Is deze vario nog goed? Zo niet welke is goed, Hebo of Malossi?

Status
Not open for further replies.

Aerox fan

Well-Known Member
Mijn Aerox doet raar rond de 40 km. Hier beneden ff wat pics van mijn vario.

Is ie nog goed genoeg?

Als ik wel een nieuwe moet welke is dan goed? (Polini niet) Hebo of Malossi?

Mijn setup: 50 cc std./ malossi koppeling/polini vario/gele drukveer/power one kevlar uitlaat/4,7 gram rolletjes/94 sproeier.

PICT0064.jpg


PICT0067.jpg


PICT0068.jpg


PICT72.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou zoiezo een nieuwe kopen, want polini is niet 100% af te stellen en soms hou je wat dips over en aangezien je vario er toch zo uit ziet kan je beter een nieuwe kopen.

Ik heb ervaring met malossi sport en de hebo vario.
Heb momenteel de hebo gekocht om te kijken of die beter is.

Bij de multivar sport van malossi krijg je het volgende
-Handleiding ( is te dik voor dat beetje inhoud wat je nodig hebt)
-Witte drukveer
-Vario + glijbus
-7,1 grams rollen
Is verpakt in een plastic verpakking

Hebo bevat het volgende
-Zwarte drukveer (is volgens mij 15%)
-Handleiding zeer duidelijk en beter dan van malossi
-Vario compleet + Glijbus
-3 setjes test rollen
-Netjes in een kartonnen hebo doosje

Ik heb nog geen ervaring met die van hebo. Ik vind dat die malossi sport harstikke hard slijt en snel de toplaag los komt. Kwa prestatie vond ik het wel gaan.

Bij de multivar krijg je kwakkeloos 7,1 grams rollen( die toch al te zwaar zijn voor minarelli en je ze niet kan gebruiken), terwijl bij hebo 3 setjes test rollen erbij krijgt met caps erbij.
Als ik de vario inspecteer. Die van hebo glijd veel beter over de glijbus. Bij de multivar gaat dit wel erg stug. Die hoekjes van de graden plaat zijn niet goed afgewerkt.

Kwa prijs. De hebo vario is iets goedkoper dan die van malossi sport.
De rollen voor de hebo vario is makkelijk te vinden. Er passen gewoon morini rollen in en die hebben de zelfde maat.

Ik raad je aan om een hebo vario te kopen. Hebo schijnt het heel goed te doen op minarelli (zie meningen en ervaringen op elke scooterforum, en trek dan eens je conclusie)

Je krijgt voor de hebo vario gewoon veel meer voor je geld. Terwijl je bij malossi 1 setje te zware rollers al krijgt waar je toch niks aan hebt. Krijg je bij de hebo vario toch nuttige 3 setjes testrollen waar je veel meer aan hebt.
Hebo verpakking is ook veel beter verzorgt. Bij malossi zit het maar in een goedkoop plastic ding.

Conclusie gewoon de hebo nemen en je zal net als mij geen spijt krijgen. En het schilt je toch een beetje geld.
 
MinaRallyLC said:
Ik zou zoiezo een nieuwe kopen, want polini is niet 100% af te stellen en soms hou je wat dips over en aangezien je vario er toch zo uit ziet kan je beter een nieuwe kopen.

Ik heb ervaring met malossi sport en de hebo vario.
Heb momenteel de hebo gekocht om te kijken of die beter is.

Bij de multivar sport van malossi krijg je het volgende
-Handleiding ( is te dik voor dat beetje inhoud wat je nodig hebt)
-Witte drukveer
-Vario + glijbus
-7,1 grams rollen
Is verpakt in een plastic verpakking

Hebo bevat het volgende
-Zwarte drukveer (is volgens mij 15%)
-Handleiding zeer duidelijk en beter dan van malossi
-Vario compleet + Glijbus
-3 setjes test rollen
-Netjes in een kartonnen hebo doosje

Ik heb nog geen ervaring met die van hebo. Ik vind dat die malossi sport harstikke hard slijt en snel de toplaag los komt. Kwa prestatie vond ik het wel gaan.

Bij de multivar krijg je kwakkeloos 7,1 grams rollen( die toch al te zwaar zijn voor minarelli en je ze niet kan gebruiken), terwijl bij hebo 3 setjes test rollen erbij krijgt met caps erbij.
Als ik de vario inspecteer. Die van hebo glijd veel beter over de glijbus. Bij de multivar gaat dit wel erg stug. Die hoekjes van de graden plaat zijn niet goed afgewerkt.

Kwa prijs. De hebo vario is iets goedkoper dan die van malossi sport.
De rollen voor de hebo vario is makkelijk te vinden. Er passen gewoon morini rollen in en die hebben de zelfde maat.

Ik raad je aan om een hebo vario te kopen. Hebo schijnt het heel goed te doen op minarelli (zie meningen en ervaringen op elke scooterforum, en trek dan eens je conclusie)

Je krijgt voor de hebo vario gewoon veel meer voor je geld. Terwijl je bij malossi 1 setje te zware rollers al krijgt waar je toch niks aan hebt. Krijg je bij de hebo vario toch nuttige 3 setjes testrollen waar je veel meer aan hebt.
Hebo verpakking is ook veel beter verzorgt. Bij malossi zit het maar in een goedkoop plastic ding.

