Het Foto Uitlaat Topic #3

mijn roostert
let niet op de kut foto en dat het er allemaal niet zo gelikt uitziet +pippi+

img0503vl.jpg
 
Ja mensen overdrijven graag.
Desalniettemin is het wel heel erg dat je gewoon begint te polijsten met de uitlaat onder de scooter.

Maarja, als het voor jou werkt, waarom niet.

Heb ik met een reden gedaan, namelijk dat ik mijn uitlaat er niet af kon halen aangezien de veertjes bij de flens nog niet binnen waren.
 
Belgs voor RVS ofzo :p
Inderdaad erg mooie uitlaat, als je dat met elke uitlaat kunt kan je die dienst wel is aan gaan bieden
 
Nee idd maar je kunt nu wel zeggen of je een chrome pijp wilt of niet :p

Is dit nou trouwens nog begrensd of niet ? Want er zat eerst nog een dunne ring tussen en een dun pijpje eraan, die heb ik er allebei uitgehaald maar ik keek er net even naar en het gat in de demper is nog altijd kleiner dan rond de pakking:

[ir]http://i49.tinypic.com/149rs5y.jpg[/ir]

Dit kun je erg makkelijk controleren door even je huls er om weg te trekken.

Bij een yasuni heb je dit ook en die word dan op het uiteinde dicht geknepen. Als je deze laat zitten en je hebt de begrenzer bij de flens er wel uit gehaald, heb je de kans dat je demper weg schiet.
 
Denk niet dat mijn demper weg gaat schieten haha :p Maar de prop is er in ieder geval wel al uit, heb ook die huls er al eens af gehad maar zat niks dichtgeknepen.
 
Ja de lasnaad kun je nog zien zitten, maar op de plek van die lasnaad zat dus een langwerpige pijp. Volgens mij is dit gewoon een losse ring. Als ik een keer zin heb eens nieuwe demperwol erin doen en dan meteen dat gat groter boren, of de ring eruit laten als dat gaat.
 
Kameraad van me had precies het zelfde met zijn yasuni. Zijn demper schoot dus weg. Ik dat ding open trekken. Zit die begrenzer er dus nog voor de helft in. Hadden stel beunhazen dat rooster open gesneden/geknipt env ervoglens dat ding er uit gehaald. Maar ze hadden die ding laten zitten. Als het goed is zit die met 2 las naadjes vast. Moet je heel makkelijk kunnen zien zitten. Dremel/vijl die stuk en dan kun je hem zo los tikken met een schroevendraaier of iets anders.
 
Ik dacht eerst altijd dat insmeren met olie nooit zo goed zou helpen. Maar na 3 maanden rijden + een maandje eraf geweest te zijn tijdens velgen laten spuiten, is mijn uitlaatje nog steeds netjes :D

eg7iio.jpg
 
Insmeren is inprincipe helemaal niet nodig, gewoon goed schoonhouden die uitlaat.
Elke keer na 't rijden schoon & droogmaken, en eens in de +/- 2 weekjes flink oppoetsen, dan blijft hij ook als nieuw.
 
Met dit weer idd wel.
Ik deed 't nooit op m'n sr (yasuni city16), maar ik reed ook alleen zomers met die scooter, dus altijd droog:).

Maar als je hem droog & schoon houd kom je een heel eind hoor.
 
Back
Top