Het grote wat doe jij voor werk?

Dan doe je toch iets fout in mijn ogen. ;)

Afwegingen he.. Ik mag dan wel 12u per dag van huis zijn maar het is het meer dan waard, qua werkzaamheden/arbeidsvoorwaarden. Het klinkt misschien cliché maar dit is echt een buitenkans die ik gewoon moet aanpakken.

Maak vaak genoeg ook zulke dagen. 7 uur weg rijden en 7 uur 's avonds weer thuis. Het wordt goed gepraat onder het mom van 'dat zit in je salaris'.

Tja, ik ben dus maar 9 uur van huis, en ik rij ook 32 km enkele reis. En dat hoef ik dan ook nog maar 6x in 10 dagen te doen. :) En als de beloning dan ook nog eens beter is dan een HBO dagfunctie is het voor mij wel vrij duidelijk.

Tja, ik ben dus maar 9 uur van huis, en ik rij ook 32 km enkele reis. En dat hoef ik dan ook nog maar 6x in 10 dagen te doen. :) En als de beloning dan ook nog eens beter is dan een HBO dagfunctie is het voor mij wel vrij duidelijk.

Het lijkt wel alsof jij het niet op "kantoor mensen hebt" ??

vroeger gepest door 1?

vroeger gepest door 1?

Scully, ben je ZZPer? Belasting al geweest:P? Meeste rekenen zich rijk, tot ze af kunnen tikken:P

Heb zelf op kantoor gewerkt, geen problemen mee gehad verder. Snap alleen niet dat mensen 60 uur in de week van huis willen zijn en dan zeggen dat ze het goed hebben, of het een buitenkans noemen.
Ik werk nu in de 5-ploegen, en werk gemiddeld dus maar 33 uur per week, en verdien daarbij meer dan toen ik op kantoor een redelijk verantwoordelijke HBO functie had.
Voor mij is werk echt iets om mijn uitgaven te kunnen betalen, dus een mooi huis te kunnen hebben, en daarbij lekker te kunnen leven en af en toe eens iets leuks te doen of te kopen. Dat ik nu in de 5-ploegen werk wil niet zeggen dat ik geen verantwoordelijk werk heb of iets van een laag niveau, integendeel zelfs. Wat ik nu doe is moeilijker en gevarieerder dan toen ik Project Manager in de olie industrie was. Daarnaast ben ik dus meer vrij, en ik verdien meer. Win-win situatie :)

Hij kent beide kanten van het verhaal zij hij een paar postings terug... Kan me niet zo storen aan verschil in werktijden, bij ons beginnen monteurs ook omn +/- 7:00, dus ben ik dus niet beschikbaar... Ik hoef dus ook niet te verwachten dat om 17:00 alle monteurs aanwezig zijn, die zijn dan zo onderhand thuis... Ik zit dan vaak nog niet in de auto naar huis (3 kwartier rijden)... Het is gewoon zo, dat hoe lager het opleidingsniveau, hoe dichter mensen bij huis willen werken, en terecht... Ging ook geen half uur in de auto zitten om ergens te gaan vakkenvullen (om maar eens te overdrijven)...

verdien daarbij meer dan toen ik op kantoor een redelijk verantwoordelijke HBO functie had.

En over tien jaar? Dan verdient die redelijk verantwoordelijke HBO-er toch wel iets meer gok ik...

Voor mij is werk echt iets om mijn uitgaven te kunnen betalen, dus een mooi huis te kunnen hebben, en daarbij lekker te kunnen leven en af en toe eens iets leuks te doen of te kopen.

Voor mij is mijn werk echt veel meer dan "iets om uitgaven te kunnen betalen"... Je brengt in een normale week zodanig veel uren op je werk door, dat het een aardig stuk van je leven uitmaakt...

En over tien jaar? Dan verdient die redelijk verantwoordelijke HBO-er toch wel iets meer gok ik...

Ook op een fabriek kan je behoorlijk doorgroeien. De mannen die mij nu opleiden hebben zo'n 10 jaar ervaring, en die zitten toch enkele schalen hoger plus al die dienstjaren die dan gaan tellen. Met mijn HBO papieren heb ik potentie om wachtchef te worden over enkele jaren, en dan heb je echt een loon waar je u tegen zegt. Ik zie een HBO'er met 10 jaar ervaring iig niet meer verdienen dan de richting die ik nu ben opgegaan, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Voor mij is mijn werk echt veel meer dan "iets om uitgaven te kunnen betalen"... Je brengt in een normale week zodanig veel uren op je werk door, dat het een aardig stuk van je leven uitmaakt...

