Hebo vs. Malossi (Vario/Koppeling)

Daniël

Active Member
Okè ..

Vario`s:

Hebo : € 56,95
Multivar Malossi MHR 2000: € 87,95

Koppeling`n:

Delta Clutch Malossi MHR€ 84,95
Hebo: € 59,95

Bron: Scootparts.nl

Dat de prijzen verschillen is duidelijk, alleen als we gaan kijken naar de kwaliteit van Hebo en Malossi wat zijn dan hier de verschillen van?

Betaal je voor Malossi gewoon om de naam MALOSSI en heeft Hebo dat minder of ..

Hopelijk kunnen jullie mij hier wat meer over vertellen...
 
Advertisement - register to remove this

de mhr2000 vario is groter dacht ik? weetniet of het veel invloed heeft op de prestaties....

khad btw eerst een mhr2000 vario op mn rox met hebo clutch
maar die mhr2000 vario was gaar geworden (echt gaar) door onafgesteld te rijden....(zonde maarja)
nu heb ik een hebo vario en hebo clutch, zal wel even laten merken wat de verschillen nou zijn in prestatie

het enige GROTE nadeel van de hebo vario is nog altijd....

er zijn geen bijbehorende poulies voor....:|
bij de malossi wel (uit de overrange)
 
met hebo koppelingen heb ik slechte ervaringen, ook met milde setup's gaan ze maar kort mee. de segmenten slijten snel en ze hebben vaak de neiging om krom te gaan staan. ik zou gewoon voor een multivar met een fly/delta clutch.
 
Originally posted by Neo's_Roeleerd
die hebo koppelingen hadden dacht ik ook heel erg zachte materiaal erop :S
dat brokkelt gigantisch snel af.....

dat is alleen zo bij het oude model met de zwarte segmenten. bij het nieuwe model, te herkennen aan de bruine segmenten, is het materiaal een stuk sterker
 
bij hoogtoerige setups moet je met een hebo vario erg lichte rollen gebruiken omdat de vario van zichzelf erg zwaar is. de gewone multivar vind ik een een mooier toeren verloop hebben dan de hebo. topsnelheid was bij mij gelijk.
 
hebo koppelinge zijn zeer goed en na mijn wete nog nooit een kromme gezien!

ik rijd er zelf mee en jah die zwarte zijn snel gaar maar die nieuwe type(bruine)zijn heel goed.

en hebo vario en malossi tjah ligt ook aan setup he:)
 
Back
Top