This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
welke hardware heb je dan?
edit:

Gewoon een nette standaard score, ik haal @ 4200x2 @ 2,4ghz (S939)/7800gtx@stock 4849 punten.
Maar dit zal voornamelijk veroorzaakt zijn door mijn iets snellere processor (processor snelheid/dualcore heeft bij 2k6 best redelijk wat invloed op de score).

Last edited:
Hoi,

Ik ben ff een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe pc voor op m'n kamer, heb nu een 501Mhz P3 en dat wil allemaal niet meer zo .

heb nu deze 2 instap pc's gevonden.

AMD Sempron 64 2600+
M-ATX moederbord met VGA en 6 channel sound on board
256MB DDR400/PC3200 geheugen
80 GB 7200rpm ATA133 harde schijf
16x52 black dvd speler
10/100 Mbps Lan on board

en

Intel Celeron 326 2.53 GHz
M-ATX moederbord met VGA en 6 channel sound on board
256MB DDR400/PC3200 geheugen
80 GB harde schijf 7200rpm ATA133
16x52x black dvd speler
10/100 Mbps Lan on board

welke is nou beter? of maakt het geen verschil, waar gaat jullie voorkeur naar uit? prijzen zijn gelijk.

tis eigenlijk alleen om een beetje muziek op te luisteren en msn, surfen enz. krijgt het echt niet zwaar te verduren met games oid.

heb beneden wel een goede pc daarvoor. ik wil alleen boven ook wat leuks hebben wat nog een beetje wil draaien.

Groetjes

Voor het geld wat op dit moment een amd 64 kost (~€65 voor een 3000+), zou ik geen sempron gaan kopen. Verder zou ik er minimaal 512mb ramgeheugen instoppen.

ze kosten beide 279,- inc btw. dat is ook echt wel rond het maximum wat ik ervoor uit wil geven.

en ik kan evt later nog wel geheugen uitbreiden enzo, kheb hier ook nog wat van die sticks liggen met 128mb en nog een 128 mb geforce 4..

tis gewoon puur omdat ik niet al teveel geld kan missen maar toch een betere pc wil dan dat ik nu heb.

heb nu eindelijk Mediacenter Edition er op staan dankzei Titera!..
tv gids shit is al aardig handig...denk dat ik dit wel leuk ga vinden!!

dvd ontvangen zie ik.
leuk he die installatie

wel kraken volgens de READ-ME die op de desktop word gezet bij de install

ff nieuwe comp besteld:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Asus P5W DH Deluxe
Corsair TWIN2X2048-5400C4 2048 MB, PC5400, 675 MHz, 4
Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB

weer 900 eus armer...

Titera said:
dvd ontvangen zie ik.
leuk he die installatie

wel kraken volgens de READ-ME die op de desktop word gezet bij de install

nou ik presteerde het anders nog die installatie verkeerd te doen x|
maar kraken enzo was eitje ja...
hij neemt nu lowlands uitzending op

denniskrol said:
ff nieuwe comp besteld:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Asus P5W DH Deluxe
Corsair TWIN2X2048-5400C4 2048 MB, PC5400, 675 MHz, 4
Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB

weer 900 eus armer...

wel een monster pc rijker. als je wilt loopt de E6600 makkelijk harder als de 1000 euro kostende X6800 cpu he mijne (E6600) loopt nu stabiel op 3,6 Ghz. Maximale was 3,95 Ghz. Deze week hoop ik op 4 Ghz stabiel

@ laurens. ik moest na alles aanklikken even zoeken hoe ik nu verder moest
maargoed, het is gelukt. ik moet nog sparen voor een tv kaart

achja fsb op 333 = 3ghz en loopt me geheugen ook 1:1 met me fsb...
Hij moet wel een beetje stil blijven

op die manier is je CPU never nooit niet meer de bottleneck (mocht je nog een snellere videokaart kopen in de toekomst) word hij wel de bottleneck, heb je nog genoeg spelling om naar 3,4 Ghz te gaan oid. dat doen de cpu's makkelijk

Never nooit heb ik mijn twijfels over, nog 3 maandjes en dan heb je al een quadcore .

Last edited:
Rudy_W said:
Never nooit heb ik mijn twijfels over, nog 3 maandjes en dan heb je al een quadcore .

sorry, bedoelde de bottleneck van de videokaart. Mocht hij over een jaartje ofzo een betere kopen kan hij nog iets omhoog klokken zodat de cpu de performance van de nieuwe videokaart niet in de weg zou gaan zitten. Maargoed. ik moet wat minder bier drinken. want over 2-3 jaar is hij toch weer sloom 8P

Ik moet voor iemand een heel goedkoop systeempje maken, althans wat onderdelen zoeken.

Zn HDD is nog goed, zn vid kaart opzich ook wel ,gaat eigenlijk alleen om een moederbord, processor en geheugen. (kleine dingetjes als nieuwe kast enzo, lukt wel met kiezen).

Wat raden jullie aan? Hij doet niets met zn PC behalve Word af en toe en emailen en surfen. Dus het liefst zo goedkoop mogelijk. Oja en geen PCI-E, want dan moet ie ook weer een nieuwe vid kaart kopen... Ik dacht zelf aan een AMD, maar je hebt allerlei verschillende typs slots enzo, dan moet ik wel een goed passend processortje erbij kopen... Tips anyone?

Deze processor leek me wel wat voor hem:

http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=51596

Socket 478, dus dan kan ik kiezen uit deze moederborden:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/281

Maja welke kan ik dan in godsnaam nemen? Geheugen leek me 512 of 1024 wel wat.

Last edited:
gewoon een beetje standaard bord kiezen, ik heb zelf de Asus P4P800
http://tweakers.net/pricewatch/8011...865PE-(Sound-LAN-SATA-RAID-1394)-prijzen.html
is een prima bord IMO
je kan ook een andere nemen als je geen raid nodig hebt. scheelt miss weer een paar euro's

edit: deze is zonder raid zo te zien
http://tweakers.net/pricewatch/96149/Asus-P4P800-X-865PE-(Sound-LAN-SATA)-prijzen.html

deze heeft bijvoorbeeld een SIS chipset ipv een intel.
http://tweakers.net/pricewatch/116055/Asus-P4S800D-X-SiS655FX-(Sound-LAN-SATA)-prijzen.html
is meer een budget bord, prima voor hem lijkt me (voordeel van een intel is iets betere performance en betere bios optie's als overklokken geloof ik)

gewoon 1024MB PC3200 DDR erin en klaar ben je toch?
dan te bedenken dat ik voor een soort gelijk systeem 2 jaar geleden 2600 euro kwijt was met alle rand apparatuur ed erbij

Status
Not open for further replies.