Het grote wat doe jij voor werk?

Sinds kort als fysiotherapeut aangenomen bij HC Bloemendaal (dames 1).

Zo, dat is wel een redelijke droombaan ofniet? :P

Ben zelf afgelopen donderdag begonnen bij een kaasmakerij als process operator. Loop nu uiteraard alleen nog maar mee, maar dit gaat mij wel bevallen. Momenteel komt er een shitload aan informatie op me af, mn collega's leggen mij de hele dag dingen uit, en probeer natuurlijk zoveel mogelijk op te nemen. Een zeer uitgebreide en gevarieerde functie dus, waar ik de komende tijd wel zoet mee ben. :)

Momenteel zijn we bezig met 28 sluisdeuren, maar geweldige projecten vind ik het niet. Liever bruggenbouw en montage op locatie. Ook te horen gekregen dat het binnenkort ploegendienst word en overwerken zal er ook bij komen. Ik ben al gesloopt na 8,25 uur, laat staan als het er 10 per dag worden.

Wat mankeer je dan?

/Vandaag eerste dag erop zitten op mn nieuwe werk, zit in een leuk team! Werk zelf bevalt uiteraard ook, voor zover ik er wat over kan zeggen an 1 dag. :7

Ik mankeer niks, maar als ik bijna elke x in slaap val in bad dan lijkt me toch dat je best kapot bent. Overigens tijdens het werk geen last van hoor, kwestie van door blijven gaan.
Toen ik een brug moest installeren tijdens mijn stage waren er dagen van 14 uur wat ik niet erg vond, enkel thuis ging ik dan altijd echt gelijk brood doen, douchen en pitten. Wel nog 1,5 uur slapen op de terugweg in de bus.

Verschilt natuurlijk wel of je fysiek zwaar werk doet, of bijvoorbeeld op kantoor zit. Van hele dagen op mijn benen staan zou ik ook kapot zijn :P

Ik werkte tot nu parttime naast mijn afstuderen. Ben nu klaar en nu hebben ze op mijn huidige werk een aanbod gedaan dat qua arbeidsvoorwaarden en werkzaamheden wel ok is (gewoon WO startsalaris zegmaar), maar het werk sluit niet echt heel erg aan bij mijn studies.
Kan het geld sowieso goed gebruiken, dus ik ga het wel accepteren voorlopig. Ik wil alleen wel verder kijken ondertussen. Heb namelijk nog nooit echt naar een startersfunctie gezocht. Heb daarom voorgesteld om 32 uur te gaan werken zodat ik een dag in de week tijd heb om te gaan solliciteren en naar gesprekken te gaan etc. Nu kwamen ze op mijn werk met het voorstel voor 36u wat neerkomt op 1 dag per 2 weken vrij. Ik twijfel nu of dat wel genoeg is. Heb ook geen zin om al mijn vakantiedagen aan sollicitaties op te maken. Wat vinden de starters?

achja, staal industrie. Wat ik vooral zwaar vind ik dat het op het moment benauwd weer is. Het is warm en vochtig, dat in combinatie met kleding en een overall daar over zal daar wel invloed op hebben.
Thomass: ik eet gewone porties voor mijn postuur en ik ga altijd om half 11 slapen en om 6:35 staat de wekker. 's Morgen heb ik geen problemen om op te staan vanwege vermoeidheid, dus naar mijn inzicht slaap ik ook wel genoeg.

Ik werkte tot nu parttime naast mijn afstuderen. Ben nu klaar en nu hebben ze op mijn huidige werk een aanbod gedaan dat qua arbeidsvoorwaarden en werkzaamheden wel ok is (gewoon WO startsalaris zegmaar), maar het werk sluit niet echt heel erg aan bij mijn studies.
Kan het geld sowieso goed gebruiken, dus ik ga het wel accepteren voorlopig. Ik wil alleen wel verder kijken ondertussen. Heb namelijk nog nooit echt naar een startersfunctie gezocht. Heb daarom voorgesteld om 32 uur te gaan werken zodat ik een dag in de week tijd heb om te gaan solliciteren en naar gesprekken te gaan etc. Nu kwamen ze op mijn werk met het voorstel voor 36u wat neerkomt op 1 dag per 2 weken vrij. Ik twijfel nu of dat wel genoeg is. Heb ook geen zin om al mijn vakantiedagen aan sollicitaties op te maken. Wat vinden de starters?

Ideale situatie toch? goed salaris en het feit dat je baas van je sollicitaties af weet... Hoeveel vrije dagen heb je echt nodig om te solliciteren dan?

4x9 geen optie dan? Na mijn afstuderen ben ik ook met vrij basic voorwaarden gestart voor WO begrippen. Binnen twee jaar intern wel mooie stappen kunnen maken. Zowel qua salaris als functie. Hangt er ook vanaf of je in de branche werkzaam wil blijven?

Nee 4*9 is geen optie. Dat willen ze niet. Het zit hem er inderdaad onder meer in dat ik uit de branche weg wil. Beetje "old boys"-gebeuren waar je niet meer uitkomt als je er te lang in zit.

Verder heb ik het uiteraard een beetje voorzichtig proberen in te pakken dat ik me ondertussen op de toekomst ga bezinnen. ;) Ze moeten niet het idee hebben dat investeren in mij geen zin meer heeft natuurlijk...

Ja nou, het is niet dat de deal dan niet doorgaat ofzo hoor. :) Bij 32 uur willen ze me ook wel gewoon houden.

Weet zelf niet zo goed hoeveel tijd serieus solliciteren gaat kosten. Maar ik dacht: het is makkelijker om meer te gaan werken (bij ons dan) dus zet voorzichtig in. De meesten om me heen zeggen dat je die dag per week echt wel goed kunt gebruiken als je echt serieus wilt solliciteren. 36 uur zou ik ook puur voor het geld doen trouwens.

Ik ben juist altijd kapot na n volle dag op kantoor. Werk liever buiten of ben onderweg..

+1

Als ik een dag lang netwerken aan het uitpluizen ben op packetloss of andere wierde storingen ben ik thuis helemaal leeg in mn hoofd.

Eten en op de bank liggen :X

Back