Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Meh, MASH is overpriced.
Er is veel mooier spul te vinden. :)

Ik ben ook echt geen fan van je huidige voorvelg; tenzij t om aërodynamische redenen is, vind ik 2 verschillende (kleuren) velgen sowieso geen porem. Nofi!

Stel ik wil een mountainbike kopen, wat is dan echt het minimale budget om een redelijke beginners fiets te kunnen kopen?
Raden jullie aan om ook tweedehands te zoeken?

Het lijkt me wel leuk, maar wil er in het begin niet teveel voor uitgeven want dan zul je altijd zien dat die fiets na 1 maand niet meer gebruikt wordt.

Meh, MASH is overpriced.
Er is veel mooier spul te vinden. :)

Ik ben ook echt geen fan van je huidige voorvelg; tenzij t om aërodynamische redenen is, vind ik 2 verschillende (kleuren) velgen sowieso geen porem. Nofi!

Op werk hebben we ook erg mooie frames. Cannondale heeft ook erg mooie baanframes. Ik weet niet vind die mash echt dik:p

Aerodynamisch ben ik niet met me 95 kilo:p die voorvelg is eigenlijk ook maar voor de heb

Ik zou sowieso voor een set alu gaan i.v.m. a) je eigen gewicht b) zou mijn persoonlijke voorkeur hebben bij het gebruik van enkel een voorrem c) past mooier bij de rest van de fiets

Dat is nog hoger dan een gemiddelde baanracer, Vass. :P
Nu snap ik dat je 'm dan ook op de weg gebruikt, maar 't is een cruiser toch?

Nu ligt 't ook aan je achterste krans, maar kijk eens op lfgss hoeveel er groter dan 50/51 voor rijden - dat zijn er heel weinig. 44 tot 49/50 is toch wel 't meest voorkomend.

Ik had 48/18 en later 48/17, dan kan je nog normaal wegkomen bij 't stoplicht ipv je knieën naar de getver te helpen.

Hmm, ik vind het wel lekker rijden eigenlijk. :#

Ik kan niet echt cruisen op dat ding, ik wil altijd wel redelijk vlot fietsen erop merk ik. Niet zoals op de Basso uiteraard.

ik heb 48/16, tis echt fixed maar heb ook nog freewheel alleen rij altijd fixed, ik rij alleen maar rechte stukken, wel wat heuveltjes maar te doen.

bfgjgw.jpg

dit is met de zelfde soort voorvelg. (helaas iphone kwaliteit:+)

Oud collega van mij heeft ook zoiets gekocht, deze is er ook in het wit toch?

wel leuk fietsje, zeker i.c.m. fietsplan wel interessant.

Klopt idd, ook in t wit te krijgen.. en pak m ook met t fietsplan ;) kost geen drol :P

Haha, mooi hé! :#

En owee als je ons belt zodra je er problemen mee hebt! :p

Wel een trainerband gebruiken!

Ja moet nog ff een band kopen! Liefst nog een extra wiel + casette zodat ik snel kan wisselen voor het buiten rijden!

Stel ik wil een mountainbike kopen, wat is dan echt het minimale budget om een redelijke beginners fiets te kunnen kopen?
Raden jullie aan om ook tweedehands te zoeken?

Het lijkt me wel leuk, maar wil er in het begin niet teveel voor uitgeven want dan zul je altijd zien dat die fiets na 1 maand niet meer gebruikt wordt.

Iemand?:)

Toen ik nog bij onze lokale fietsenboer werkte had je een leuk fietsje voor 400-500 euro. Maar als je niet zeker weet of je het leuk gaat vinden, dan is een 2de hands altijd een goedkopere oplossing. Dus mijn advies zou zijn, ga even bij de fietsenmaker langs. Die hebben vast wel wat leuks 2de hands staan, voor rond de 200-250 euro. Mocht je het toch leuk vinden kun je altijd een betere fiets kopen ;)

Thx, zat met de gedachte dat 2e hands mtb's misschien allemaal afgeragd waren ofso. Maar als jij er gewerkt hebt zul je wel weten in welke staat ze meestal verkeren;)

Heb op de site van de lokale fietsboer 3 mooie gebruikte fietsen zien staan, na m'n stage meteen ff er langs denk ik:)
Die kosten inderdaad €250, en dan komen de kosten van helm en andere accessoires er nog bij.
Als ik het echt leuk ga vinden kan ik altijd nog een dure fiets kopen.

Kom net van de fietsboer af met een mtb:7

Univega (gepolijst) frame, Shimano Deore LX schakelset (27 versnellingen), Judy voorvork...
Verder nog wat accessoires als kmteller, bidonhouder, zadeltasje, bar ends, voorspatbordje (wat ik er al af heb gesloopt).
Geen verkeerde koop voor 250 euro denk ik. Ook meteen een goede helm meegenomen.

Zondag voor 't eerst testen denk ik:W

Status
Not open for further replies.
Back