Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
Hey ik ben nogal nieuwe in het polijsten dus ben ik laatst naar de gamma gegaan
en een groene polijst bloek gehaald daarna zon polijst shijf van 6 euro en nog zon ding waardoor je het bevistigt op een boormachine .

Nou dus eerst alles gedaan wat in de howto's stond en toen kon ik dus gaan polijsten .
In het begin ging het prima maar nadat ik ong 1/3 van mijn carter had gepolijst kreeg ik allemaal van die zwarte strepen op mijn carter kap het lijkt alsof de pasta op de carter blijft plakken .

En die zwarte strepen krijg ik er maar moeilijk uit en als ze eruit zijn is het niet meer mooi .
En het is ook toch zo dat hoe meer je polijst hoe beter het blingt nou bij mij word het alleen maar doffer en zwarter ( en dan bedoel ik niet wanneer het een beete zwart word en dat je het eraf kunt vegen/poetsen )

Kan het zijn dat de polijst schijf niet goed is want dat ding is helemaal zwart

Zo ja weet iemand waar ik een goede polijst schijf kan halen die wel goed is >?
Of licht het oorzaak aan iets anders

die zwarte strepen weet ik niet.
maar hoe meer je polijst hoe mooier het moet worden... kan eigenlijk niet doffer worden?
je moet het ook kijhard uitwrijven he voor het mooitste resultaat!
die polijst schijf van de gamme is gewoon goed, maar beter koop je gewoon belgom bij een autospeciaal zaak. ik vind persoonlijk dit een veel lekkerder middeletje en die doe je gewoon met de hand op een doek en dan poetse voor je leven.. ik heb zelf ook met zon blok gedaan maar vond het niet zo mooi t.o.v. belgom

belgom_06PEBELGOMALU.jpg

dit spul;)

die zwarte strepen zijn krassen daar blijft het dan achter.

het moei echt 100% geschuurd zijn er mag zowat geen krasje achterblijven <]

ja het is idd een k*twerk maar het resultaat :rolleyes:

zo kan je niet polijsten, de velg draait gewoon mee met de tol.
maw de tol neemt geen grip op het oppervlakte van de velg.

Denk niet dat de tol precies zelfde toerental maakt als het wiel or. Dan zou je wiel langzamer draaien , en zo kan je prima polijsten. Denk nou niet dat zo'n polijst ding op de tol volle grip heeft op het wiel hoor. Slipt meerendeels. Maar neemt het wiel gedeeltelijk mee. :) Op den LANGE duur zal het wiel wel even snel draaien. Kan je lang wachten. :D

Vind het een prima oplossing, en indd, dat wiel draait wel, maar dat is zowat te verwaarlozen, ze hebben geen vol grip op elkaar, dus er zal genoeg wrijving zijn denk:W

Leuke methode:)

Hehe oke , bij ons om de hoek hebben ze dat spul :P

Maar ja heb je mieschien resultaten ervan ?

belgomch3.jpg

velgrand

beetje kut kwaliteit wazig.. maar check dat stukje rechts (gele pijl), net spiegel.. zo is heel de rand
en de binnekant onder kan je het ook goed zien

ben btw vanmiddag begonnen met blok schuren. is helemaal kaal, korrel 80 gedaan

nog ff afmaken met 600 erover dan dan 1200 en dan 2000 :W

ik was van 80 naar 2000 gegaan maar dat viel toch ff tegen :D 8P ff nog paar tussenstappen nemen maar moet nog ff kopen

got my parts back..so that the guys who didn´t believe u only polished the things :D

here they are back from the galvanizer ;)

avwi6l9k0dg3slut4.jpg

and my engine.. finally done...

avwi7pz49jl1yo8jc.jpg

got my parts back..so that the guys who didn´t believe u only polished the things :D

here they are back from the galvanizer ;)

avwi6l9k0dg3slut4.jpg

and my engine.. finally done...

avwi7pz49jl1yo8jc.jpg

Thats really nice work dude! :)
And u didn't have to wait that long for the result? Was pretty fast ready if it was 1-2 weeks ago only polished!
Great stuff ;)!

ik heb al de search gebruikt en het hele topic hier door gekeken maar kon niks vinden.
dus stel ik hier gewoon maar even de vraag: wat zijn ongeveer de kosten van verchromen van een carterdeksel en waterpompdeksel? en wat is de invloed op de prijs als deze al gedeeltelijk gepolijst zijn?(meende dat dit iets uit maakte)

ik hoor het wel:)

Dan kun je gewoon het beste naar de verchromerij toe gaan, zij kunnen niet op afstand bepalen wat er allemaal aan je spullen gebeuren moet.
www.galviron.nl is een verchromer die nog voor particulieren werkt.

Je kan het ook zelf polijsten en dan laten verchromen dat scheelt echt veel :)
Ik kan mijn gepolijste c30 voor €50-€60 laten verchromen zei hij ;)

maar hoe is die ook gepoleist:D daar is niet veel meer aan te verchromen:P

maar ik ga gewoon eens het spul poleisten en als het me bevalt laat ik het zo en anders maar naar de verchromer schoppen:W

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back