Het grote draai/frees/las topic #3

RonnieB

www.emby.nl
Hier verder ;)

nog even een malletje gemaakt om een bepaald type uitlaat te kunnen maken :

malexpi3.jpg

malexpi2.jpg

Ziet er weer goed uit melf!

Heb je ook al een goede mina uitlaat gemaakt? daar was je mee bezig toch?

Dr hangen/hingen erook 2 bij DDL Tuning. Een mina en pia versie :). Zagen er goed uit dat wel hoor! Prestaties kan ik weinig over vertellen....

Als je een goede 14,5k pijp hebt gemaakt, wil ik hem wel testen hoor. haha

nou , ik heb toevallig de uitlaten vandaag net weer gekregen , de mina pijp is als beste eruit gekomen , hier krijg ik nog een grafiek van , maar iig niet slecht , dat kan ik al wel verklappen.
de uitlaat draait net iets te weinig toeren , en daar is wel wat aan te doen ,dus zal ie dan nog wat meer vermogen geven.

de piaggio versie is wat minder , heeft wel goeie lijn , maar komt niet tot het vermogen van wat ie zou moeten leveren , op een speed had ie 17,3 pk met zo'n 9,8NM , dit komt mischien ook omdat de uitlaat zeer krap e bocht om gaat , ook staat de tailpijp niet recht op de conus ,en hij is iets anders dan de mina versie.

maar al met al denk ik dat ie op een "middel"toerige setup het zeker niet slecht zal doen.

@ Melf

Zoiets had ik idd ookal bij DDL gehoord :) maja nog een beetje sleutelen aan je uitlaten en het komt wel in de goede richting neem ik aan! Aan je lassen etc zal het niet liggen want dat zag er goed verzorgt uit!

Verder is die mal idd wel netjes gemaakt zeg :)
 
Advertisement - register to remove this

naar een std speed timing , echter heb ik zelf nog wat veranderd wat blijkbaar voor een speed niet goed was.

en de bocht is vrij krap en tailpijpbus staat niet recht op de conus.

ik kan eens proberen om de mina versie in piaggio versie te bouwen en kijken wat ie dan doet.

uiteraard wil ik nog wel een keer deze uitlaat op verschillende setups testen.
 
Misschien doe je het al, maar als het niet zo is, zou ik vooral richten op een Yasuni R type. In verband met verkoop bedoel ik dan... Speed is al ontzettend veel voor gedaan en getest natuurlijk.. en de speed-markt is al goed verzadigd van goede uitlaten. Wel erg mooi hoe je het doet allemaal, en lekker verkleurd, ik hou wel van dat paars blauw
 
Mocht melf een goede mina speed uitlaat maken, dan wil ik hem wel testen hoor. ik ben nogsteeds opzoek naar een uitlaat die beter presteert als een yasuni C21.
 
Ziet er echt prachtig uit dat pijpje. Zal wel tof zijn als je een leuke uitlaat voor Peugeot maakt die goed presteerd met een std. MHR replica, maar denk dat je daar niet aan gaat beginnen en dat snap ik ook wel :p
 
Mocht melf een goede mina speed uitlaat maken, dan wil ik hem wel testen hoor. ik ben nogsteeds opzoek naar een uitlaat die beter presteert als een yasuni C21.

Mijn broer heeft nog een aangepaste pia roost 70:D. Deed het bij m'n broer aardig leuk.

@ Melf: Ziet er netjes uit:D al die mallen ook;)
 
@ anne , een Yasuni R is een produktieuitlaat die je zo kan kopieren en dan massaproduktie van zou kunnen maken , is een financiele kwestie ,ofwel buissness..

dit is meer een prestige kwestie , dus proberen een uitlaat te maken die een C21 @ mina kan evenaren of zelfs kan verbeteren , dat is gewoon leuk om te proberen.

ook is het niet makkelijk om een nette uitlaat te maken , er zijn veel dingen die nog beter kunnen en ook wel worden , dus daar kan ik nog aan werken.

ook is het zo dat ik zelf met een Mina blok rijdt en waarschijnlijk een speedblok ga opbouwen , daar wil ik iig een goed uitlaatje voor hebben , dus die heb ik nu. mijn vriendin rijdt ook ,die is ook een uitlaat nodig , dus heb ik 2 scooters waar ik mee kan expirimenten , mijn scooter is ook anders dan die van haar dus 2 verschillende setups.

