Het Foto Uitlaat Topic #3

nieuwe aanwinst (let niet op de demper ;))

speed1mod.jpg

speed1mod1.jpg
 
is weer een nieuwe eigen gefabriceerde pijp ja :)

ik doe mijn best om het er mooi uit te laten zien , maar kan zeker nog mooier!
 
dankje :)

nu alleen nog even kijken of ie beter scoort dan de vorige :P

de bocht kan imo nog mooier , mja , kan ik eventueel een keer uit meerdere delen maken en vloeiender.
 
is misschien lompe vraag maar kan je niet "gewoon" een buis pakken en die buigen? ipv zon bocht uit allemaal kleine stukjes.

de bocht moet in diameter oplopen , dat kun je dus niet buigen , wat wel zou kunnen is een bocht kloppen of afpersen in een mal ,echter moet je dan eerst 2 mallen maken , daarna moet je alsnog 2 helften aan elkaar lassen.

goedkopere uitlaten gebruiken een andere techniek (bijv. leovince,tecnigas next etc. etc.)

hierbij word een buis gebogen van een bepaalde diameter en lengte , daarna volgt een volgende buis/bocht met een grotere diameter , soms 2 keer groter , soms 3 keer groter tot aan het expansiegedeelte. dit geeft hetzelfde effect als een langzaam oplopende buis ofwel voorbocht. echter is dit niet echt perfect natuurlijk.
 
Last edited:
Worden er eigenlijk ook wel eens uitlaten gemaakt door middel van hydroformen ? Tenminste ik dacht dat ze dat zo noemde.
 
er zijn wel mensen die dit doen ja , maar perfect zal het niet zijn omdat het anders @ sprints en races wel zou worden gebruikt.

ik vind het ook persoonlijk erg lelijk.

sommige uitlaten zitten ook wel compleet in elkaar uit 2 voorgeperste delen , zoals proma's
 
Ja dat klopt, maar als je dat goed kunt doen kun je natuurlijk wel een super strakke bocht creëren. Lelijk is het inderdaad wel.
 
[ir]http://i.imagehost.org/0021/MHR_uitlaat.jpg[/ir]

In dit geval rechtermuisknop op de afbeelding en dan afbeeldingslocatie kopieren. Maar meestal als je een foto upload op tinypic of imageshack ofzo moet je de directe link pakken en die tussen
IMG en als de foto te groot is tussen IR, dan resized hij hem automatisch
 
Back
Top