Het Foto Uitlaat Topic #3

jup dat klopt.
Maar dan zal ik die flens nog wel ff inkorten ja.
hoeveel?. gewoon dat de flens gelijk komt te liggen met de uitlaat?
ehh ja weet ff niet hoe je dat moet zeggen:p
hoop dat je me snapt.
 
Last edited:
wat is een KundA ? ik ken wel KundO ;)

@ SPNK , er is een KundO (weet het type zo niet , dacht radical) die voor zowel 50 als 70cc leverbaar is , de 50cc is te vergelijken met een tecnigas next , de 70 is wat beter , vooral op een standaard cilinder waar ie een leuk koppel op afgeeft , op 70cc is ie wat minder.
Dat weet ik, die heb ik namelijk gehad. :)
Geeft idd wel leuk koppel af op een laag toerental, op een DR70 liep dat best leuk. Er zijn echter betere uitlaten (vond hem overigens wel mooi).

59559068.jpg

28559061.jpg
 
Last edited:
hoe bedoelen jullie met de flens inkorten??

geeft ie dan meer power? hoedat?!


jup dat klopt.
Maar dan zal ik die flens nog wel ff inkorten ja.
hoeveel?. gewoon dat de flens gelijk komt te liggen met de uitlaat?
ehh ja weet ff niet hoe je dat moet zeggen:p
hoop dat je me snapt.
 
niet zomaar bij alle uitlaten , en we praten dan niet over simpele uitlaatjes maar over uitlaten en setups die behoorlijke pk's leveren.

de flens zomaar korter maken is natuurlijk niet slim , wil je weten wat je doet zul je de brommer op de testbank moeten gaan zetten en testen met verschillende flensen , korter ,langer , groter/kleiner in diameter etc. etc.

je kunt dus niet zomaar even een uitlaat inkorten ;)
 
niet zomaar bij alle uitlaten , en we praten dan niet over simpele uitlaatjes maar over uitlaten en setups die behoorlijke pk's leveren.

de flens zomaar korter maken is natuurlijk niet slim , wil je weten wat je doet zul je de brommer op de testbank moeten gaan zetten en testen met verschillende flensen , korter ,langer , groter/kleiner in diameter etc. etc.

je kunt dus niet zomaar even een uitlaat inkorten ;)


Ik heb die desbetreffende uitlaat op de bank gehad, en met een kortere flens deed die het stukken beter.

Voornamelijk omdat hij hoogtoeriger werd erdoor.
 
Ik heb die desbetreffende uitlaat op de bank gehad, en met een kortere flens deed die het stukken beter.

Voornamelijk omdat hij hoogtoeriger werd erdoor.

daar zeg je het al , desbetrefende pijp , dus niet iedere pijp , zeker niet iedere pijp.

en het is natuurlijk per setup ook verschillende hoe een setup daar op reageerd.
 
Idd, door de reden die hierboven staat.
Door de olie verkleurd de uitlaat vaak minimaal 3x sneller.

In het begin van de bocht smeerde ik hem nog wel eens in, verder eigenlijk niet.

Hier nog 2 foto'tjes vanaf mijn kant:
Chrome bidalot c20 black-edition:
GroteFoto-SF4M6NGJ.jpg


Yasuni city16 black-edition:
GroteFoto-WWCJGNZZ.jpg
Mooie velgen!!
 
Back
Top