Het grote kiteboard topic #1

Zaterdag heerlijk wezen kiten op Oostvoorne. Was wel beetje overpowered met de 11,5m. Wil nu toch een kleinere kite 8m of 9m gaan halen voor 20+ knopen.

Best nemesis NXG, Slingshot RPM weet nog niet echt wat voor een.

Iemand wel eens ge-bodyboard?

Ga binnenkort met wat maten op roadtripje naar Mimizan, en wil het wel eens checken.

Ga dan surfen bodyboarden is het net niet man!

Je hebt toch al een 11,5m jesse ? neem dan een 10m of als je de 11,5 weg doet.
zou ik 12 en 8 nemen.

Ik heb nu een 11,5 ja, ben ik super tevreden mee heeft vooral een goede low-end. Weeg 90 kg. Denk je niet dat een 10 dan teveel van het goede is voor 20+ knopen? Of zou een 8m RPM door z'n snelheid wel genoeg power leveren.

probeer het anders even ee keer at brouwersdam.

Da kan je even testen wat je lekker vindt en welke maat je wilt hebben. Een mooie set voor jouw zou 12 en 8 zijn!

True, eerst een 8 erbij en dan die Kahoona volgend jaar wisselen voor een 12.

Ga morgenavond naar Oostvoorne, komt wel wat wind me pop oefenen :)

Gister beginnerscursus gedaan @Karta, Wijk aan Zee, Timboektoe, bij de pier. PHAT!8)

Laatste paar minuutjes nog gebodydragged maar de wind werd steeds belabberder en het begon te regenen. Ik heb me nog helemaal nul verdiept in welke spullen voor mij het beste zijn om aan te schaffen, maar de kans is groot dat ik dat na wat extra dagen lessen wel ga doen.

Ik heb in het topic niet echt links kunnen vinden over waar ik op moet letten en waar ik de spullen het beste kan kopen dus als iemand tips heeft...:)

Koop geen ouwe rommel! Mischien om mee te begiinen een Bow Kite of een SLe kite.
Veel depower en makelijk mee te varen etc.

Boardje moet je even kijken hoe snel je het op pakt , als het snel gaat dan moet je gelijk een gevorderde boardje kopen( dus wat kleiner als beginer).

Ik heb net iig wat extra lesjes aangevraagd voor komende maandag en dinsdag. Nu al zin in!

Ik weet, ik kan ook zoeken online maar Youri, je komt wel ervaren over:
Zijn er "normale" winkels in de Randstad waar ik de uitrusting kan kopen? Dat ik iig ff een pak kan passen? Of kun je gezien de prijzen het beste online wat bestellen?

edit: Vooralsnog ben ik denk op zoek naar een vliegert die makkelijk vanuit het water weer de lucht in te krijgen is:X

Last edited:
Er zijn genoeg kite winkels ook in de randstad. Scheveningen zitten er genoeg,
Amsterdam zitten er ook wel wat. katwijk/noorwijk zoiezo.

Beste is gewoon naar een winkel gaan en daar passen en kopen. Je weet wat je koopt, en je weet of het past en je hebt ook je garantie er bij!

Bij sommige scholen hebben ze als je daar les neemt en ook een set aanschaft dat je je les geld terug krijgt!

Weet niet wat je budget + gewicht is. Maar ik ben erg tevreden met mijn Best Kahoona. Lekker vergevingsgezind en makkelijke waterstart. Zijn genoeg sites met beginnersetjes. Zeker nu kun je mooi 2010 materiaal kopen aangezien het 2011 spul bijna eraan zit te komen.

Back