Het Grote Draai/Frees/Las topic #1

Status
Not open for further replies.
Probleem bij die dingen is vaak dat bij het lassen het wat krom gaat staan. Nu heeft Laurens dit op een strakke manier inelkaar laten bakken waardoor die afwijking minimaal is. Maar het leek mij mooier om hem uit 1 geheel te halen. Dit ivm breken en die afwijking.

Nu heb ik even met ABT gepraat en die had een erg nette prijs. Moet alleen nog even zien wie er allemaal interesse heeft. Als er niemand verder belang bij heeft laat ik het eerst nog maar even voor wat het is. Want heb ook de afmetingen van dat stuk nog nodig.
 
heiko, met een factor 3 zit je op een dag lang werken aan dat ding bij een bedrijf. Dat kan echt wel rapper hoor :)
 
heiko, met een factor 3 zit je op een dag lang werken aan dat ding bij een bedrijf. Dat kan echt wel rapper hoor :)

het heeft geen zin om te zeggen dat iets 200 kost, en sterker nog wie gaat er zoeits frezen als er ander werk ligt.
een programma meot altijd worden geschreven of je meot dat zelf aanleveren en dan nog heb je vaak het probleem dat het meot overgezet worden, correct me if I am wrong.

ik had het over de totaalprijs.
 
als je een cad tekening aanlevert hoeft het voor de eerste opspanning niet zoveel werk te zijn. De cad tekening open je in een cad / cam programma, waarin je je tools kiest, toerentallen koeling aan/uit etc, vanuit hier save je dit in een textbestand die je zo upload in de freesbank computer. Werkstuk uitklokken, groene knop in en er word gefreest. Dat is opzich niet zo heel complex. Als die bezig is kan je voor het omdraaien van het werkstuk de boel al voorbereiden. Vandaar denk ik dat het voor deze prijs kan, en juist / helemaal "zwart". Zoek gewoon anders op motorforum oid iemand die dat ding wil maken in zijn vrije uurtjes op de cnc machine.
 
Lijkt mij niet dat iemand dit even gratis wil maken. En als iemand dat wel doet heb ik geen zin om er maanden op te wachten.... Dan betaal ik liever wat.
 
Lijkt mij niet dat iemand dit even gratis wil maken. En als iemand dat wel doet heb ik geen zin om er maanden op te wachten.... Dan betaal ik liever wat.

Na de uren/in de vrije uren wil ook niet zeggen gratis.
het voordeel is dat het dan gewoon heel simpel in het zwart kan en je veel minder moet betalen per uur aan werkloon.
 
Velgen afgedraaid, het is niet superglad maar juist met een beetje strepen erin, en dat vind ik zelf wel nice.

[Ir]http://i33.tinypic.com/11kytdt.jpg[/Ir]
 
ik vind het wel mooi als je dat door het polijsten heen ziet, een beetje 'brushed' dat je ziet dat het machinaal gedaan is
 
ff een adapter gemaakt waar temp. sensor in kan , ik weet het... ze kosten maar een paar euro , maar had zin om het zelf even te maken :p

tuit1.jpg


ook nog ff een ophoogplaat gemaakt voor tussen spruitstuk en membraan :\


plaat5.jpg
 
carb naar voren toe, en plaatje eronder zodat je vlotterbak niet tegen je cilinderkop aan komt?

just a guess
 
carb naar voren toe, en plaatje eronder zodat je vlotterbak niet tegen je cilinderkop aan komt?

just a guess

klopt :)

het plaatje is wel met een freesbank gedaan , alleen is het maar een hobbyding , geen cnc :p

binnenkant is iets met de hand aangepast omdat het spruitstuk en membraan anders niet mooi overlopen.
 
die tempsensor houder kostte gewoon een paar tientjes dat ik toen in de vitrine keek :x, ook dus zelf wat gemaakt, rap verdiend (bespaart :+) toch?!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top