goede werkomgeving, aardig goed salaris en bonussysteempje, goede voorwaardes (vrij nemen, tijd voor tijd enz)..
voor de geïnteresseerde
www.rooy.nl