Tja, ik ben dus maar 9 uur van huis, en ik rij ook 32 km enkele reis. En dat hoef ik dan ook nog maar 6x in 10 dagen te doen.En als de beloning dan ook nog eens beter is dan een HBO dagfunctie is het voor mij wel vrij duidelijk.
HBO zegt geen ene fuck hoor, ligt puur aan je beroep, branche en je eigen verkooptechniek.
IniMoek! Werk je nog steeds op een datacenter? Lang niet gesproken
Ik werk momenteel freelance (als applicatie ontwikkelaar) voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken vanaf februari. Nog een paar maandjes en weer een andere leuke klus zoeken.
IT werk kan ook best 'zwaar' zijn, mentaal wel te verstaan. Ik werk dan wel meer als 40 uur maar ben in het weekend vaak wel helemaal op en probeer dan een beetje bij de PC (althans de code) weg te blijven..
Zal wel niet zo'n player zijn als jouw dan.(maar ik heb dat boek ook niet gelezen natuurlijk )
Heb vorig jaar moeten solliciteren, ben toen bij een detacheringsbureau geweest en heb aangegeven dat ik zo'n 3000 bruto wou verdienen, na zo'n 2 jaar als project manager. Die man keek mij aan en schoot nog net niet in de lach. Heb toen een contract aangeboden gekregen van 2400 bruto. Ging om een functie in Zwolle, dus ook een uur rijden en doorgroeimogelijkheden en meer van die blabla. Heb toen meer gesolliciteerd, en dat loon is (in ieder geval voor deze regio) redelijk normaal voor een HBO WTB'er. Ben nu net een week ofzo 29 trouwens.
Bij welk detacheringsbureau was dat dan?
Ik begin aanstaande maandag. Bij accounting zal je er rekening mee moeten houden dat er bepaalde periodes in het jaar zijn die veel drukker zijn. Denk bijvoorbeeld jan-feb-mrt. Volgens mij is het trouwens gangbaar om in de accountancy overuren tot op zekere hoogte te schrijven, en (afhankelijk van de firm en afspraken) kan je die dan uit laten keren, of verderop in het jaar vrij voor nemen. Volgens mij zijn zomers doorgaans erg rustige periodes voor accounting, dus die gasten kunnen dan lekker vrij nemen.
Ik werkte tot nu parttime naast mijn afstuderen. Ben nu klaar en nu hebben ze op mijn huidige werk een aanbod gedaan dat qua arbeidsvoorwaarden en werkzaamheden wel ok is (gewoon WO startsalaris zegmaar), maar het werk sluit niet echt heel erg aan bij mijn studies.
Kan het geld sowieso goed gebruiken, dus ik ga het wel accepteren voorlopig. Ik wil alleen wel verder kijken ondertussen. Heb namelijk nog nooit echt naar een startersfunctie gezocht. Heb daarom voorgesteld om 32 uur te gaan werken zodat ik een dag in de week tijd heb om te gaan solliciteren en naar gesprekken te gaan etc. Nu kwamen ze op mijn werk met het voorstel voor 36u wat neerkomt op 1 dag per 2 weken vrij. Ik twijfel nu of dat wel genoeg is. Heb ook geen zin om al mijn vakantiedagen aan sollicitaties op te maken. Wat vinden de starters?
Grote verschillen hier, ik zit ook op ongeveer 2400 bruto maar dan per 4 weken en ben pas 24...
Prima loon toch? imo niks mis mee hoor