Het grote wat doe jij voor werk?

Tja, ik ben dus maar 9 uur van huis, en ik rij ook 32 km enkele reis. En dat hoef ik dan ook nog maar 6x in 10 dagen te doen. :) En als de beloning dan ook nog eens beter is dan een HBO dagfunctie is het voor mij wel vrij duidelijk.

HBO zegt geen ene fuck hoor, ligt puur aan je beroep, branche en je eigen verkooptechniek.
 
HBO zegt geen ene fuck hoor, ligt puur aan je beroep, branche en je eigen verkooptechniek.

HBO WTB is toch zeker één van de betere richtingen. Maar ik kon in die sector lang niet verdienen wat ik nu verdien en wat ik bij mn vorige bedrijf verdiend heb. Bruto HBO loon werd ongeveer netto zeg maar.
 
Je zegt zelf dat HBO WTB 1 van de beste opleidingen is, klopt ook want je kan er echt veel geld mee verdienen, vervolgens zeg je dat je loon bijna van bruto naar netto is gegaan. Volgens mij ben jij richting de 30 toch? En dan met een HBO WTB diploma...tja dan vind ik dat bedrag niet eens heel raar?
 
Zal wel niet zo'n player zijn als jouw dan. :p (maar ik heb dat boek ook niet gelezen natuurlijk :p)
Heb vorig jaar moeten solliciteren, ben toen bij een detacheringsbureau geweest en heb aangegeven dat ik zo'n 3000 bruto wou verdienen, na zo'n 2 jaar als project manager. Die man keek mij aan en schoot nog net niet in de lach. Heb toen een contract aangeboden gekregen van 2400 bruto. Ging om een functie in Zwolle, dus ook een uur rijden en doorgroeimogelijkheden en meer van die blabla. Heb toen meer gesolliciteerd, en dat loon is (in ieder geval voor deze regio) redelijk normaal voor een HBO WTB'er. Ben nu net een week ofzo 29 trouwens. ;)
 
IniMoek! Werk je nog steeds op een datacenter? Lang niet gesproken ;)

Ik werk momenteel freelance (als applicatie ontwikkelaar) voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken vanaf februari. Nog een paar maandjes en weer een andere leuke klus zoeken.

IT werk kan ook best 'zwaar' zijn, mentaal wel te verstaan. Ik werk dan wel meer als 40 uur maar ben in het weekend vaak wel helemaal op en probeer dan een beetje bij de PC (althans de code) weg te blijven..

Kees! Nee ik zou automatisering voor grote bedrijven. Hoofdzakelijk de networking tussen filialen enzo.

Ik mis de hosting wel hoor.. Krijg nu ook allemaal vervelende Windows vragen :p
 
Zal wel niet zo'n player zijn als jouw dan. :p (maar ik heb dat boek ook niet gelezen natuurlijk :p)
Heb vorig jaar moeten solliciteren, ben toen bij een detacheringsbureau geweest en heb aangegeven dat ik zo'n 3000 bruto wou verdienen, na zo'n 2 jaar als project manager. Die man keek mij aan en schoot nog net niet in de lach. Heb toen een contract aangeboden gekregen van 2400 bruto. Ging om een functie in Zwolle, dus ook een uur rijden en doorgroeimogelijkheden en meer van die blabla. Heb toen meer gesolliciteerd, en dat loon is (in ieder geval voor deze regio) redelijk normaal voor een HBO WTB'er. Ben nu net een week ofzo 29 trouwens. ;)

Bij welk detacheringsbureau was dat dan?
 
Bij welk detacheringsbureau was dat dan?

Dat was bij TT Engineering, maar ben toen bij heel veel bedrijven geweest, en uiteindelijk toch echt voor de processindustrie gekozen. Je gaat je dan wel achter je oren krabben, en ben ook wel behoorlijk gefrustreerd geweest, je gaat je afvragen waarom je naar school bent geweest bijvoorbeeld en ben ik nou gek of is dat hele carriére gebeuren wat die P&O mensen en de maatschappij je wil doen geloven nou één grote wassen neus? Ik heb in ieder geval mn eigen lijn getrokken, en denk niet dat ik er spijt van ga krijgen. :)
 
Dan is het prima toch, zolang je er geen spijt van heb en je kan je rekeningen betalen is het toch allemaal goed? Maar je noemt precies de reden waarom ik geen technische studie meer volg, qua salaris maakt het voor mij toch niet heel veel uit. En ik heb geen zin om weer 4 jaar in de boeken te duiken.
 
