Is deze vario nog goed? Zo niet welke is goed, Hebo of Malossi?

Status
Not open for further replies.

Aerox fan

Well-Known Member
Mijn Aerox doet raar rond de 40 km. Hier beneden ff wat pics van mijn vario.

Is ie nog goed genoeg?

Als ik wel een nieuwe moet welke is dan goed? (Polini niet) Hebo of Malossi?

Mijn setup: 50 cc std./ malossi koppeling/polini vario/gele drukveer/power one kevlar uitlaat/4,7 gram rolletjes/94 sproeier.

PICT0064.jpg


PICT0067.jpg


PICT0068.jpg


PICT72.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

webmaster Scootparts said:
Tja, dit soort reacties zul je altijd krijgen op zulke vragen. Mijn (neutrale) ervaring is dat er weinig verschil zit tussen Polini, Hebo, Malossi etc.
Ik lees anders bijzonder veel slechte ervaringen met de polini speedcontrol. Maar misschien dat daar verandering in komt nu ze schijnbaar een nieuwe model hebben.
 
webmaster Scootparts said:
Tja, dit soort reacties zul je altijd krijgen op zulke vragen. Mijn (neutrale) ervaring is dat er weinig verschil zit tussen Polini, Hebo, Malossi etc. Ze zijn gewoon allemaal goed. Polini heeft sinds enige weken een nieuwe versie van de vario. Wat daar precies aan verbeterd, cq veranderd is zegt Polini niet. De Malossi is de meest verkochte omdat deze ondanks de zware rollen wel goed voldoet op een standaard set up. De Hebo heeft als pluspunt de testrollen en de gunstige prijs. (evt de set met snaar bestellen!) Overigens kun je aan de foto's niet met zekerheid ontlenen of de vario echt versleten is. Schoonmaken van de rollenbanen is zowiezo wel aan te raden. Een vario gaat ongeveer 7500 km mee onder gemiddelde omstandigheden. De snaar en de rollen de helft hiervan.

Ik heb vanmiddag die rollenbanen ff schoongemaakt, de hele vario trouwens. Volgens mij lag het daar aan, hij was best vies van binnen.
 
je vario is zwaar versleten. bij mij zag het er precies hetzelfde uit(polini speedcontrol). daarna heb ik een mhr 2000 vario gekocht. wat een verschil kwa trekkracht, goed af te stellen, krijgt er een rode drukveer bij. 3,9g rollen en 4,9g rollen bij scootparts. kben hier zeer tevreden over.
 
Mja,... ik heb in mijn tijd als scooterwinkelbeunhaas noodgedwongen Polini moeten verkopen en afstellen. Dat was echt drama, zooi die niet stabiel te krijgen is.

Ik heb daarom op mijn eigen Mina maar een Malossi gekocht. Helaas blijkt dit ook derderangs zooi te zijn! Ik heb een complete set van Sport vario, ventilvar en kevlar belt.
De ventilvar en kevlar belt kan je je besparen die helpen totaal niets. De vario zelf slijt werkelijk als een gek, binnen 1500km vallen de schilfers al van het loopvlak. En ik heb echt geen snelle setup... Bovendien zit er een mega-dip in dus ook deze krijg je gewoon niet goed afgesteld. Van 0-40 ofzo maakt je scooter heel veel toeren, daarna zakt het enorm in. Drukveren helpen (uiteraard!) niet en er zitten goede rollen in.

Kortom ook deze vario zuigt, en dan vooral vanwege de extreme slijtage..

De Hebo heb ik geen ervaring mee, maar slechter als de Polini of Malossi kan hij toch moeilijk zijn.


Kortom mijn neutrale mening is (en ik verkoop ook nog eens niets ;)) dat alle 'goedkope' vario's gewoon kut zijn.

Van de nieuwe Polini heb ik op het Scooter-attack forum een hoop SLECHTE ervaringen gelezen.



Het zou echter eens tijd worden dat vario's op een testbank getest worden. Dan kan je daaraan makkelijk zien welke het goed en slecht doen.
 
Last edited:
ik weet iig dat de oude speedcontrol voor booster(niet voor hori!!) goed was , maar die hebben ze later ook veranderd , het verschil zat in de glijbanen waar de rollen in liepen , de oude type begonnen direct (de baan) , en de nieuwe type later. waardoor je het effect krijgt dat ie eerst veel toeren maakt en dan helemaal instort als de rol eenmaal aan zijn glijtocht begint. bij de oude type vario begint de rol direct te rollen. De Hebo vario heeft het een klein beetje maar is goed af te stellen , de polini niet, is moelijker om te doen
 
ik zelf heb de mhr2000 op me sr (mina horz. ) met 7 gram rollers ja je leest het goed 7 gram. Dit ding trekt echt super mooi en zonder dipjes geowon een beetje met je rollers en drukveren spelen ik heb nu totaal geen last meer van dipjes en trekt aan een stuk door naar de top

gr.

Delano
 
blackwiterox said:
je vario is zwaar versleten. bij mij zag het er precies hetzelfde uit(polini speedcontrol). daarna heb ik een mhr 2000 vario gekocht. wat een verschil kwa trekkracht, goed af te stellen, krijgt er een rode drukveer bij. 3,9g rollen en 4,9g rollen bij scootparts. kben hier zeer tevreden over.

Ik heb de vario ff aan mijn dealer laten zien en die zei dat hij nog goed genoeg is. Als ik een andere koop, koop ik een Hebo denk ik. MHR 2000 dat is vooral voor racesetups, en dat heb ik niet. Wat voor setup heb jij?
 
