This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Grote Draai/Frees/Las topic #2

Status
Not open for further replies.
Geen moeilijke dingen, maar even een kick om wat leven te blazen in het topic.

Motorsteunen gemaakt om een suzuki RM80 blok in een TZR frame te zetten





Adaptor voor de uitlaat, dit stuk gaat de cilinder in en dan schuift de uitlaat erover:





Stopje voor het kickstarter gat dicht te maken





Een een flens om de demper mooi uitgelijnd naast de brommer te krijgen



 
vraagje hoe lassen jullie?

Autogeen/Tig/Mig of gwn elektrisch of anders??


EN mijn plankje is afgebroke van mijn Type 3 (achter plank) aan de onderkant ik weet dat het aluminium is maar weet iemand miss wat voor soort is gewoon gegoten toch? Mvg
 
Aso tzrretje zometeen , dat gaat wel goed trekken

@RickyUtca , de 1 last met Tig , de ander met Mig , een enkeling met Autogeen , electrisch is zwaar ouderwets en word meestal alleen nog gebruikt voor lompe stukken staat , zoals zware machines , spanten e.d.

wat wil je lassen?

Alu kun je met Tig en CO2 (mig/mag) lassen , mja , om netjes en goed Alu te kunnen lassen ben je wel een degelijk machinetje nodig , een goeie lasser last zo'n stukje zo weer aan , alleen weet ik niet precies wat je bedoelt wat er is afgebroken maar voor zip is er meestal gebruikt of zelfs nieuw wel goedkoop aan te komen..
 


Het is het achtervleugeltje die is afgebroke aan de onderkant met optillen.. IK kan zelf lassen en doe het ook voor mijn beroep maar Tig lassen is heel heet dus ben bang dat ik er doorheen brand hetzelfde met Mig en het heel dun... Zou ik gwn de graden heel laag moeten zetten zou ik dan een kans maken?
 
Alleen als je Tig met staal gewend bent, dan is de overstap naar alu wel ff heel wat anders, ik had er zelf ook wel moeite mee.
Probeer wat proef stukjes alu te vinden. en het op die manier een beetje te oefenen
 
Post ik hier ook nog maar eens wat

Deze winter heb ik aardig wat testpijpjes gemaakt voor mijn 80cc blokje. Uiteraard is hier geen moeite besteed aan het uiterlijk. ( de meeste zijn een aantal keer verlast, waar ze niet mooier op worden.)

[ir]http://img638.imageshack.us/img638/1882/dsc03370n.jpg[/ir]

Uiteindelijk van het best presterend ontwerp een "definitieve" uitlaat gemaakt, die nu onder mijn sprinter zit:

[ir]http://img24.imageshack.us/img24/4864/dsc03400b.jpg[/ir]

[ir]http://img690.imageshack.us/img690/1258/dsc03405vv.jpg[/ir]

[ir]http://img339.imageshack.us/img339/4369/dsc03401nq.jpg[/ir]
 
ik moet een pitbike koppeling op de krukas lassen.
koppelingshart van gietijzer
krukas staan (volgens mij)
hoe moet ik dit lassen?

(krukas draad is rot en geen geld/tijd om te repareren)
 
gietijzer ga je niet zo ff aan staal gelast krijgen.
gietijzer is op zichzelf al vrij moeilijk te lassen, laat staan aan een ander soort metaal.
 
Lol, lekker warm zal dat worden met zon MIG apparaat. En dan ook nog zonder handschoenen
Mja hij gebruikt het als "schokdemper", zal wel erg fijn rijden .
 
gietijzer ga je niet zo ff aan staal gelast krijgen.
gietijzer is op zichzelf al vrij moeilijk te lassen, laat staan aan een ander soort metaal.

ik vind het wel meevallen hoor , dit is alleen gewoon niet de manier , zeker als je bedenkt dat minibike onderdelen geen fuck kosten 8P

verder , leuk voor degene die het ding hierna krijgt dan
 
ik vind het wel meevallen hoor , dit is alleen gewoon niet de manier , zeker als je bedenkt dat minibike onderdelen geen fuck kosten 8P

verder , leuk voor degene die het ding hierna krijgt dan

gietstaal is inderdaad makkelijk te lassen maar gietijzer is een stuk moeilijker.
 

Eindelijk teruggekregen !

[ir]http://i40.tinypic.com/imnjwi.jpg[/ir]

Ze zijn er alleen niet echt netjes mee omgegaan, het dakje was namelijk helemaal ingedeukt. Vind niet dat je zo met examenwerkstukken moet omgaan. Verder vind ik het er redelijk goed uit zien, zeker als ik het vergelijk met de werkstukken van klasgenoten. Kwam totaal ook uit op een 8 geloof ik.
 
Status
Not open for further replies.