Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
hoe polijsten jullie de binnekant van je carb?
want hier kom je toch heel kut bij? of hoef je niet te schuren?

ooi
 
Zo heb ik het gedaan:

- Carb uit elkaar halen.
- Schuur papier pakken
- Schuren 240 - 400 - 600 - 800 - 1200
- schoon maken met was benzine
- dremel pakken en gaan :W
 
gewoon met een doekje en een potje belgom naar mijn weten nog steeds de beste manier :P

en @ reneej die carbs die je ziet die hebben een inlaat van meestal 28mm en een kelk van 50 tot 70mm daar kom je wel bij hoor :)
 
Beste pak je toiletpapier of zakdoekjes voor je kelk te polijsten met belgom oid, dan blinkt hij achteraf veel meer. Je moet wel aardig lang doorgaan, die pasta moet gitzwart zijn. Liefste zo lang doorwrijven dat je ook alle pasta uit de kelk hebt gewreven :).
 
Jups, en het mooist is nog een draaibank, maar dat is voor de meesten niet weggelegd. Ook niet voor mij helaas:(. Het zwart worden is dus je pasta die aluminiumoxide opneemt, idd dus netzolang poetsen tot je pasta zwart word en daarna zorgen dat je pasta weggaat aangezien dit soms corossief werkt waardoor je polijstwerk voor niets is geweest.
 
Een kelk polijsten zie ik zowiezo niet echt voordeel in. Zodra je de carb gaat gebruiken word het gepolijste dof:P.
 


Vanavond even stuk afgedraaid + gepolijst in de draaibank.
Binnenkort ook zelf kelkjes maken, die stage 6 dingen krijg je tog niet naadloos...
 
wow, span jij nu dus jouw car in de draaibank ?:S

Krijgt hij zo niet ontzettend veel onbalans ?

Enbij het afdraaien van een velg hoe pakken ze dat dan aan ?

gr ben
 
Ik draai carbjes ook met een draaibank (logisch:D)

Ik had alleen met een KOSO28mm veel onballans

de rest vrijwel niets.

velgen doen ze gewoon met een grotere draaibank, met zon kleine lukt dat natuurlijk niet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top