Ik zeg het wel een beetje plat, maar ik heb nu wel heel erg leuk en gevarieerd werk. Ik zit nu op de voorfabriek van een kaasmakerij, waar ik voor een deel achter de pc zit om de halve fabriek aan te sturen, maar ook de fabriek inga om bijv. monsters te nemen of buitenfirma's aan te sturen. Ook kom ik op het lab om de monsters te analyseren en in te voeren. Een zeer zelfstandige functie zonder directe aansturing. Per dag gaat er zo'n 2 miljoen liter melk doorheen, dus er hangt wel een behoorlijke verantwoordeling aan, en het aansturen van zo'n groot deel van een fabriek is ook behoorlijk complex. ;)

Als iemand veel in het weekend/onregelmatig werkt krijg je sowieso vaak leuke toeslagen. Als ik de salarissen van operators zie die onregelmatig werken, dan komen maar weinigen daar aan denk ik. Ook over 10 jaar. Mijn vriendin werkt ook onregelmatige diensten. Met wat diensten in het weekend / nacht komt zij met meer thuis in de maand dan ik :p

En mijn (niet persoonlijke) ervaring is, dat onregelmatig werken knap lastig is als je kinderen hebt... In feite is het gewoon smartegeld wat ze betalen voor het vergallen van de nachtrust en alles wat je verder mist overdag :)

Je rust krijg je op andere momenten. Met kinderen kan het ook juist goed uitpakken. Zeker als een regelmatig werkt en de ander onregelmatig. Het zou mijn keuze overigens ook niet zijn.

Heb zelf op kantoor gewerkt, geen problemen mee gehad verder. Snap alleen niet dat mensen 60 uur in de week van huis willen zijn en dan zeggen dat ze het goed hebben, of het een buitenkans noemen.

Wat snap je niet aan een buitenkans pakken?
Als ik met mijn mbo diploma en mijn 22 jarige leeftijd ergens ga sollicteren hier in de regio zal ik niet hoger uitkomen dan max. 2k bruto in de maand. Nu ben ik wat verder gaan kijken en heb ik een baan aangeboden gekregen waarbij ik anderhalf keer zo hoog uitkom. Daarnaast heb ik goede doorgroeimogelijkheden, mn hbo opleiding wordt straks betaald door de baas en ben ik er qua overige arbeidsvoorwaarden ook op vooruit gegaan.
Qua vrije tijd heb ik verder weinig te klagen, Alle avonden/weekenden ben ik vrij namelijk... ;)

Scully, wat doe je? Klinkt als operator?

Wachtchef worden doe je ook niet zomaar, dat moet wel in je zitten. Althans, bij een koekjesfabriek kan iedereen dat wel worden maar op een grote raffinaderij komt er wel een behoorlijke verantwoording op je te rusten.

En in die sector verdienen wachtchefs zeker prima. Ik geloof dat bij ons die schaal begint op +- 6.5k bruto. ( incl toeslag ) Volgens mij zelfs nog wel hoger.

En of een HBO'er meer verdiend of niet ligt er maar net aan wat je precies doet. Proces engineer bijvoorbeeld verdiend ook niet slecht. :P

En mijn (niet persoonlijke) ervaring is, dat onregelmatig werken knap lastig is als je kinderen hebt... In feite is het gewoon smartegeld wat ze betalen voor het vergallen van de nachtrust en alles wat je verder mist overdag :)

Integendeel zelfs Bart, wat Lennox zegt, iemand die in 5 ploegen zit heeft juist heel veel tijd met zijn of haar kinderen. Als je doordeweeks de 2 nachten hebt, blijf je even op en kan je je kinderen naar school brengen om ze na schoo weer op te vangen, Daarna heb je je 4 dagen weekend.

Scully, wat doe je? Klinkt als operator?

Jep, ben process operator op de voorfabriek van een kaasmakerij. Bestaat ui 2 afdelingen, namelijk melkontvangst en bereiding voor de kaasmakerij, en de weiafscheiding (voor de sportdrankjes enzo). Bij mij in de buurt zitten geen olieraffinaderijen, wel veel chemie zoals DSM en Teijin, maar ook veel zuivel. Wachtchef worden doe je inderdaad niet zomaar, maar wie weet over een jaar of 10. Ging er meer over dat je als process operator nog lang niet op je eindstation zit, en zeker niet qua beloning.

Qua vrije tijd heb ik verder weinig te klagen, Alle avonden/weekenden ben ik vrij namelijk... ;)

Alleen heb jij avonden van 3 uurtjes ofzo, zolang je nog thuis woont is dat prima, zodra je die tijd moet gebruiken om eten te koken en daarna weer op te ruimen en nog eens een het gras moet maaien ofzo, is dat wel erg kort. En is je beloning nog steeds zo interessant als je het deelt door de uren die je van huis bent ipv die baan die misschien dichter bij huis had gezeten?
Als je ergens terecht komt waar ze je verdere opleiding willen betalen, en je binnen dat bedrijf daar ook een functie naar kan krijgen, klinkt dat altijd goed natuurlijk. ;)

tsja reistijden... ik sta om 5.15 op, zit tussen 5.45 en 6.00 in de auto, 7.00 beginnen en werk tot 15.30 en ben om 17.00 thuis. kreeg 1,5 jaar geleden de kans om op detacheringsbasis op een groot project te zitten. Ik heb er nog geen spijt van. Meer geleerd nu dan wanneer ik op ons hoofdkantoor was blijven zitten.

Back