@ melv16 , het lijkt mij wel leuk om een uitlaat voor peugeot te maken , echter concentreer ik me nu eerst op minarelli en een beetje piaggio. voor Peugeot wil ik zeker wel een keer een uitlaat maken , maar dat zal niet voor een MHR replica zijn , daarvoor is het teveel werk en kost het mij teveel , en omdat er wel uitlaten zijn voor weinig die hier goed op lopen.

bovendien is de eerste uitlaat maken voor een bepaald blok het meeste werk , dus daar zit je wel even bij , en voor mina en piaggio zal er veel meer vraag zijn voor zulke uitlaten.

ben nu iiig bezig met de volgende speed uitlaat voor mina , dezelfde als getest alleen dan netter , daarna maak ik weer zo 1 alleen dan net iets anders.

en dan kan ik nog testen met flenzen , tailpijpdiameter etc. etc.
 
Ziet er allemaal echt super uit!
zou je ook grafieken kunnen plaatsen als je er een hebt?
zou wel intressant zijn voor de meesten hier?
Hoe bereken je eigelijk de uitlaten?
of meet je bestaande uitlaten op en verander je deze lichtelijk?

Groetjes Svenn
 
ik bereken ze via een programma , maar verander het ontwerp wel naar eigen wens.

ik wacht nog even met grafieken posten omdat ik ze nog niet compleet heb,
 
Melf, ik zie dat je een verwisselbare tail hebt, hier kun je ook nog wat winnen als je een paar testtails maakt.
Lijkt het trouwens maar zo, of is de 1e tail aardig lang?
Of is dit altijd bij piaggio?
 
Hey Melf,

Welke uitlaat voor minder geld is dan leuk op die cilinder ? Want ik heb nu een Doppler S3R maar ik denk dat die gaat inhouden. Polini for race 3 schijnt het heel leuk te doen op die cilinder maar die kost 300 euro. En ik dacht als jij misschien tijd en zin had om het een en ander te proberen en een leuk uitlaatje kan maken wil ik best sponsoren met de financiële kant van het verhaal. Neem aan dat je met 300 euro wel wat testuitlaatjes kunt bouwen ?
 
Last edited:
Melf, ik zie dat je een verwisselbare tail hebt, hier kun je ook nog wat winnen als je een paar testtails maakt.
Lijkt het trouwens maar zo, of is de 1e tail aardig lang?
Of is dit altijd bij piaggio?

DPR tailpijpje , de tailpijp zelf laat ik mooi zo en werk met losse busjes of met een vaste doorlaat als ik zeker weet dat de diameter goed is.

verder ga ik de tailpijpjes nu zelf maken , ik heb een degelijk stukje gereedschap hiervoor nu waarmee ik het zelf op de juiste manier kan buigen.

@ melv16 , Tecnigas 70 RS2 bijv, Gianelli shot , Yasuni R etc.

Doppler is meer een vervangingspijpje , leuk voor op std cilinder , verder niks..
 
Last edited:
Hmm ok, had namelijk gelezen dat die Doppler die ik heb te vergelijken is met een Yasuni R, en dat hij zijn vermogen nog op een iets hoger toerental af gaf. Dan tegen die tijd maar eens kijken voor een Shot :)
 
nog even de grafiekjes die bij de Piaggio en minarelli uitlaat horen , hoort hier normaal gesproken niet thuis in dit topic maar had gezegd dat ik ze zou plaatsen en hoort bij het maken van de uitlaten eigenlijk ;)

de minarelli hor. speed versie van mij versus een c-21 op dezelfde setup , mijn uitlaat draait eigenlijk net iets te weinig toeren , mja , daar word uiteraard aan gewerkt ;)

DSC_0002-4.jpg


de volgend is van de piaggio versie , die anders is en dus niet goed scoorde maar ik zal de uitlaat uiteraard nog wel op andere setups testen.

DSC_0007-2.jpg
 
Melf, met tailringen had je de uitlaat al iets hoogtoeriger kunnen krijgen.
Je ziet echt dat hij door het lage toerental het ineens laat afweten, iig een goed begin.

Doe voort zou ik zeggen, en mocht je een uitlaat getest willen hebben, pm maar.
 
is het mogelijk om een (power 1) krukas op te lassen en er nieuw schroefdraad op te tappen/snijden? variokant. (heb alleen een lasapparaat en draad snij set (van snap-on). dus kan niks met een draaibank
 
is het mogelijk om een (power 1) krukas op te lassen en er nieuw schroefdraad op te tappen/snijden? variokant. (heb alleen een lasapparaat en draad snij set (van snap-on). dus kan niks met een draaibank

niet aan beginnen!
Een krukas is namelijk gehard, als jij dat ding gaat lassen is hij nooit meer zo hard als hij
was en dus behoorlijk snel stuk!

Gewoon een nieuwe erin!
 
Back
Top