Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #3

Mooie bike idd Arnoud met een meer dan prima afmontage.

Ik heb een carbon vork idd, maar deze is kapot. Hij kraakt nogal dus ik vermoed dat hi zijn beste tijd wel heeft gehad. Kan niet zo goed tegen trappen denk ik. :p

Ik heb m al een keer helemaal schoongemaakt en opnieuw geplaatst, stuur los gehad etc etc maar het geluid blijft.

Momenteel zit den gouden oude Dart 3 er weer onder.

Een beetje kut foto van m'n Koga Globetraveller:
fiets.jpg

Vanmiddag meegenomen bij de fietsenmaker voor een erg mooie prijs. :)

Hij is eigenlijk te klein, maar ik heb eea gelezen en voor een type fiets als dit zou 't niet erg zijn om een langere zadel- en stuurpen te nemen om 't op te vangen.
Heb dus ook gelijk een oude SR verstelbare zadelpen meegenomen, die ze toevallig nog hadden.
Verder Deore XT, Sugino XD cranks, Magura hydrolische remmen.

Nou he? :+
De stiekeme plannen om 'm over te spuiten zijn er ook, maar dat is zo onzinnig.

Ik moet wel ff keihard wennen aan de houding en weet ook nog helemaal niet of ik goed zit - 't lijkt wat te recht op.
Nogal een verschil in vergelijking met m'n TT fiets natuurlijk..

Krijg er nu ook echt wel zin in. :)

Gaaf Bjorn, heb er nooit aan gedacht maar lijkt me heel tof om eens te doen met een paar maten. Het belangrijkste aan zo'n trip is volgens mij een goed zadel + fietsbroekje want als je op dag 2 al zadelpijn hebt ga je volgens mij he-le-maal stuk. Wat is de planning? 100km per dag en paar dagen in barca chillen of gewoon op het dooie gemakkie en overal blijven hangen waar het mooi is? (En dan eventueel de laatste 2 dagen keihard doortrappen om het vliegtuig te halen? :D)

Geen idee nog precies.
11e rijden we echt weg uit Parijs, hopelijk al niet direct met een kater. :+
Dan wil ik iig wel 26e in Barca zijn, zodat we daar 't laatste weekend kunnen knallen.
Dat houdt dus in dat we in 16 dagen zo'n 1000 a 1100km af te leggen hebben en dus ruim 60km per dag.

Ik heb me vd week ook aangemeld op couchsurfing.org, dus ik hoop via daar een slaapplek te bemachtigen. Verder gewoon campings of buitenlucht.

Fietsbroek moet ik ook nog kopen, maar die dingen zijn nog behoorlijk duur.
Zadel is eigenlijk kut, want ik fiets nu met een dun carbon geval en moet dan eigenlijk nog verschillende normale gaan testen voor die tijd..

Fietsbroek moet ik ook nog kopen, maar die dingen zijn nog behoorlijk duur.
Zadel is eigenlijk kut, want ik fiets nu met een dun carbon geval en moet dan eigenlijk nog verschillende normale gaan testen voor die tijd..

Er zit toch een gelzadel op die Koga, ziet er wel comfi uit :P

Ja, dat zadel is idd heerlijk gel-ig, maar ik wil wel een iets normaler zadel.
Dat broekenvet kreeg ik gisteren ook als tip en blijkt inderdaad goed te werken!

Mijn ervaring is juist des te meer gel het zadel heeft, des te kutter het is voor lange ritten.

Ik weet dat een zadel heel persoonlijk is, maar ik heb goede ervaringen met de Specialized Phenom SL (143mm variant) ook voor langere ritten.

Mja, dat is alsnog een vrij racey zadel.
Ik zou wel gewoon een Brooks willen, maar daarbij duurt 't ook weer een tig aantal km's voor 'ie ingebroken is.

Back