Het Grote Draai/Frees/Las topic #1

Status
Not open for further replies.
dat was ook een keer op dirty jobs je heb veel ervaring nodig om fatsoenlijk te kunnen gieten want die vent (mike rowe) lukte het ook niet maar wel een mooi pomp systeem neohippie!
 
Dan kom je erachter dat een programma als SolidWorks wel goed werkt...

Overigens is alleen het huisje, asje en de aansluiting op vliegwiel gedraaid. Inwendige van oliepomp is CNC gefreest, dit vanwege een offset voor het oliepompje. Voorzijde is een perspompje, achterzijde een zuigpompje. Zo heb ik een dry-sump systeem...

Banjo's, Mikuni oliepomp, slangaansluitingen zijn gewoon gekocht...
 
voor vork van deadly sr

voor aprilia sr

nieuw008.jpg


nieuw009.jpg




achter velgje yamaha jog.. let niet op de frees plek en boor plek niet mijn fout !!

velg randen van buiten naar binnen en de spaken zo goed mogelijk weg gefreesd

nieuwefotos016.jpg
 
Last edited:
Echt zo'n post waar je nooit meer wat van terug ziet. :+

Klopt... Ik hoef er niks aan te verdienen en zal enkel iets laten fixen als ik er zelf baat bij heb...


Tot die tijd laat ik het gewoon met rust... Als ik er om ga zeuren/aandringen krijg je alleen maar averechtse reacties van die kant ;)
 
Ik heb een beta ark sd, en heb sr sd velgen gekocht. Is er hier iemand die de maten van die busjes weet, of ze miss voor mij wil maken?
 
velg zelf niet gewogen maar

neo's velg met band weegt 6.5
jog velg zoals deze met band 5.5

kilo winst iig :)


mijn Neo's velg met Dunlop TT91 weegt std 7,6 , mischien had ik er dan meer lucht in :*

mja , de maat en type van de band zal ook verschil geven.

even meten zonder band dus.
 
wat weegt een phantom velgje dan? als jullie voorhen een neos velg hadden?

ff op zolder gezocht :

neo's voorvelg met ventiel en lagers en verf : 4,2 kg
phantom voorvelg idem : 3,7 kg
neo's achtervelg met ventiel en verf : 3,7 kg
phantom achtervelg idem : 2,8 kg
 
[ir]http://xs226.xs.to/xs226/08162/remklauw4zuiger1794.jpg[/ir]

Moeilijk om dit uit 1 stuk te frezen? En hoeveel gaat zoiets kosten?
 
als je presies het zelfde wil alleen dan uit 1 stuk zou ik op zoek gaan naar een bedrijf dat werkt met cad cam ... prijzig zal het wel zijn denk ik !
 
had ABT ook al even een berichtje gestuurd.

Maar moet idd gewoon precies het zelfde zijn. Anders kom ik in de problemen met mijn handrem....
 
Dit kan je toch gewoon frezen. Je kan dit ding ook in 3d natekenen, en laten cnc'en. Zal wel een aardige duit kosten iig.
 
weet niet hoe dik het is, dus hoe diep er gefreest moet worden, maar zou zo zeggen dat je na 1,5 uur cnc frezen al een eind ben. Er zit alleen een rechthoekje in en een paar rechte hoeken, dat moet wel een radius worden. Moeilijk valt wel mee, alleen de 2e opspanning word wat ingewikkelder ( voor de achterkant moet ws ff een malletje voor gemaakt). Als je het door een bedrijf laat doen kost het je zo 200 euro, ex tekenkosten.
 
weet niet hoe dik het is, dus hoe diep er gefreest moet worden, maar zou zo zeggen dat je na 1,5 uur cnc frezen al een eind ben. Er zit alleen een rechthoekje in en een paar rechte hoeken, dat moet wel een radius worden. Moeilijk valt wel mee, alleen de 2e opspanning word wat ingewikkelder ( voor de achterkant moet ws ff een malletje voor gemaakt). Als je het door een bedrijf laat doen kost het je zo 200 euro, ex tekenkosten.

200?
denk dat je er mintens een factor 3 overheen kan gooien, maar goed. ik kan het voor je namaken enkel moet ik weten wat precies op maat moet zijn en waar er een kleine tort minimale afwijking in kan zitten.

gr heiko
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top