Omdat ik de laatste tijd vaker PM's krijg over het polijsten etc en mensen het dan te duur vinden vragen ze later altijd hoe het moet...
Dan maar een korte stappenplan / uitleg hoe ik altijd polijst.
En voor de rest have fun, heb geduld en neem de tijd!
1. Parelstralen
2. Korrel 800 WP met de hand (WP Schuren is met WD40 ipv water)
(horizontaal en verticaal schuren)
3. Korrel 1000 WP met de hand (WP Schuren is met WD40 ipv water)
4. Korrel 1200 WP met de hand (WP Schuren is met WD40 ipv water)
5. Polijsten met commandant 4 en borstel van de Gamma (horizontaal en verticaal polijsten)
6. Polijsten met het 'groene' polijstblok en borstel van de Gamma (horizontaal en verticaal polijsten)
7. Met een schone gladde doek poetsen met de hand (je poets dan het overige vuil van het polijsten en soms van die kleine zwarte veegjes die je niet altijd weg krijgt)
Stap 6 / 7 kun je na het horizontaal en verticaal wel af en toe afwisselen totdat jij het mooi vind.
Waarom horizontaal en verticaal, dan schuur je de krassen er juist uit.
Anders krijg je altijd in 1 richting krassen door het tegen elkaar in telkens te schuren heb je minder krassen en mooier eind resultaat.
Het horizontaal en verticaal geldt ook met polijsten en wederom om de zelfde reden, dan poets je het ook in 2 richting en dat heeft het zelfde princiepe als met het schuren.
Wel dezelfde volgorde aanhouden van horizontaal en verticaal, eindig altijd met horizontaal of verticaal zodat je het zelfde effect blijft houden.
Soms is het mooier om verticaal te eindigen en soms is het mooier om te eindigen met horizontaal. Dat verschilt per object.
En belgom wat ook vaak gebruikt word, zou ik juist niet gebruiken.
In de loop der tijd word het doffer en doffer, het is zo ie zo doffer dan commandant en een stuk duurder... Commandant geeft daarin tegen een hogere glans en betere weerstand. Maar het zijn alle twee geen eind poets middelen, eindig altijd met het groene gamma blok. Dat heeft gewoon een hogere glans.'
Waarom met WD40 schuren ipv water?
Dat heeft alleen maar voordelen en het word mooier.
1. het is fijner dan water.
2. het maakt geen natte vieze bende als water.
3. het blijft zitten totdat je het helemaal droog geschuurd hebt ivm elke keer beetje water pakken...
4. het geeft met schuren al een hogere glans dan water.
Oi,
Jordy