Dan ga ik daar maar mee verder.Uitboren
Je bent al een heel eind met boren. Rustig boren, lichte druk en een laag toerental en evt snijolie gebruiken.
Ik heb zelf de stang door midden geslepen zodat de kant met waar de moer op komt los is. Dus dat is gelukkig al gedaan alleen de kant van de bout niet. Maar met andere kant op draaien bedoel je inplaats van links rechtsom?Aan de andere kant zit er een moer op. Dus als dit al 20 jaar vast zit kan het best zijn dat die bout zit vastgerot. Ik zou het zelf eens aan de andere kant proberen los te draaien.
Ik denk dat het een M8 of M10 bout is, dan zou ik eerst de kop met 8 mm boren in het midden, en dan eventueel groter gaan, alleen de kop van de bout moet eraf.Dan ga ik daar maar mee verder.
Als het gat 1.3 cm is dan moet ik een 13 mm boor gebruiken toch?
Post automatically merged:
Het is een 13.Ik denk dat het een M8 of M10 bout is, dan zou ik eerst de kop met 8 mm boren in het midden, en dan eventueel groter gaan, alleen de kop ban de bout moet eraf.
Je moet voorkomen dat het gat van de ophanging groter wordt.
Klopt maar niet als het in elkaar is gaan zitten.Dus de andere kant is er al uit? Dan zou deze kant gewoon los moeten zijn.
Kijk dit bedoel ik met die zwarte cirkel hij is vast gaan zittenHet lijkt alsof je nu op de kop van de bout zit te boren. Doe eens een overzicht foto en van de andere kant.
Het is die lange blokbout welke door de oren met lagers gaat ?
Je wil niet weten hoevaak ik dat al heb gedaan. Geloof me ik heb alles geprobeerdDan geef je er een klap op...
Bedankt voor de tip.Misschien een Tip voor de Volgende X .
Voordat je begin , spuit alles in met Imal , dat is DE beste kruipolie die er is , oa tekoop bij Gamma.
Lagers zijn er uit op een beun manier. Ik heb nu een boormachine te leen die iets meer kracht heeft dan mijn accu boortje.Ja, dit is al aardig kut....
Bout afzagen bij het lager aan beide kanten met een kleine ijzerzaag. Dan de restanten met een doorslag oid door de lagers eruit tikken en een nieuwe bus en bout+moet halen voor montage.
Heb je het dan over de dikte van de kop (zeskant) of de bout zelf ?Het is een 13.
Ja.Zijn de zegeringen er af gehaald ?
Ik had aan de andere kant waar het schroefdfaad zit met schuifmaat 1.3Heb je het dan over de dikte van de kop (zeskant) of de bout zelf ?
Boutdikte 13 is niet gangbaar of bestaat niet, dan zou het 12 zijn.
Vastdraaien net voordat het afbreekt is ook goed.alles wat VAST zit..... 1 klein tikje vaster draaien en daarna los... werk 10/10x
Mijn ervaringen zijn anders.alles wat VAST zit..... 1 klein tikje vaster draaien en daarna los... werk 10/10x