Het Grote Draai/Frees/Las topic #2

Status
Not open for further replies.
ik heb alleen de flens niet zelf gelast , dat heeft een collega van mij gedaan :)

de tailpijp , demperflens en flensplaatje voor bij de cilinder komen van DPR , de veren zijn Malossi MHR veren en de bevestigingsplaat is van Stage6..

de tailpijp , demperflens en bevestigingsplaat wil ik in de toekomst zelf gaan maken , net als de (gehele) einddemper.

de bussen voor de flens op de uitlaat en op de cilinder , voor de tailpijp en voor de demperklembevestigin draai ik zelf op dit moment. De haakjes voor de veren maak ik ook gewoon zelf.
 
bocht ziet er heel netjes uit!

waarom de las van de belly niet aan de achterkant?

ben erg benieuwt naar de test resultaten!
 
Netjes Melf :) Ik hoop alleen dat de demperbevestiging heel blijft.

bocht ziet er heel netjes uit!

waarom de las van de belly niet aan de achterkant?

ben erg benieuwt naar de test resultaten!

Waarschijnlijk omdat melf met een programmatje werkt waarbij de lasnaaden niet te verschuiven zijn. (Cone v1.3?)
 
bocht ziet er heel netjes uit!

waarom de las van de belly niet aan de achterkant?

ben erg benieuwt naar de test resultaten!

ja , waarom , dat is een goeie vraag :p

niet goed op gelet iig ;)

het was idd wel mooier geweest , maar het is een testpijpje in principe , dus eigenlijk maakt het nu niet uit.

@ tom , de laatste 2 delen had ik kunnen draaien omdat ze beide gewoon recht zijn verder , dus daarom niet.

ook al heb je geen programma waarbij je de lasnaad niet kunt verschuiven zou je dat altijd nog wel kunnen corrigeren.

komt mischien ook omdat ik een poosje niet meer aan uitlaten heb gewerkt en dit dus even te snel heb gedaan.

waarom denk je btw dat de demperbevestiging niet heel blijft?
 
@ tom , de laatste 2 delen had ik kunnen draaien omdat ze beide gewoon recht zijn verder , dus daarom niet.

ook al heb je geen programma waarbij je de lasnaad niet kunt verschuiven zou je dat altijd nog wel kunnen corrigeren.
Je kunt je lasnaad inderdaad altijd nog verschuiven door de papieren uitslag wat aan te passen. Maar goed..

waarom denk je btw dat de demperbevestiging niet heel blijft?
Omdat je er geen extra versteviging onder hebt gelast, en mijn ervaring is dat na verloop van tijd het blik rondom de bevestiging kapot scheurt.

Het ziet er verder netjes uit ;)
 
Inderdaad erg mooi, zou zelf alleen de tailpijp meer verticaal draaien zodat de demper iets hoger komt, maar dat is een kwestie van smaak. Mooi werk!
 
Omdat je er geen extra versteviging onder hebt gelast, en mijn ervaring is dat na verloop van tijd het blik rondom de bevestiging kapot scheurt.

Het ziet er verder netjes uit ;)

Dat is inderdaad ook mijn ervaring!

Beter bevestig je het "cilindertje' op een ander, groter, plaatje.
Wat je op zijn beurt weer aan de uitlaat last. Hierdoor worden de krachten wat beter verdeeld.
 
Inderdaad erg mooi, zou zelf alleen de tailpijp meer verticaal draaien zodat de demper iets hoger komt, maar dat is een kwestie van smaak. Mooi werk!

dat is niet mogelijk bij deze vanwege de bevestigingsplaat.

het zou wel kunnen als ik de tailpijp iets inkort ,wat net even weer wat scheelt.

@ tom , we zullen zien , ik verwacht er zelf geen problemen mee , maar de tijd zal het leren ;)

daarom is het ook een testuitlaat :p
 
Ziet er weer strak uit melf, ben benieuwd wat het resultaat is.
Zal als ik even tijd heb mijn pia&mina versie van de week ook even posten.

gr.
 
dat is niet mogelijk bij deze vanwege de bevestigingsplaat.

het zou wel kunnen als ik de tailpijp iets inkort ,wat net even weer wat scheelt.

@ tom , we zullen zien , ik verwacht er zelf geen problemen mee , maar de tijd zal het leren ;)

daarom is het ook een testuitlaat :p
Je bent niet de 1ste die uitlaten maakt Melf. Bij DPR's scheurde het ook 9 van de 10x en toen heeft hij de bevestiging ook aangepast. Maargoed, je zal het vanzelf merken ;)
 
Zoals Hans al zegt moet je de krachten verdelen. Ik heb inmiddels al een stuk of honderd uitlaten gemaakt, en zelfs met een deugelijke ophanging scheurden ze soms nog af. :)
 
Compleet offtopic, maar een uitlaat spanningsvrij en goed in het rubber monteren kan ook een hoop schelen.
 
Je bent niet de 1ste die uitlaten maakt Melf. Bij DPR's scheurde het ook 9 van de 10x en toen heeft hij de bevestiging ook aangepast. Maargoed, je zal het vanzelf merken ;)

ja , en niet alleen @ bevestiging :p

ik heb 1 uitlaat die bij de ophanging gescheeurd is , vandaar dat deze nu ook een dubbel gelast is daar , ik heb voor deze uitlaat overigens gewoon 0,8 plaat gebruikt , wat vrij dun is.

ik heb wel dikker liggen maar wil eerst eens weten wat deze pijp doet.

de vorige 2 pijpen liepen goed op de baan , op de bank (@ DDL)kwam het vermogen er niet uit , maar ook niet met een DPR team '04. (dus mijn blok is gewoon niet goed)

jammere is dat ik zelf geen speed setup oid heb en dus de uitlaat nog niet goed kan testen , net als de andere 2..
 
ja , en niet alleen @ bevestiging :p

ik heb 1 uitlaat die bij de ophanging gescheeurd is , vandaar dat deze nu ook een dubbel gelast is daar , ik heb voor deze uitlaat overigens gewoon 0,8 plaat gebruikt , wat vrij dun is.

ik heb wel dikker liggen maar wil eerst eens weten wat deze pijp doet.

de vorige 2 pijpen liepen goed op de baan , op de bank (@ DDL)kwam het vermogen er niet uit , maar ook niet met een DPR team '04. (dus mijn blok is gewoon niet goed)

jammere is dat ik zelf geen speed setup oid heb en dus de uitlaat nog niet goed kan testen , net als de andere 2..

He melf wat dacht je van gewoon is een yasuni c21 of c30 testen op jou setup misschien loopt het dan wel en ligt het niet aan je blok, lijkt me sterk dat het echt aan je setup/ tuning legt. Als je de yasuni wil testen moet je het maar zeggen heb ze hier hangen om ze te testen.
 
je zou alleen toch zeggen dat de DPR team '04 toch behoorlijk zou moeten kunnen scoren.

de scooter staat nog in Bommel bij Christiaan , dus het ZOU kunnen.

hij heeft zijn expi dacht ik ook al bijna weer aaan het lopen.

deze uitlaat is btw echt geheel anders dan de uitlaten die ik bij jou heb getest btw.

@ Mol en Tom , het is natuurlijk zo dat ik nog niet veel uitlaten heb gemaakt , dus uiteraard valt er zeker nog wel wat te leren. maar het zal hoe dan ook de bedoeling worden dat ook alles nog heel gaat blijven natuurlijk.

mja , ik kom er vanzelf wel achter wat wel en niet kan natuurlijk :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top