Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Morgen maar weer is (in vergelijking tot jullie) op de fixed een lullige 25km fietsen naar werk, ver zat met zo'n vast verzet.
 
Rondjes van 60/70 km gaan anders ook prima hoor. (En ik ben geen doorgewinterde fietser ;))

Zit wel te denken wat voor racefiets ik ga halen van de zomer, zal wel een TCR worden denk ik...
 
1e pakketje spaken binnen, beetje jammer van de 18e invoerrechten per zending. Komen de spaken nu op een totaal van 190,- :x
 
Vandaag mijn nieuwe gear binnen als het goed is, nieuwe Assos bibshort / jersey en niet te vergeten....sokken!

Ben benieuwd!
 
DT Swiss Alpine 3, voor opbouw DH wielset met Hope naven.

Thing is, die krengen worden in het zwart enkel in the USA aangeboden en dan moet je ook nog eens een onmogelijke maatvoering zien te vinden. Per lengte worden ze aangeboden per doosje (72 stuks, incl. nippels)

Tel daarbij op de verzendkosten en invoerrechten et voilà.

Om een idee te krijgen:

p4pb7821574.jpg


p4pb7821559.jpg


Gele wielen gaan er dus uit maar blijven wel als reserveset/wielset voor nieuwe fiets.

Ik heb de KTM zo goed als in onderdelen verkocht, frame wordt ook nog verkocht en dan ga ik rustig op zoek naar een Specialized Enduro of iets vergelijkbaars.
 
Maar dan de hamvraag Björn, vind je dit goed gedaan? ;) Bedenk dat er goudkleurige nippels inkomen, zwarte spaken en goudkleurige naven. Met een mega-freewheel geluid :#

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Mp1sXSaxZy0"]Hope Pro 2 Evo (model 2011) hub sound - YouTube[/ame]

Dit model en kleurstelling naaf is het ook trouwens, enkel ipv een QR een 12mm Thru Axle aansluiting.
 
Gaat er waarschijnlijk ook af, maar wil eerst zien hoe het staat met de andere velgen. Dan wordt het geheel sowieso al wat rustiger denk ik.
 
Ik heb het meegemaakt met een kennis, die woog een kilo of 90. Tot 2 keer toe zelfs. 1 keer een flinke scheur, de 2e keer een breuk in de achterbrug.
Maar volgens mij ligt het ook aan de kwaliteit....
 
Haha, gaat tof staan, Vass!
Misschien het camo nog in 1 klein onderdeel terug laten komen dan..
Die herrie matched trouwens mooi bij Campa. :P

Staat er bij die carbon gevallen normaal niet aangegeven tot welk gewicht t kan hebben?
Dacht ooit zoiets te hebben gelezen nm.
 
Ik weeg zelf 88 kilo. En elke fiets die ik heb is van carbon. Probleem is dat je niet naar de goedkoopste uitvoering moeten kijken, want bijv. bij wielen willen wel is de spaken kapot gaan. Geen chinese rommel halen, want daar heb ik al 2 frames van kapot getrapt. Ook wielen moet je niet op besparen als je wat zwaarder bent. Ook omdat je redelijk wat fitnesst, zal er redelijk wat kracht op de crank + wielen komen. Ik rijd met een beone hotmelt met sram red. Alleen moest ik het buitenblad vervangen omdat ik die breek als ik vol sprint. Ik zou gaan kijken voor een leuke fiets met ultegra.
 
Vandaag wezen kijken naar een racefiets. Komt zaterdag een tweedehands Trek binnen, volledig carbon. Maar nu zit ik te kijken en wordt aangeraden boven de 80kg (wat ik dus ben) geen carbon te nemen, maar alu/titanium. Meer mensen die hier van hebben gehoord?

Kom het tot nu toe alleen hier tegen: http://www.tcdekampioen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=75

Dit was misschien zo bij de eerste generatie carbon frames 15+ jaar geleden.
Tegenwoordig doe je als fabrikant echt iets verkeerd als je frame geen rijder van min 120kg kan hebben(met uitzonderingen van super licht gewicht frames dan). Wielen is een ander verhaal dan moet je van af 80, 90 kg zeker geen licht gewicht setje nemen, maar eerder kijken naar een goed hand gemaakt setje met extra spaken of zo.
 
Ik weeg zelf 88 kilo. En elke fiets die ik heb is van carbon. Probleem is dat je niet naar de goedkoopste uitvoering moeten kijken, want bijv. bij wielen willen wel is de spaken kapot gaan. Geen chinese rommel halen, want daar heb ik al 2 frames van kapot getrapt. Ook wielen moet je niet op besparen als je wat zwaarder bent. Ook omdat je redelijk wat fitnesst, zal er redelijk wat kracht op de crank + wielen komen. Ik rijd met een beone hotmelt met sram red. Alleen moest ik het buitenblad vervangen omdat ik die breek als ik vol sprint. Ik zou gaan kijken voor een leuke fiets met ultegra.

Oke, thnx (en fabe!).

Vooral dat fitness element speelt voor mij ook mee idd. Ik weet gewoon dat ik sterke benen heb in verhouding met anderen. Als ik het goed heb onthouden is het Ultegra spul dat er op zit, maar dat weet ik ook niet zeker. Denk dat ik beter nu 700 euro voor een tweede hands kan uitgeven (bij een fietsenmaker met wat meer zekerheid en ook afstellen v/d fiets), ipv voor 400-500 voor een afgeprijsde nieuwe fiets (want MP staat weinig op).
 
Op die oude racefietsen heb je van die mooie shifters, hebben die een speciale naam? Ik wil eigenlijk 1 zo'n shifter hebben voor mijn fiets. Shifter als onderstaande bedoel ik dus.

[ir]http://italiaanseracefietsen.files.wordpress.com/2010/08/aurelia.jpg[/ir]

Heb inmiddels een project fiets binnen, echt een afschuwelijk barrel, maar t frame en voorvorkje vind ik wel mooi (en is niet al te zwaar). Is nu 1 speed terugtraprem en wil er eigenlijk 3 speed terugtraprem in bouwen. Zwart frame, licht kleurige bandjes, mooi stuur, en verder alle onnodige rommel er eigenlijk af.

Nog zo'n shifter nodig? Heb hier een setje liggen van Suntour.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top