Het grote kiteboard topic #1

Ja GVD, was bijna verzopen man :P

Vond het toch wel stukken moeilijk @ brouwersdam dan op Oostvoorne. Het wordt al snel dieper, en de wind die niet op de kust stond maar parallel aan de kust zorgde er dus voor dat ik het wedstrijdgebied in dreef. Kreeg de kite niet meer de lucht in, kon niet meer staan maar werd wel 200 meter over het water getrokken. Toen de safety maar eruit getrokken en met een slappe kite aan de leash gaan zwemmen voor mijn leven hehe. De giga-tosti was wel erg lekker btw! :W

Dinsdagavond ga ik weer @ Oostvoorne oefenen denk ik.
 
Vanavond weer naar Oostvoorne, 21-25 knopen volgens windfinder, kan iemand mij vertellen of dat te doen is met een 12m2 kite of wordt dat een beetje link?
 
Wordt denk vrij veel hoor! Een 8m zou mooi zijn he :P

Yeah i know haha!

Ik sta te springen om te gaan vanavond dus ik ga het gewoon proberen anders krijg ik afkick-verschijnselen. (tenzij jullie het echt afraden)

Gewoon de achterste lijnen zo lang mogelijk, de voorste zo kort mogelijk en het de-power koord 100% aangetrokken? Of is het ding dan niet meer te besturen? :D

Weeg trouwens 89kg en heb de kite nu goed onder controle (behalve in diep water met side-shore wind bleek afgelopen weekend :D)
 
Last edited:
Daarom zei ik erbij...als ik kan staan, en zonder board, heb ik hem goed onder controle :P

Ik ben vanavond verstandig geweest, aan het strand gestaan @ oostvoorne maar de kite helaas niet uitgepakt. Waaide zo bizar hard en iedereen raadde het mij af om met een 12 te gaan varen. Zag alleen maar kites tussen de 5,5 en de 9 en zelfs die werden in het rond geslingerd. Kutzooi...wil varen! Zaterdag weer een poging, dat zijn de omstandigheden wat milder.
 
Zo dit topic maar weer eens naar boven schoppen. Ben alweer paar keer wezen varen dit jaar. Ga zondag weer kijken op de brouwersdam. Nog meer van hier?
 
Ha! Topic bestaat nog :P

Heb hier wel al eens neergezet dat ik het eens wilde leren, maar een tijdje terug ben ik er ook daadwerkelijk mee begonnen. Nu twee lessen gehad, materiaal gekocht (kite is een 9m2 Cabrinha Vector) en nu wordt het een kwestie van oefenen als het een beetje wilt waaien.

Moet wel zeggen dat ik echt al m'n spieren voel nu :X Was ook wel goed gesloopt toen ik na 3+ uur kiten terug thuis was :P

Owja, denk dat ik meestal zal gaan kiten op Kijkduin. Niet perse bij de zandmotor btw, maar kan wel een optie zijn als de windriching niet goed is voor het strand.
 
Youri,

Hoe zit het eigenlijk met je plannen voor OS 2016? Heb je plannen om mee te gaan doen aangezien het een olympische sport gaat worden..
Of is het nog te ver weg?
 
Is het niet zo dat alleen de race-tak naar de OS gaat en het onderdeel Freestyle nog niet? Dat was eerder wel zo iig.
 
Back
Top