Is deze vario nog goed? Zo niet welke is goed, Hebo of Malossi?

Status
Not open for further replies.

Aerox fan

Well-Known Member
Mijn Aerox doet raar rond de 40 km. Hier beneden ff wat pics van mijn vario.

Is ie nog goed genoeg?

Als ik wel een nieuwe moet welke is dan goed? (Polini niet) Hebo of Malossi?

Mijn setup: 50 cc std./ malossi koppeling/polini vario/gele drukveer/power one kevlar uitlaat/4,7 gram rolletjes/94 sproeier.

PICT0064.jpg

PICT0067.jpg

PICT0068.jpg

PICT72.jpg

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja maar je moet niet alles geloven wat er op een site staat :P In dit geval praat je de site na ;)

De meeste websites over scooters praten poep, en de text is 80% geript van andere poep-pratende scootersites.

Aidix said:
Ja maar je moet niet alles geloven wat er op een site staat :P In dit geval praat je de site na ;)

De meeste websites over scooters praten poep, en de text is 80% geript van andere poep-pratende scootersites.

Scootparts is niet poep.

Aerox fan said:
Scootparts is niet poep.

De text op hun website is hier en daar nogal krom. Dat de mensen die de website gemaakt hebben stiekem wel beter weten staat daar geheel buiten.

Maar voor simpele aanbidders als jij is alles wat op die website staat natuurlijk heilig. :rolleyes:

vergeet iig dan niet de 50 cc rollen en 50 cc v snaar en 50 cc sproeier, andes loopt het niet he :|

Het enige verschil tussen 50 en 70 cc is de cilinderinhoud, verder niks. Alles wat neit de cilinder of zuiger is, is niet te typeren als 50 of 70 cc.

Aidix said:
De text op hun website is hier en daar nogal krom. Dat de mensen die de website gemaakt hebben stiekem wel beter weten staat daar geheel buiten.

Maar voor simpele aanbidders als jij is alles wat op die website staat natuurlijk heilig. :rolleyes:

Nee, tuurlijk niet. De lui van scootparts dat zijn lui die er vet veel van af weten, dus ik denk de info die erop staat is van hun en is zeer betrouwbaar.

Aidix said:
Waarom ga je van Polini naar Hebo als ik vragen mag?

Omdat mijn Polini vario niet zo goed meer is. Als die echt helemaal ten einde is dan koop ik een Hebo. Geen Malossi omdat ik met een aantal mensen gepraat heb, die niet een goeie ervaring hadden met de multivar.

Ok prima, doe maar wat je wilt. Maar zeg later niet dat je niet beter wist, had je maar beter moeten lezen.

Veel plezier met je hebo vario. Aangezien scootparts je beibel is, zal je ook wel de ventilvar en v snaar nemen neem ik aan?

Stephan@Spy said:
Ok prima, doe maar wat je wilt. Maar zeg later niet dat je niet beter wist, had je maar beter moeten lezen.

Veel plezier met je hebo vario. Aangezien scootparts je beibel is, zal je ook wel de ventilvar en v snaar nemen neem ik aan?

Kan je ook ff normaal doen. Sjonge jonge. Best moeilijk he, het is bIJbel ipv beibel :). Ik heb nooit gezegt dat dat me bijbel is, ben je ongesteld ofzo? Dat je daarom zo chagrijnig bent.

Ok, ik probeer je alleen te vertellen dat mensen die hier op het forum zitten en precies het zelfde als jou hebben gehad, en wss ook op advies van zo'n scootersite een uitlaat hebben gekocht, dat die niet helemaal blij zijn met het resultaat. En nou komen ze er achter dat een Yasuni R het toch beter doet op de std cil dan de Z.

En over mijn spelfouten, ik heb in deze 2 dagen les helaas nog geen nederlands gehad.

webmaster Scootparts said:
Een vario gaat ongeveer 7500 km mee onder gemiddelde omstandigheden. De snaar en de rollen de helft hiervan.
Wat zijn dan gemiddelde omstandigheden en over wat voor setup praten we? dan zou ik ruim 5 vario's in 2 jaar nodig hebben en mijn snaar ging ook gewoon 6000 km mee.

Nou als ik mijn eigen vario bekijk na 2000km

varioslijt.jpg

Dan denk ik niet dat die het nog 2000km gaat volhouden!
De schilfers liggen er gewoon af.

Dit is op een laagtoerige 70cc giet met trage uitlaat. Standaard snaar, malossi vario.

Stephan@Spy said:
Ok, ik probeer je alleen te vertellen dat mensen die hier op het forum zitten en precies het zelfde als jou hebben gehad, en wss ook op advies van zo'n scootersite een uitlaat hebben gekocht, dat die niet helemaal blij zijn met het resultaat. En nou komen ze er achter dat een Yasuni R het toch beter doet op de std cil dan de Z.

En over mijn spelfouten, ik heb in deze 2 dagen les helaas nog geen nederlands gehad.

Is dat echt zo dat de R het beter doet dan de Z op std cilinder. Ik zou misschien ook een Z halen. Dus ik kan beter een R halen?

Aerox fan said:
Kan je ook ff normaal doen. Sjonge jonge. Best moeilijk he, het is bIJbel ipv beibel :). Ik heb nooit gezegt dat dat me bijbel is, ben je ongesteld ofzo? Dat je daarom zo chagrijnig bent.

@ Aerox fan: Hij is gewoon anti scootparts, dus als iemand daar info vandaan haalt is dat per definitie niet okay bij hem. Hij laat in deze postings ook zien dat hij de site nooit bezoekt en zich baseert op rondgebazuin van anti mensen. Wij presenteren ons zeker niet als "god" (gezien zijn "beibel" opmerking), maar pretenderen wel na vele jaren eigen (race) ervaring en feedback van honderden klanten dat we een gedegen stukje advies kunnen geven over wat goed of niet goed is. Als iemand adviezen van de eerste de beste forumbezoeker daarboven stelt is dat zijn goed recht..... Dus; trek het je niet aan. Zo gaat dat hier soms.

O ja, en op een volledig std set up adviseer ik toch echt de Z. Op een beetje gekietelde set up kan daarentegen prima een R. Maar verwacht geen wonderen!

Status
Not open for further replies.
Back