Ik begin aanstaande maandag. Bij accounting zal je er rekening mee moeten houden dat er bepaalde periodes in het jaar zijn die veel drukker zijn. Denk bijvoorbeeld jan-feb-mrt. Volgens mij is het trouwens gangbaar om in de accountancy overuren tot op zekere hoogte te schrijven, en (afhankelijk van de firm en afspraken) kan je die dan uit laten keren, of verderop in het jaar vrij voor nemen. Volgens mij zijn zomers doorgaans erg rustige periodes voor accounting, dus die gasten kunnen dan lekker vrij nemen.

Congratz! Hoe beviel de 1e week?? Ben benieuwd of je nog serieus werk ervan had gemaakt in Den Haag? Mag per PM.

Ik werkte tot nu parttime naast mijn afstuderen. Ben nu klaar en nu hebben ze op mijn huidige werk een aanbod gedaan dat qua arbeidsvoorwaarden en werkzaamheden wel ok is (gewoon WO startsalaris zegmaar), maar het werk sluit niet echt heel erg aan bij mijn studies.
Kan het geld sowieso goed gebruiken, dus ik ga het wel accepteren voorlopig. Ik wil alleen wel verder kijken ondertussen. Heb namelijk nog nooit echt naar een startersfunctie gezocht. Heb daarom voorgesteld om 32 uur te gaan werken zodat ik een dag in de week tijd heb om te gaan solliciteren en naar gesprekken te gaan etc. Nu kwamen ze op mijn werk met het voorstel voor 36u wat neerkomt op 1 dag per 2 weken vrij. Ik twijfel nu of dat wel genoeg is. Heb ook geen zin om al mijn vakantiedagen aan sollicitaties op te maken. Wat vinden de starters?

Als je 36 uur gaat werken zul je gewoon in de avonden moeten gaan solliciteren. In jouw situatie zou ik ook eerst die baan aangrijpen (heb je in ieder geval iets) maar wel vrije tijd gebruiken om actief te gaan solliciteren / zoeken. En dat is erg lastig / druk...

Over die discussie trouwens over hoeveel geld je per maand overhoud, bij mij is dat schommelend rond de 0. De ene keer hou ik iets over en de andere keer kom ik wat tekort (vakanties ed). Niet ideaal dus. Maargoed, ik moet mijn salarisverhoging over 2010 nog krijgen (CAo afspraken zijn nog niet rond) en er komt weer een nieuwe (niet reguliere) aan. Dan kan ik wat gaan opsparen... Maar opgeteld vallen de maandelijkse uitgaven echt tegen en ik doe echt geen gekke dingen.
 
@ Scully, ben benieuwd wat zoal je werkzaamheden zijn?


Klinkt aan je verhaal te horen meer als mechanisch of lijn operator? Of zit je toch veel al binnen achter het panel?

In principe kun je wel veel kanten uit, ook als proces operator zijnde, maar als teamleider/wacht chef zijnde heb je wel wat meer nodig, komt aardig wat ervaring bij kijken en toch het liefst Vapro C.

Geen idee wat je nu verdiend, maar logischerwijs ga je er op vooruit gezien je continu toeslag..
 
@Dennis:

Ben nu wel echt process operator, zit dus voor het grootste deel achter het scherm te monitoren en/of de verschillende weilijnen aan te sturen. Het andere deel van de voorfabriek is dus het bereiden van de kaasmelk voor de kaasmakerij. Daar moet je dus ook meer plannen en berekenen welke verhouding etc je moet hebben. Wei is een bijprodukt, en dat komt dus retour van de kaasmakerij. Hier doen wij nog weer verschillende behandelingen op, voordat wij het doorsturen naar de afnemer. Daarnaast is Utilities ook onderdeel van de voorfabriek, dus bijvoorbeeld het proceswater, afvalwater, perslucht etc moeten wij ook in de gaten houden. Werkvergunningen uitgeven, monsters nemen, chauffeurs ontvangen, administratieve zaken zijn allemaal dingen die bij mijn functie horen. ;)
 
Operator = bedienen = uitvoeren. Als je een goed idee hebt komt dat mss wel in aanmerking voor realisatie, maar het is niet je hoofdtaak. Nooit in een fabriek gewerkt, Sjoerd? :p
 
Prima loon toch? imo niks mis mee hoor :)

True maar aangezien Scully het al had over project manager en een leeftijd 29 en dan hetzelfde loon hebben.
Tuurlijk verschil het per branche maar 9 v/d 10 keer is een project manager iets hoger dan een autocad tekenaar :p
 
Back
Top