Het grote politiek topic #2

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders wil dat Israël de Westelijke Jordaanoever volbouwt met nederzettingen.
Judea en Samaria zijn Israël dus hoe meer joodse nederzettingen daar hoe beter", twitterde de politicus zaterdagavond.
Wilders staat bekend als een vriend van Israël en heeft daar in de jaren tachtig een periode op een kibboets doorgebracht.
In een toelichting op zijn tweet liet Wilders weten dat het hem ''helemaal niks interesseert'' dat zijn standpunt strijdig is met het Nederlandse buitenlandbeleid.


Een Zionist natuurlijk! En zo is het allemaal duidelijk.
 
Last edited:
wat is volgens jou dan 1 van de mogelijke oplossingen ?

Niets doen is idd geen optie.
Je zal ze moeten begeleiden.
Maar of je zo`n familie uberhaupt ooit netjes in een rijtjeshuis kan krijgen bij wijze van spreken...(in een rijtjeshuis wonen ook "problemen" ).

Het probleem van de roma is erg complex. Maar wegsturen etc is geen oplossing.
Dat klinkt alleen maar t0f. NIMBY zeggen ze dan.
 
Niets doen is idd geen optie.
Je zal ze moeten begeleiden.
Maar of je zo`n familie uberhaupt ooit netjes in een rijtjeshuis kan krijgen bij wijze van spreken...(in een rijtjeshuis wonen ook "problemen" ).

Het probleem van de roma is erg complex. Maar wegsturen etc is geen oplossing.
Dat klinkt alleen maar t0f. NIMBY zeggen ze dan.

Tinne, dit is wel een erg makkelijk antwoord zeg: Begeleiden
Naar mijn mening werkt dat begeleiden niet zo erg in de praktijk. Mischien een aantal gevallen wel.
 
'we' moeten wat.
Iemand moet er gewoon bovenop zitten.
Nu is dat gezin denk ik wel een extreem voorbeeld.
Misschien de Roma als geheel wel een erg moeilijk voorbeeld.

Ben het wel eens dat je niet van die stomme geldverspillende acties moet doen.
Wel een beetje effectief aub.


Btw. Ik heb niet altijd de oplossing hoor, maar wegsturen oid is dat ook niet.
 
Europeanen kan niet, dus het gaat om niet Europese vluchtelingen.
Vluchtelingen dus en geen 'goudzoekers' ? en wie bepaald er dat een vluchteling (die vlucht om een reden) weer (veilig) terug kan?

Roepen; "terugsturen!" doet het wel altijd goed.... sowieso is het "crisis" enerzijds en immigratie, allochtonen (terugsturen) altijd lekker voorspelbaar. We beginnen met andere mensen/groepen....nationalistische gevoelens aanspreken etc..
 
DEN HAAG - De PVV wil het gros van de topambtenaren op de fiets of in het ov zien te krijgen. De partij is verbijsterd dat ruim 200 topambtenaren over een dienstauto met chauffeur beschikken, wat blijkt uit een inventarisatie van De Telegraaf.

Hoe 'links' is dat dan....:D
en hoe erg ben ik het wel niet mee eens :P
Populair onderwerp natuurlijk wel...met deze bezuinigingen...
 
Hmm, beetje dubbel gevoel..
In auto werken - in trein ook mogelijk ja. (Minder? Mensen gaan tegen je praten etc)
Vertragingen - Files (niets meer te klagen op NS aangezien geprivatiseerd (toch?))
Reistijd auto/OV afwegen tegen te verzetten werk in verschil van tijd.

Vorige week trouwens eerste les 'politieke filosofie' gehad.
Was bang voor saaie, droge stof, maar überleraar en vond 't f**king interessant. :!

Gaat Wilders dan trouwens ook met de trein?
Extra bodygards, hele heissa's etc :D
 
Ik denk dat het ze niet om de praktische redenen gaat.

Ja, Henk & Ingrid....jullie moeten de broekriem aantrekken en zij hebben een chauffeur.

is mijn gevoel/mening.
 
Alsof er echt 200 man/vrouw zijn die echt persé een auto MET chauffeur nodig hebben in de politiek. Gewoon logisch dit, wie het niet nodig heeft moet hem gewoon inleveren of zelf betalen.
 
Ik denk dat het ze niet om de praktische redenen gaat.

Ja, Henk & Ingrid....jullie moeten de broekriem aantrekken en zij hebben een chauffeur.

is mijn gevoel/mening.

Niet eens. Een auto 'van de zaak' allright.. Maar een chauffeur kost érg veel centen uiteindelijk. En inderdaad, iedereen moet inleveren, vanzelfsprekend ook daar.
 
In hoeverre gaat dat ook op voor die 130 maximumsnelheid? Meerdere onderzoeken wijzen op bijv maar 4 trajecten waar het kan of 5 min sneller van A'foort naar Gro. of meer ongelukken.... ik snap dat zo'n maatregel het goed doet...
 
Het ironische van dit soort dingen is dat de figuren die dit verzinnen ook geld kosten en dat de discussie hierover in de kamer ook tijd kost, wat dus uiteindelijk ook in rekening gebracht wordt bij de belastingbetaler, even simpel gesteld, en dat zou je net zo onnodig kunnen vinden als een paar auto's en een paar chauffeurs voor kamerleden. Het bedrijven van symboolpolitiek doet dus eigenlijk precies datgene wat het bekritiseert.
 
Back
Top