Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Wat zijn fijne/goede fietsbroeken ? Ben net sinds een half jaartje oid weer op de fiets gestapt, maar kreeg al vrij vlug weer last van zadelpijn.

Tegen de tijd dat ik weer terug bij huis kwam (zo'n 50 minuten later) deed het voort echt zeer.. Had makkelijk nog een stuk verder kunnen fietsen maar door de zadelpijn ben ik min of meer genoodzaakt eerder te stoppen.

Als het echt zoveel zeer doet, zou ik eens naar het zadel en de afstelling in het algemeen kijken.

Een goede broek? Assos, kost wat maar dan heb je ook écht een goede broek.

De afstelling in het algemeen kan nog wel wat aan verbeterd worden en ik denk zelfs dat de fiets in zijn geheel wat te klein is voor mij, maarja bij gebrek aan beter... Geld voor een goede fiets is er op dit moment niet.

Zadel heb ik een tijd geleden al een nieuwe gekocht, de Selle Italia C2 Genuine Gel.

Merkte toen al een stuk vooruitgang ten opzichte van mijn andere zadel (had mijn vader destijds erop gezet toen hij de fiets gebruikte, een of ander wibrading was dat).

Maar ik denk zelf dat een fietsbroek al veel scheelt.

Hoeft niet duurste van het duurste te zijn, maar wel een beetje fatsoenlijk spul gewoon, geen bocht van de trekpleister ofzo.

Hmm zal nog even kijken. Goedkoopste Castelli in het model wat ik wil (gewoon een normale korte broek zeg maar, hoef geen bretelsen te hebben enzo en een lange broek is weer niet praktisch in de zomer, mijn plan is namelijk om die korte fietsbroek aan te trekken en er overheen gewoon een trainingsbroek)

Maar de goedkoopste die ik zag kostte € 85,- wat ik nog steeds vrij prijzig vind. Zal heus wel een erg goede broek zijn hoor, maar dan nog.

Vandaag eerste rondje gereden, prima fietsje!

[ir]http://lp1.pinkbike.org/p4pb7733722/p4pb7733722.jpg[/ir]

Dikke fiets ouwe!

Ik weet dat jij alle forums en verkoopplaatsen afstruint op fiets gebied, en daarom de prachtige onderdelen voor ''weinig'' vind, maar wat kost zo'n fiets nou al met al?

Heb een cube in het hok staan, durf je zo niet te zeggen welk type, koste bijna 1000 euro. Maar is een mtb met slicks. Wil eigelijks wel een racefiets, maar de dikke fietsen zijn me wat te prijzig.

Thanks!

Alles bij elkaar ~4500,-

Alles is nieuw behalve het frame, deze ik heb via een bekende fietsenmaker voor een mooie prijs kunnen overnemen. Is niet veel gebruikt afgelopen jaar.

13zo5sp.jpg

slechte iphone kwaliteit maarja moest even een foto posten:P

Thanks!

Alles bij elkaar ~4500,-

Alles is nieuw behalve het frame, deze ik heb via een bekende fietsenmaker voor een mooie prijs kunnen overnemen. Is niet veel gebruikt afgelopen jaar.

:X schrik daar wel een beetje van... zoveel geld voor een fiets, jij hebt ondertussen al 10k aan fietsen staan?? vind het wel heel dik, maar voor zelfde geld heb je een dikke motor... en dat is net wat leuker :P 't moet je hobby maar zijn.

ja goed, wat het nut is van een dikke motor kan je je ook weer afvragen. Is een mooie hobby toch :) Giant fiets hierboven ziet er ook fraai uit!

Gister rondje 42km gedaan, de benen voelen alweer een stukje beter. Beetje jammer dat het zo vroeg donker is, anders wil ik 2x in de week gaan fietsen. Misschien ff een middagje vrij nemen maar deze week :)

:X schrik daar wel een beetje van... zoveel geld voor een fiets, jij hebt ondertussen al 10k aan fietsen staan?? vind het wel heel dik, maar voor zelfde geld heb je een dikke motor... en dat is net wat leuker :P 't moet je hobby maar zijn.

Ik heb mijn portie dikke motoren al gehad. :7

Ik vind zowel motor rijden als fietsen leuk, maar dit is beter voor je lichaam en vooral het bouwen vind ik erg tof om te doen.

Wil overigens niet zeggen dat er nooit meer een motor komt, een mooie SM vind ik toch wel dik! :p

Zeker een fraaie fiets enkel ben ik geen fan van een vaste zadelpen. En natuurlijk nog even 2 dezelfde bandjes erom heen wippen. ;)

Iemand ervaring btw met een Polar CS500?

Beide banden zijn nog dermate goed dat ik dit nog niet nodig is. Ik moet zeggen dat dit wel enorm prettig fietsen is zo.

Op die oude racefietsen heb je van die mooie shifters, hebben die een speciale naam? Ik wil eigenlijk 1 zo'n shifter hebben voor mijn fiets. Shifter als onderstaande bedoel ik dus.

[ir]http://italiaanseracefietsen.files.wordpress.com/2010/08/aurelia.jpg[/ir]

Heb inmiddels een project fiets binnen, echt een afschuwelijk barrel, maar t frame en voorvorkje vind ik wel mooi (en is niet al te zwaar). Is nu 1 speed terugtraprem en wil er eigenlijk 3 speed terugtraprem in bouwen. Zwart frame, licht kleurige bandjes, mooi stuur, en verder alle onnodige rommel er eigenlijk af.

Attachments

• Union San Remo.png
    Union San Remo.png
    508 KB · Views: 13

Mag ik het een rommeltje vinden?
Je voorvelg moet de aandachtstrekker zijn? ....en dat is hij imo niet.
Hoe dat komt? door de kleur van het frame, de kleur van je achtervelg en dat grote tandwiel.

Andere voorvelg is de andere optie ;)

zoiets is dan beter.
[ir]http://farm6.static.flickr.com/5048/5340204925_22c85a80a0.jpg[/ir]

Op die oude racefietsen heb je van die mooie shifters, hebben die een speciale naam? Ik wil eigenlijk 1 zo'n shifter hebben voor mijn fiets. Shifter als onderstaande bedoel ik dus.

[ir]http://italiaanseracefietsen.files.wordpress.com/2010/08/aurelia.jpg[/ir]

Heb inmiddels een project fiets binnen, echt een afschuwelijk barrel, maar t frame en voorvorkje vind ik wel mooi (en is niet al te zwaar). Is nu 1 speed terugtraprem en wil er eigenlijk 3 speed terugtraprem in bouwen. Zwart frame, licht kleurige bandjes, mooi stuur, en verder alle onnodige rommel er eigenlijk af.

Commandeurs.

Mag ik het een rommeltje vinden?
Je voorvelg moet de aandachtstrekker zijn? ....en dat is hij imo niet.
Hoe dat komt? door de kleur van het frame, de kleur van je achtervelg en dat grote tandwiel.

Andere voorvelg is de andere optie ;)

zoiets is dan beter.
[ir]http://farm6.static.flickr.com/5048/5340204925_22c85a80a0.jpg[/ir]

Achtervelg is chroom, had hiervoor een gelijksoorte voorvelg. Tandwiel lijkt groot maar is maar een 48t. Spinergy velg heeft dunnere spaken dus past wellicht beter, vind ze helaas buttugly:p. Ook omdat het niet echt een race/baanframe is zit je met die spellingen die minder zijn helaas.

Het mooist zou een cinelli mash frame zijn maarja duur/niet te krijgen.

Ik zal nog wel een keertje een foto posten met de andere velg.

Status
Not open for further replies.
Back