Aidix said:
Mja,... ik heb in mijn tijd als scooterwinkelbeunhaas noodgedwongen Polini moeten verkopen en afstellen. Dat was echt drama, zooi die niet stabiel te krijgen is.

Ik heb daarom op mijn eigen Mina maar een Malossi gekocht. Helaas blijkt dit ook derderangs zooi te zijn! Ik heb een complete set van Sport vario, ventilvar en kevlar belt.
De ventilvar en kevlar belt kan je je besparen die helpen totaal niets. De vario zelf slijt werkelijk als een gek, binnen 1500km vallen de schilfers al van het loopvlak. En ik heb echt geen snelle setup... Bovendien zit er een mega-dip in dus ook deze krijg je gewoon niet goed afgesteld. Van 0-40 ofzo maakt je scooter heel veel toeren, daarna zakt het enorm in. Drukveren helpen (uiteraard!) niet en er zitten goede rollen in.

Kortom ook deze vario zuigt, en dan vooral vanwege de extreme slijtage..

De Hebo heb ik geen ervaring mee, maar slechter als de Polini of Malossi kan hij toch moeilijk zijn.


Kortom mijn neutrale mening is (en ik verkoop ook nog eens niets ;)) dat alle 'goedkope' vario's gewoon kut zijn.

Van de nieuwe Polini heb ik op het Scooter-attack forum een hoop SLECHTE ervaringen gelezen.



Het zou echter eens tijd worden dat vario's op een testbank getest worden. Dan kan je daaraan makkelijk zien welke het goed en slecht doen.

voor gewoon straatgebruik word bij twins aangeraden geen kevlar snaar te nemen omdat hierdoor je vario en je koppelings poulies heel erg snel verslijten.
hierdoor is jou mallosi vario dus ook zo snel versleten
 
voor gewoon straatgebruik word bij twins aangeraden geen kevlar snaar te nemen omdat hierdoor je vario en je koppelings poulies heel erg snel verslijten.


Dan heb ik NeWz voor jou, direct na het testen (= 1 ritje) heb ik de kevlar-belt aan de kapstok gehangen... dat reed eerder slechter dan beter.

Hij is met de ORIGINELE vsnaar in 1500km versleten. Jammer he?
 
Aidix said:
Het zou echter eens tijd worden dat vario's op een testbank getest worden. Dan kan je daaraan makkelijk zien welke het goed en slecht doen.

Dat doen wij dus regelmatig. Op een race zip sp. Ik ben het dus totaal niet met je eens dat de hier besproken vario's niet goed zouden zijn. Als je geen dip uit een Malossi vario kunt krijgen ligt dat voor 100% aan wat anders dan de kwaliteit van de vario die weddenschap wil ik wel met je aangaan.

Slijtage (en dan overmatig) van e.e.a. is bij snelle set ups normaal. Het is zelfs zeer verklaarbaar omdat er niemand met een set up van boven de laten we zeggen 10 pk nog met origineel spul rijdt. Doe dat voor de lol maar eens en je zult zien dat dat zg originele (Italiaanse) vario, snaar etc ook brol is. Hoe dat kan? Het is normaal bij zachte alu spullen dat het snel slijt. Deels ZOU het kunnen dat men express snel slijtende spullen maakt (veel verkopen=veel winst) Maar ik hou het erop dat de spullen goed moeten PRESTEREN en niet per se lang mee moeten gaan.

Mijn mening; als je lang met je spullen wilt doen moet je lekker 45 km blijven rijden. Wil je snelheid en goede prestaties dan moet je niet zeuren over een snaartje meer of minder. Beide verenigen gaat denk ik niet. Dat zou hetzelde zijn als met Schumi's F1 auto op vakantie door Europa trekken en klagen over de hoge km prijs.......
 
Geinspireerd door deze wijze woorden ben ik vlug naar de schuur gerend om het voor deze ene keer nog eens te proberen.

Erin zat:

Mal Sport vario, Mal Ventilvar, STD snaar, STD drukveer, STD koppeling+STD veertjes

Ik heb erin gestopt:
Malossi Kevlar Belt, Malossi witte drukveer, Malossi zwarte trekveren.

Het resultaat:
Een diploos wegtrekkende scooter die duidelijk sneller accelereert en 100% stabiel loopt werkelijk ZONDER dips +ralf+ Het is werkelijk amazing!

Net zo goed als mijn Runner met Overrange!

Ik weet niet waarom het de vorige keer niet werkte, maar duidelijk is wel dat je zonder de kevlar belt de zaak NOOIT stabiel krijgt. Ik heb over die afgelopen 1500 km namelijk diverse keren de zaak los gehad en gereden met standaard snaar + witte drukveer...

Kortom alleen de complete set werkt echt goed, maar dan ook echt perfect!
 
Aerox fan said:
Ik heb de vario ff aan mijn dealer laten zien en die zei dat hij nog goed genoeg is. Als ik een andere koop, koop ik een Hebo denk ik. MHR 2000 dat is vooral voor racesetups, en dat heb ik niet. Wat voor setup heb jij?
mijn setup is een std 50, yas R, deltacluch, 17,5 do, mhr 2000
 
Dit komt van www.scootparts.nl. :


Vario's van Malossi.

Malossi heeft voor de std en minder snelle set up de Sport Multivar vario en voor de 70CC EN SNELLERE SET UP'S DE MHR MULTIVAR VARIO. Beide zijn compleet met koppeling drukveer.

Uitlaten Yasuni, type's: Z (=voor 50cc), R (=VOOR 50 SNEL EN 70CC) en Carrera 16 en 20.

52-7880 Delta Clutch Malossi MHR

Monteren bij "MHR" producten en SNELLE SET UP'S
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top