Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Mooi spul :)!

Gaan eens op hartslag en cadans rijden, kijken hoe dat gaat t.o.v. enkel de snelheid. ;)

Vass ik zoek een enkele shifter die ik met een klemmetje om t frame kan doen, heb je dat?

Dit is een dubbele shifter maar is wel enkel te maken door simpelweg een schroefje eruit te draaien.

Even uit elkaar halen en poetsen, ik ga hem niet schoonmaken voor je. :#

Heb dus sindskort een mtb maar heb nooit zin om dat ding te poetsen;(
Frame spuit is gewoon af met de tuinslang en modder poets ik er wel af met een doekje of zachte handveger.
Maar nou de ketting, die gewoon schoonspuiten of echt met een tandenborstel schakel voor schakel schoonpoetsen?
En dan nog smeren, waar haal ik goedkope smeerzooi:#?
Want ik weet nou al dat wanneer ik naar de fietsenmaker ga ik veelste veel kwijt ben voor een veelste klein flesje...

EDIT: Heb nog wel s100 motorketting spray staan, is dit te gebruiken of moet het persé fietskettingsmeer zijn?

Last edited:
Geen wd-40/siliconen basis spray pakken.

Teflonbasis is prima of eventueel een wax.

Qua schoonmaken is het afhankelijk van de omstandigheden, veel modder vergt meer onderhoud. Veel water net zo, maar dan meer op het gebied van smeren.

Ik haal de ketting eraf (powerlink is ideaal hiervoor), ik ontvet de ketting en druppel hem schakel per schakel in. Ben je even mee bezig maar werkt bij mij goed.

ik maak me mtb ketting schoon met een zachte staalborstel. dan kettingolie erop en dat ding doet het als een beest:P

Heb dus sindskort een mtb maar heb nooit zin om dat ding te poetsen;(
Frame spuit is gewoon af met de tuinslang en modder poets ik er wel af met een doekje of zachte handveger.
Maar nou de ketting, die gewoon schoonspuiten of echt met een tandenborstel schakel voor schakel schoonpoetsen?
En dan nog smeren, waar haal ik goedkope smeerzooi:#?
Want ik weet nou al dat wanneer ik naar de fietsenmaker ga ik veelste veel kwijt ben voor een veelste klein flesje...

EDIT: Heb nog wel s100 motorketting spray staan, is dit te gebruiken of moet het persé fietskettingsmeer zijn?

Ik maak mijn ketting schoon met: Muc off Chain cleaner + doek/borstel daarna vet ik het schakel voor schakel in met Cyclon MTB wet lube.

Ik gebruik een kettenmax:

kettenmax_premium6.jpg

Was 29e, vond het voor 4 fietsen het geld zeker waard. Kettingreiniger, smeer en wax (om de beurt) van Motorex erin. Ideaal systeem dit voor de luie schoonmaker, alles loopt daarna ook weer super!

Daarnaast doe ik de tandwielen met zo'n borstelding.

Ik heb ze zien staan op een beurs, niet mijn ding moet ik zeggen. Zeker met het zonnetje buiten mag je de zonnebril wel meenemen. 8)

Mocht je wat tegen komen, ik zoek ook nog schoenen en een helm (en pedalen wss)

Helemaal carbonnen TREK laten schieten, werd me toch iets te gek met alles wat er nog bij komt. Volgende week even naar een leuke tweedehands met Ultegra oid kijken, framemaat 58cm ong. mocht iemand iets weten te staan (350-400 euro)

Hmm verleidelijk!
Net voor het eerst m'n mtb afgespoeld, maar dat gepolijste frame heeft eigenlijk z'n beste tijd al gehad. Overal krassen en vale plekkenx|
Maarja, heel die fietshobby (in wording) heeft mij afgelopen 3 weken al genoeg gekost:x

EDIT:
Na stage nog even voordat het donker werd de fiets gepakt, ben nog geen 300 meter het bos in of ik word bijna van mijn fiets gesprongen door 3 overstekende herten recht voor m'n neus:o

Voor hetzelfde geld krijg je er van mij een V-brake voorwiel met Deore naaf (in goede staat), een remgreep van Deore en een XT V-brake voorzijde bij. Forumkoopje!

Zie laatste foto voor een idee van de overige spullen.

Voor hetzelfde geld krijg je er van mij een V-brake voorwiel met Deore naaf (in goede staat), een remgreep van Deore en een XT V-brake voorzijde bij. Forumkoopje!

Zie laatste foto voor een idee van de overige spullen.

Nah, toch maar niet.
Ookal is mijn frame niet meer zo mooi, het fietst nog en heb er al genoeg aan uitgegeven;)

Status
Not open for further replies.
Back