Het Foto Uitlaat Topic #3

Nou de bocht voor is te dik tov de rest van de uitlaat..
De tail was te lang..

En er waren nog 2 dingen mee... weet alleen niet meer wat.
Zal het zsm alsnog posten.!
 
een C-16 is gewoon een R met een andere bocht imo..

verder ,een C-16 is een ZEER goed uitlaatje , wat zeker leuke prestaties kan leveren dus ik snap niet helemaal wat er mis mee is :?
 
een C-16 is gewoon een R met een andere bocht imo..

verder ,een C-16 is een ZEER goed uitlaatje , wat zeker leuke prestaties kan leveren dus ik snap niet helemaal wat er mis mee is :?
Misschien heb jij ervaring met een Yasuni R.
Had vandaag een kleine discussie met iemand, die zei dat de R enkel degelijk presteert op een laagtoerige 70cc.

Maar op een 50 presteert deze toch ook.
Ken je toevallig geen uitlaat die ongeveer hetzelfde presteert.
 
juist op een Std 50cc rijdt dat perfect , er zijn SNELLERE uitlaten , die op top net een paar km sneller gaan , maar de R geeft juist een mooi koppel af en rijdt toch vrij snel.

een Kundo Rapid 70 rijdt ook net als een R op std cilinder.

andere uitlaten die het ook zeer goed doen op std cilinders zijn Bidalot S2 ,Samba 50 o.a.

ik had op mijn Minarelli verticaal een Metrakit en een Proma uitlaatje , de MK was wel een apart ding :)

Bidalot S1 was ook wel een mooie en redelijk uitlaatje vroeger , de Gianelli Metal geeft ook heel veel koppel , maar word al lang niet meer gemaakt net als de S1 , Proma en dit type MK ..

uitlaatmetrakitcarbon.jpg


Proma , loopt gewoon netjes , zeker voor 25 euro nieuw :*

de MK was iets van 50 oid nieuw toen ik m kocht in de aanbieding :*


promacircuitviper-1.jpg


ook wel een mooi MK uitlaatje voor Derbi en Gilera , de Metrakit Thrower , maakt wel vrij veel geluid maar een mooi geluid en loopt ook zeer goed!

MK1.jpg

MK2.jpg


Stage6 Pro replica op mijn Area 51 ,loopt leuk op 50cc std , maar op 70cc is het niks.

P5240047.jpg


nieuwe Tecnigas next gemonteerd op een SF AC , leuke vervangingsuitlaten voor op Peugeot ,meer ook niet.

Next.jpg


Bidalot C16 die eerst op mijn eigen NRG project zat , overgekocht door de eigenaar van de zip(TP gietijzer setup) , daarna op zijn broertjes Typhoon (TP giet en daarna Stage6 Racing setup)

zipjeroen.jpg

c161.jpg


hier nog dezelfde Typhoon met Yasuni R :

typhoonr.jpg


nieuwe Gianelli uitlaat voor MBX80 , op een NSR80 (let niet op de brommer) , loopt zeer goed met std 80cc blok en HPI :p

GianelliMBX80.jpg
 
Last edited:
@Melf, een Kundo Rapid 70 ongeveer hetzelfde als een R? Ik heb deze gehad, liep idd wel redelijk leuk maar een R is volgens mij toch net wat sneller/meer koppel hoor.

[ir]http://purefragging.com/~spanky/img/scootnew/IMG_0124.jpg[/ir]

Vrij oude foto btw :p
 
Haha, ja idd die was echt helemaal naar de tering. Is me oude scooter btw, heb ik vanaf mn 16e tot december vorig jaar gehad (wel geheel anders overigens, ook qua setup), tot een klas genoot van me hem in de prak reed. :(

Die bok is overigens vlak na die foto vervangen voor een jiffy, bok op hanging was totaal verrot :p

Hij valt overigens niet om, maar dit kwam nou eenmaal zo uit, als je je scooter op de bok zet op 2 verotte tafeltjes moet je een beetje rekening houden met dat ie er niet af dondert :*

(+ hij was verhoogd, dus dan heeft de bok zowieso al weinig grip op de grond)
 
Ik bedoelde dat het achterwiel al half van het tafeltje af is, dus vroeg me af of hij niet al aan het achteruitwaarts aan het eraf glijden was tijdens het maken van de foto :D
 
Haha, ja idd die was echt helemaal naar de tering. Is me oude scooter btw, heb ik vanaf mn 16e tot december vorig jaar gehad (wel geheel anders overigens, ook qua setup), tot een klas genoot van me hem in de prak reed. :(

Die bok is overigens vlak na die foto vervangen voor een jiffy, bok op hanging was totaal verrot :p

Hij valt overigens niet om, maar dit kwam nou eenmaal zo uit, als je je scooter op de bok zet op 2 verotte tafeltjes moet je een beetje rekening houden met dat ie er niet af dondert :*

(+ hij was verhoogd, dus dan heeft de bok zowieso al weinig grip op de grond)

Leuke klas genoot :p
die be je zeker dankbaar :p


ik rij nog met een standaard terug loop uitlaat op mijn piaggio zip sp.

Had nog een gianelli extra op mijn speedfight die is helemaal blank had geschuurd, en zeer mooi verkleurd was,alleen foto kwijt |(

misschien dat ik van mijn zip de uitlaat iets om las want die steekt zo vreselijk lelijk uit
 
zou je niet eens de uitlaatbesvestiging goed maken?

VOOR dat ie scheurt en/of je blok kapot gaat daardoor?

hoe moeilijk is het om een uitlaat GOED te monteren 8P

zo zonde..
 
zou je niet eens de uitlaatbesvestiging goed maken?

VOOR dat ie scheurt en/of je blok kapot gaat daardoor?

hoe moeilijk is het om een uitlaat GOED te monteren 8P

zo zonde..
Helemaal niet zonde, is gewoon de verkeerde ophanging.
En je mag als je wil helemaal naar hier komen nakyken, het is de verkeerde
 
Helemaal niet zonde, is gewoon de verkeerde ophanging.
En je mag als je wil helemaal naar hier komen nakyken, het is de verkeerde


je merkt het vanzelf wel als er een oog van je carter afbreekt.
het heeft er ook niks mee te maken dat hij je niet gelooft, maar meer met dat die uitlaat niet fatsoenlijk vast zit.

waarom koop je dan niet gewoon de goede ophanging?
 
je merkt het vanzelf wel als er een oog van je carter afbreekt.
het heeft er ook niks mee te maken dat hij je niet gelooft, maar meer met dat die uitlaat niet fatsoenlijk vast zit.

waarom koop je dan niet gewoon de goede ophanging?
Is er gewoon nog nooit van gekomen. Ik had wel verwacht dat ik van Scootparts de juiste ging krijgen maar dat gebeurt ook niet.

Ik ga binnenkort nieuw cilindertje steken en dan haal ik wel de juiste.
Er staat namelijk wel wat spanning op de uitlaat zo.
Wist niet dat je cilindermond ervan kon afbreken.
 
Back
Top