is deze vario versleten ? met foto's !!

DarkSaiyan

EVO pk's
heb eens me vario eraf gehaald :) en vroeg me af of ik deze al kan gaan vervangen ?

zitten hobbels en bobbels in. kameraad van me zei : schuren die handel :D maar heeft dit effect op snelheid ofzo ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

oops sorry !!

hier foto's :

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
ik wil ffies wat vragen ovder de 4de foto
die tandje's die stoot schaal die hoeven toch niet op de spieen blijven hangen want als je hem aandraaid klempt hij zich toch vast of niet ?
 
Last edited:
Die tandjes zijn wel nodig om hem goed op de as te houden.
Als je hem er zo in doet, en de vario gaat draaien, denk ik dat je spiebanen gaan slijten.

(Dit alleen als die tandjes versleten zijn.)
 
Als ik jou was zou ik idd maar een nieuwe halen, die tandjes van die gradendeksel zijn ook niet goed meer, aan de bovenkant (vanaf de foto gezien) zitten die ribbels er bijna niet meer in waardoor er slijtage op je krukas ontstaat..
 
oow ik d8 al dat ie versleten was.... zal ik veel verschil merken als ik een HEBO vario haal ? betere prestaties ? of gewoon hetzelfde snelheid en toerenverloop ?

of moet ik weer een multivar halen ? :)

ik wou zelf een hebo of speedcontrol proberen ;)
 
Originally posted by DarkSaiyan
ohja kameraad van me had een versleten vario net als mij hij heeft nu een hebo erin gedaan en gaat nu 20 km/h harder :D

Ik kan je 1 ding vertellen zoveel topsnelheid krijg je er zker niet bij
Ja als je je vario ring er nog in heb zitte en dan je vario gaat vervangen voor een hebo moet die ring eruit

maarja iig je trekt beter op
 
Back
Top