Het grote vuurwerktopic 2007-2008

Status
Not open for further replies.
En ga nu ook niet zelf iets van een buis zoeken die een beetje dezelfde maat heeft.
Je hebt echt de buizen nodig die hier speciaal voor zijn gemaakt.
Waarschijnlijk weet je ook niet hoe groot de uitwerking van een Sier 4" shell is.
 
Ik zat er toch echt aan te denken om zelf een buis te maken, gewoon een dikke stalen pijp. Alleen vraag ik me wel af hoeveel speling ertussen moet zitten, als deze te groot is zal de mortier niet genoeg hoogte maken lijkt me. Iemand die de diameter van zijn buis kan opmeten toevallig? Als ik een 100mm mortier heb lijkt een buis van 110mm mij wel goed...of niet? :)
 
Omg. Beter lees je eerst wat vuurwerkfora door over mortieren en shells.
Denk ook aan de lengte van de buis, + een materiaal dat hiervoor bedoeld is, stel je voor dat de Shell blijft hangen :X

Trouwens, als men wel aan Shells kan komen maar niet aan de bijbehorende buis lijkt me dat een slechte verkoper/handelaar.
 
ik was ook nog niet van plan zelf een mortier te gaan maken, maar als iemand hier er aan 1 kan komen kan ik die er misschien van kopen?

en waar k ze van koop heeft er wel 1 maar die wil die alleen geven als ik er veel koop, maar ik hoef er maar een stuk of 4.
 
Korte mededeling:


Ik heb nu al in flink wat posts gelezen dat men handelt in vuurwerk via dit forum. Niet altijd openlijk via dit topic, maar ook via pm. Er wordt echter wel via dit topic contact gezocht.
Het vuurwerk wat in die gevallen verhandeld wordt, is illegaal in nederland. Dit forum is niet bedoeld als handelplaats in illegale spullen. Laat dat soort posts dus aub achterwege. Wat jullie verder allemaal uitspoken met illegaal vuurwerk zal mij een zorg zijn, ik wil het alleen niet meer via dit forum verhandeld zien worden.
Als ik na deze post toch nog dergelijke dingen zie gebeuren, zal ik er warnings voor uitdelen

Het praten/discussieren over vuurwerk is gewoon mogelijk uiteraard, dat is geen punt. Het gaat puur om de feitelijke handel

Wil niet de moraalridder uithangen ofzo maar lees dit stukje even.
 
Als je niets van vuurwerk afweet, ga dan ook niet bijdehand een moderator lopen quoten.
Een mortier is geen stuk vuurwerk, enkel een middel om shells te lucht mee in te schieten. Er is dus nergens sprake van "handel" in de laatste paar posts..

@wkp ark: Volgens mij zouden bij Alpeco deze week weer 4" mortieren binnenkomen, misschien ff daarnaartoe bellen. Anders kan je www.pyro-art.de of http://www.feudartifice.be/ proberen

@Pronk: Weet goed waar je aan begint als je zelf een mortier gaat maken. Lees ff de verschillende fora door waar ze uitleg geven over shells schieten.
Naar mijn weten mag je een speling hebben van 5mm totaal.
Staal is niet aan te raden, maar is wel goed mogelijk. Alleen wat ik dan sowieso zou doen is de mortier in de grond ingraven, stel je voor dat er een shell in de buis ontploft.. De scherven staal vliegen 100 meter in het rond.
 
ik was ook nog niet van plan zelf een mortier te gaan maken, maar als iemand hier er aan 1 kan komen kan ik die er misschien van kopen?

en waar k ze van koop heeft er wel 1 maar die wil die alleen geven als ik er veel koop, maar ik hoef er maar een stuk of 4.


Een goede handelaar heeft gewoon mortieren op voorraad liggen !!
shells kopen zonder de goede bijbehorende mortierbuis vind ik levensgevaarlijk niet alleen voor jezelf maar ook voor de omstanders.

Een 4 inch mortier kost nou ook niet zoveel, zal iets van 20 euro zijn.

Dus gewoon tegen die kerel zeggen dat je een mortierbuis erbij wil kopen!

wie heeft er hier trouwens ervaring met 2"/3" salutes ?
 
Beetje YT kutten vind ik filmpje van me van 2 jaar terug in me ouwe straat :D
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=JFVdZuJknFY&feature=related"]YouTube - 2 inch Green Tail Peony 36 shots (Accident)[/ame]
 
Wat moet je nu allemaal precies meenemen als je wat wil halen in belgie?
Op internet lees ik dat je moet hebben:
Kvk papieren
Omzet belastingformulier??
Paspoort/rijbewijs
Autokentekenpapieren

Zijn die belastingspapieren echt verplicht?
 
waar ga je heen? belgie is ruim begrip..
alpeco is kvk handig als je leuk spul wilt hebben. voor feest vuurwerk niet nodig naar alpeco MOET je bij je hebben voor groot vuurwerk,
KVK, brandblusser 2 kg
naar de rest hebben ze bij mij nooit om gevraagd, alleen ebn dit jaar niet geweest...
 
Ja idd zijn dealer was de week ervoor gepakt..
Zaterdag was hij nog hier om zooi te dumpen :P

Ik hoop het niet idd met adressen enzo..
Maar doen ze wss niet.. ze doen met op hetedaad betrappen..

Hij was vandaag nog wel online op het forum staat in ze profiel... 13:53 Laatst online

sja, ik zal hier dan maar is reageren.
Ik was maandag avond aan het computeren, word er aan de deur gebeld. staat er een half politie corps voor mijn deur met een huis zoeking. ik heb gelukkig al het geld wat ik op zak had in de kelder kunnen gooien. mijn telefoon snel in me zus der tas gedaan en ben meegenomen naar het bureau.

Na de eerste verhoring ben ik over geplaatst naar bureau hilversum waar ik overnacht heb.
Toen smiddags weer ondervraagd en kwamen ze met het verhaal dat ik donderdag 2 dagen later duz over geplaatst zou worden naar amsterdan en aan de officier van justitie voorgeleid zou worden.
Toen hebben we een advocaat genomen, en kon ik ander half uur daarna vertrekken. ondertussen zijn ze langs mijn huis geweest en toen was de computer al weg gehaald en werd er tegen hun gezegd dat de pc verkocht was. raar genoeg zeiden ze hier verder nix over.
Toen heeft me zus een andere telefoon meegegeven waar nix belangrijks op stond.
mja verder nog nix gehoord...
het ging om:
130 xtremblitz, de echte
zink 901''s
30 dozen bsc
salutes
no name blokken(flowerbeds)
en verder nog aardig wat spul.

mja ik weet niet of ik dit zo op internet mag zetten, ik zelf heb er geen probleem mee. Als dit niet mag hoor ik het graag.

CJ
 
mag wel denk ik toch?
ben benieuwd wat jij gaat krijgen ik kreeg voor 10 treuno rockets ( ofzoiets... volgens de politie lawinepijlen )
96 uur taakstraf, de taakstraf viel wel mee beetje koffie drinken en intoch sinterklaas kijken in het bejaarde tehuis maar toch zonde van em uurtjes.

Kwam wel denk ik omdat ik een x huiszoeking heb gehad, en 50+x in het boekje voor kwam bij politie voor vuurwerk. maar ze me nooit hetendaad hebben kunnen pakken en ze me dat nu wel hadden.. :(
 
Kom ik vandaag aangelopen naar Euroscooters, zie ik dit

7wfwmee.jpg


Tmoet niet gekker worden :7


denk dat het van het pand naast euroscooters was, stond precies ertussenin eigenlijk
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top