Het grote wat doe jij voor werk?

nee hoor, ik kan gelijk beginnen met overwerken als ik wil. Maar vandaag was het introductie bij vakwerk, praktijk opleiding in de werkplaats op het Roc, dus we zijn nog niet begonnen maar mochten weg met de opdracht een boekje door te lezen. Ik vind het best.
 
huhhhhh?

2rdclt1.png
 
Snap dat echt niet mensen die alleen al 10 uur opofferen om naar het werk te reizen. Files zijn helemaal dodelijk voor je geestelijke gesteldheid.

Ik rij dagelijks 70km (vv) naar m'n werk, heb gelukkig geen file... Ik rij die afstand al bijna 6 jaar, niet bij dezelfde werkgever overigens...

Heb het een jaar gedaan, elke dag files + veel km's om te gaan werken. Werk nu op 4km van me huis en ik kan je zeggen dat is een serieuse verbetering. Zelf al mocht ik 200€ minder verdienen zou ik het nog doen!!

Als ik "om de hoek" ga werken scheelt het me ook € 300 per maand, reiskostenvergoeding... Maarja, dan kan wel 1 auto de deur uit, en scheelt het me een uurtje of 7 per week...

Wij zijn ook tweeverdiener idd, vraag mij echt af hoe sommige mensen rondkomen op 1 salaris. Wij betalen wel veel huur per maand (650e) en komen met een gezamenlijk salaris van +- 4000 eigenlijk maar 'net' rond. Als je bedenkt dat er over een jaartje of 2 ineens een kleine rondloopt en er waarschijnlijk een salaris weg gaat vallen. Dan zijn je kosten hoger en je inkomsten lager...echt geen fijn vooruitzicht :D
.

Veel huur? wij betalen per maand meer hypotheek... Kids worden wel prijzig op een gegeven moment, wij betalen nu voor ons zoontje 400 piek in de maand (netto, bruto is het 900 piek), dus nummer 2 gaat over een maand of wat ook meedoen, dus reken dan op 700/800 piek per maand alleen aan opvang (3 dagen in de week voor beiden)... Dan heb je nog niet gegeten/gereden/iets leuks gedaan/kapotte dingen vervangen... Wij verdienen +/- 5k per maand, en het gaat momenteel echt hard qua geld... Zoals je met je eerste zin begint, snap niet hoe mensen rond kunnen komen van 1 salaris.

Zaterdag een winkelwagentje van 158 euro, eigenlijk te gek voor woorden maar ik weiger om tussen de tokkies te lopen in de Lidl en helemaal om tussen 6 miljoen anderen boodschappen te doen in de Bas van der Heijden. AH is super relaxt, altijd alles op voorraad en nooit erg druk.
Maar moet zeggen dat wij ook gewoon alles kopen wat we lekker vinden of trek in hebben, vaak varkenshaas e.d. wat natuurlijk best aantikt.

Als het geld er niet is, houdt het vanzelf op met dit soort semi-principiele standpunten... Aan de andere kant weiger ik ook om bijvoorbeeld de Wibra binnen te lopen (sokken en dat soort zooi voor kinderen kan interessant zijn daar), dus eigenlijk ben ik geen haar beter...

Ik ga het ook doen als hier kleintjes komen, desnoods 4x10

Tis wel tof hoor, bij ons hebben we ervoor gekozen dat ik fulltime blijf werken, en m'n gf 3 dagen in de week...

De 4 accountantkantoren: Deloitte, KPMG Ernst & Young en Pricewaterhouse Coopers

Ken ook een paar gasten die bij dit soort werkgevers werken... Heb dus werkelijk geen idee wat die gasten doen, behalve met een krijtstreepje rondrijden in een zwarte 1-serie met 16 inch wielen :D

Als techneut ben ik misschien wat te praktisch en visueel ingesteld om het te begrijpen, dus ik zoek de zwakheid maar bij mezelf :p
 
Ongeveer hetzelfde idee als dit, alleen was dit dan een té makkelijke voorbeeld vraag en kreeg ik toen de test begon echt vage shit en een blackout, snapte er niks meer van:+ 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ik de test bijzonder goed gemaakt had8P

igjmll.jpg
 
Had gesolliciteerd voor een stage bij een accountantskantoor en kreeg deze test toen. Dit is inderdaad gewoon om inzicht of IQ ofso te meten. Verder moest ik ook nog een persoonlijkheidstest maken van 150 vragen...:|
 
Psychologische testen zijn leuk. :p

Kies er 1.

- Ik weet zeker dat ik iemand dood ga steken.
- Als ik de kans krijg duw ik iemand voor de trein.

Echt WTF joh! :D
 
Oh leuk morbide gedachtes!

Vandaag n Galaxy Tab 10.1 meegekregen in t kader van 'dan kan je tegen n klant zeggen dat je hem uit hebt geprobeert'. I don't mind.
 
Back
Top