Conclusie gewoon de hebo nemen en je zal net als mij geen spijt krijgen. En het schilt je toch een beetje geld.

Hartstikke bedankt voor de geweldige reply. Hier kan ik echt wat mee. Die 3 setjes rollen zijn dat testrollen of échte' rollen'?
 
Koop testrollen het is zo onnodig om meteen da dure spul te kopen en er uiteindelijk maar 1 setje van te gebruiken.
Mjah als je zegt Hebo verstelbaar dan zou ik toch maar gaan voor een Multivar .
 
Op hoogtoerige setups is hij ook kut. Dan moet je met 3 rollen gaan beunen enzo. Maar op een std 50 is het gewoon een goeie vario hoor. Zolang je maar niet veel toeren moet draaien met je setup is het gewoon goed. En ja ik heb het zelf ondervonden. Dit is/heb ik overigens wel vaker verteld.
 
MinaRallyLC said:
Lekkere onderbouwing waar de TS wat aan heeft? Waarom is het dan een kut vario? Omdat jij hem niet kan afstellen?

*oftopic* waarom moet je altijd zo bot doen tegen anderen ?

*ontopic* haha jah meningen verschillen idd veel, Kijk Hebo is naar mijn idee wa moeilijker af te stellen dan zo'n multivar.
 
Hij heeft groot gelijk. Dergelijke opmerkignen zijn ook gewoon totaal nutteloos, en alleen maar irriterend. Als je iets vind moet je dat onderbouwen. Als je mensen vaak genoeg afzeikt leren ze dat vanzelf *D

Ik heb zowel veel goeds over de Malossi Sport als over de Hebo gelezen. Gezien het prijs verschil, zou ik voor de Hebo gaan.
 
Tja, dit soort reacties zul je altijd krijgen op zulke vragen. Mijn (neutrale) ervaring is dat er weinig verschil zit tussen Polini, Hebo, Malossi etc. Ze zijn gewoon allemaal goed. Polini heeft sinds enige weken een nieuwe versie van de vario. Wat daar precies aan verbeterd, cq veranderd is zegt Polini niet. De Malossi is de meest verkochte omdat deze ondanks de zware rollen wel goed voldoet op een standaard set up. De Hebo heeft als pluspunt de testrollen en de gunstige prijs. (evt de set met snaar bestellen!) Overigens kun je aan de foto's niet met zekerheid ontlenen of de vario echt versleten is. Schoonmaken van de rollenbanen is zowiezo wel aan te raden. Een vario gaat ongeveer 7500 km mee onder gemiddelde omstandigheden. De snaar en de rollen de helft hiervan.
 
Ik heb ze zelf ook allebei gehad, en ik vond de hebo wat makkelijker af te stellen.. (70 corsa) maar vind het allebei goede vario's..

En bij de 1 past het beter in z'n rijtje om een Hebo te nemen en bij een ander Malossi, dus zal diegene ook snel zeggen dat wat hij heeft het beste is :p

Ik zou voor Hebo gaan, gewoon goede vario, wat testrollen en goedkoper :)
 
F12 AC said:
Op hoogtoerige setups is hij ook kut. Dan moet je met 3 rollen gaan beunen enzo. Maar op een std 50 is het gewoon een goeie vario hoor. Zolang je maar niet veel toeren moet draaien met je setup is het gewoon goed. En ja ik heb het zelf ondervonden. Dit is/heb ik overigens wel vaker verteld.


rollen zat te koop hoor ! vanaf 2,5 en hoger ...

en als je niet kunt afstellen , tja.... maja , lichter dan 3 hoef je toch niet vaak..

volgende keer beter zoeken , Hebo zelf heeft zelfs rollen vanaf 2,5 (mischien ook wel al vanaf 2,1) ...
 
webmaster Scootparts said:
Tja, dit soort reacties zul je altijd krijgen op zulke vragen. Mijn (neutrale) ervaring is dat er weinig verschil zit tussen Polini, Hebo, Malossi etc. Ze zijn gewoon allemaal goed. Polini heeft sinds enige weken een nieuwe versie van de vario. Wat daar precies aan verbeterd, cq veranderd is zegt Polini niet. De Malossi is de meest verkochte omdat deze ondanks de zware rollen wel goed voldoet op een standaard set up. De Hebo heeft als pluspunt de testrollen en de gunstige prijs. (evt de set met snaar bestellen!) Overigens kun je aan de foto's niet met zekerheid ontlenen of de vario echt versleten is. Schoonmaken van de rollenbanen is zowiezo wel aan te raden. Een vario gaat ongeveer 7500 km mee onder gemiddelde omstandigheden. De snaar en de rollen de helft hiervan.

Mijn V Snaar ziet er nog goed uit en mijn rolletjes zijn ook nog wel aardig mooi rond. Ik zal die rollenbanen ff schoonmaken, ff zien wat ie dan doet. Bedankt voor je reactie.
 
melf #50 said:
rollen zat te koop hoor ! vanaf 2,5 en hoger ...

en als je niet kunt afstellen , tja.... maja , lichter dan 3 hoef je toch niet vaak..

volgende keer beter zoeken , Hebo zelf heeft zelfs rollen vanaf 2,5 (mischien ook wel al vanaf 2,1) ...

sterker nog, ik heb wel eens 1.5 grams rollen van hebo gezien.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top